counter
Стрічка новин
Вибрати все
25 Квітня
24 Квітня
Всі новини...

Тема тижня

Кодекс для бійця АТО Кодекс для бійця АТО
Всі теми тижня
Дорога турбота: Кабмін взявся за населення Чого чекати Ураїні від виборів у США? Кабмін Гройсмана: Перемоги і провали Криза безпеки: хто пише сценарій? Бурштинові війни Чим завершиться парад резонансних справ? Ціна політичної відповідальності Про що Україна домовляється з бойовиками? Кому служитиме Генпрокуратура? Яка користь Україні від санкцій проти Росії? Навіщо Україні фінансова поліція? Судова реформа: сядуть всі? За кадри вирішують усі Як змінилася система після Майдану Кому віддадуть митницю? Два роки без Криму Навіщо поліції стільки злочинців? Закордон нам допоможе? Новий прем'єр - нові перспективи Коли у населення увірветься терпець? Як повернути Донбас за рік Життя після Путіна Український тиждень в Європарламенті До чого призведе політична криза? Кому зіграв на руку Касько? Право сили або сила права? Чим загрожують Україні зміни до Конституції? Без яких змін в бюджеті нам не обійтися? Як провести в Україні інвестиційну терапію Перемир'я у владі: міф чи реальність? Що рік прийдешній нам готує? Чого досягла Україна за минулий рік? Які податки влаштують українців? Як змусити кримінал попрацювати на бюджет? Рік уряду: підсумки Терористичні ризики України Бюджет - 2016: Хто отримає найбільший шматок пирога Куди подіти армію силовиків? Народ vs Кабмін: битва за тарифи Безвізовий режим: які наші шанси? Кадровий дефолт: шляхи виходу Українські заручники Путіна Боротьба з корупцією - дієта для повноти влади Ренесанс української економіки Що потягнуть за собою санкції проти Росії? Чи стане електронна петиція панацеєю від проблем? Кому вигідна легалізація зброї? Освіта в умовах російської агресії Нові податки — нова країна Чому в Україні не можна подолати бідність? Холодний сезон 2015: На чому будемо економити Нові голови областей проти контрабанди Заочні суди над «сім’єю» Як перетворити бурштин на благо для України? Обіцянки депутатів: Місія нездійсненна Три питання до нової Конституції Нова карта України: За і проти Доля Криму: що чекає на півострів? Рокіровка на місцях: чи зіграє ставка Порошенка? Три місяці Кабміну: шанс чи фінал? Що криється в особливому статусі Донбасу? Індексація пенсій і зарплат: популізм чи реальність? До чого прийшла Україна за рік з Порошенком? Чи врятує нас податкова реформа? Хто стоїть за акціями протесту в Києві? Чи потрібно залучати іноземців в уряд? Національна поліція: Плюси і мінуси Чи потрібна Україні децентралізація? Наскільки законна люстрація? Чи можливе в Україні «економічне диво»? Чим обернеться для країни війна олігархів? Чи можна націоналізувати приватизовані раніше підприємства та які наслідки це матиме? Що допоможе Україні виграти інформаційну війну? Як брати іноземні кредити, не "пресуючи" населення?
Точки зору
Володимир Цибулько
10 Липня
18:47
Суспільство Володимир Цибулько Військові після закону про амністію не стануть джерелом сплеску злочинної активності Хвилюватися через те, що закон про амністію для військових спричинить хвилю злочинності, не варто. Закон був потрібен, оскільки прокуратури розглядали справи, не враховуючи реалії бойових дій. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив експерт аналітичного центру «Політика» Володимир Цибулько. «Більшість злочинів, за які підпадають під амністію військові, були сформовані цивільними прокуратурами, не враховуючи реалії бойових дій. Треба не тільки проводити амністію для військових, а збільшувати кількість військових у поліції, які мають бойовий досвід, почуття братерства і відповідальності», - розповів політолог. Цибулько відзначає, що слід розрізняти ситуації, де було банальне мародерство, а де дії, продиктовані потребами АТО. Також потрібно відкинути міфи про добровольців, якими переповнені матеріали ЗМІ. «Про мародерство батальйону «Айдар» говорять багато. Вони контролювали ТЕС у Щасті і там великі бізнес-інтереси як з нашої території, так і з непідконтрольної. Хочу нагадати хоча б про хабар у 20 мільйонів доларів, який пропонували штабістам, щоб вони відвели айдарівців від ТЕС. Тут багато міфології і брехні, тим більше коли прокурори формують звинувачення на підставі показань сепаратистів. Також варто відзначити, що взагалі закони про амністію - це одноразові акти, вони не системні. Ось цей закон прийняли, сформували перелік осіб, потім застосували амністію. Щоб провести наступну амністію, треба формувати новий закон», - підсумував експерт.
Михайло Корнієнко
09 Липня
13:58
Суспільство Михайло Корнієнко Амністія для військових - це світова практика, до того ж досить успішна Амністія для військових потрібна, бо дуже часто військовими є молоді люди, і якщо вони вчинили не тяжкий злочин, то повинні бути амністовані, щоб не погубити їхні долі. Головне перед актом амністії - детальне розслідування. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив генерал-полковник міліції Михайло Корнієнко. «Наскільки мені відомо, не будуть амністувати тих, хто скоїв тяжкі злочини, вбивства, розбої. Це світова практика, вона застосовувалася і в колишній Югославії, і в інших країнах, де відбувалися бойові дії. Варто відзначити, що застосовувалася ця практика успішно. Вдавалося багато доль врятувати, адже військові - це молоді люди, яким жити ще і жити. Якщо вони не вчинили тяжкого злочину, злочину проти людяності, злочину проти життя, то в принципі можна і потрібно йти на те, щоб їх амністувати. Але підхід має бути індивідуальним в кожному випадку. І, безумовно, цьому повинно передувати розслідування. Треба вивчити всю діяльність, щоб вони дали письмові свідчення, все це перевірити і тільки після цього можна робити висновок про акт амністії. Саме суд повинен розглядати акт про амністію. Варто відзначити, що є справа щодо тих дій, які військовий вчинив, а значить - до цього можна в будь-який час повернутися. Якщо солдат збрехав, то потім можна скасувати цей акт і притягнути його до відповідальності, якщо він дійсно скоїв тяжкий злочин», - розповів експерт. За його словами, амністія - це акт гуманізму, який застосовується у всіх цивілізованих країнах.
Максим Гольдарб
08 Липня
16:10
Політика Максим Гольдарб Влада не контролює добробати і амністією намагається залагодити гострі кути Закон про амністію - це загравання влади з добробатами, оскільки влада не впевнена в тому, що може їх контролювати. Крім того, сам закон амністії виписаний таким чином, що він буде носити формальний характер, адже наявність зброї у військових відразу змінює класифікацію злочину. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив директор громадської організації «Громадський аудит» Максим Гольдарб. «Акт про амністію - це за своєю суттю закон, приймає його парламент, а підписує згодом Президент. Амністія як така - це нормальне явище в будь-якій державі. В Україні вона була приурочена або до якихось пам'ятних, ювілейних подій, або до технічних питань, коли в'язниці переповнювалися і треба було звільняти нари для інших. В даному конкретному випадку мені здається, що це загравання влади перед батальйонами. Це продовження того шоу, яке було в Печерському суді, і мета його спрямована саме на загравання, мовляв, «не хвилюйтеся, ми вас не чіпатимемо, ви тільки не заважайте, ви тільки слухайтеся». Влада до кінця точно не впевнена, що вона може контролювати добробати, і таким чином намагається якось згладити постійно виникають гострі кути. Якщо я не помиляюся, то акт виписаний таким чином, що амністія буде поширюватися на тих осіб, хто скоїв нетяжкі злочини, тобто злочини легкої і середньої тяжкості. Зазвичай це заподіяння тілесних ушкоджень, незначна крадіжка, власне кажучи, грабіж, частина перша теж підпадає під категорію середньої тяжкості, відкрите заволодіння майном. Наприклад, боєць взяв і забрав у мирного жителя мобільний телефон, ось це буде частина перша. Але тут у чому проблема. Як правило, якщо на цих осіб поширюється поняття військовослужбовців (а їх там всіх поприрівнювали до військовослужбовців), то в цьому випадку відповідальність посилюється. А оскільки відповідальність посилюється, то вони відразу ж внаслідок своєї суб'єктності (оскільки вони військовослужбовці) будуть підпадати не під частини перші тих чи інших статей Кримінального кодексу, а під частини другі, треті - там, де злочини скоюються з використанням службового становища. В такому випадку це відразу ж тяжкий або особливо тяжкий злочин. Багато злочинів, як і справу Лихоліта, прокуратура трактує як організацію банд з метою здійснення розбою. Розбоєм буде будь заволодіння чужим майном під загрозою заподіяння смерті, а автомат Калашникова, або снайперська гвинтівка, або граната на поясі - це і є загроза заподіяння смерті. Коли військовий до звичайної людини підходить і забирає у нього машину, той віддає тому, що просто не може чинити опір спрямованому на нього дулу автомата. А це вже тяжкі та особливо тяжкі злочини. Тому за подібні злочини не можна звільняти від відповідальності. А раз так, то закон буде носити досить-таки формальний характер», -розповів експерт. За словами Гольдарба, теоретично може бути, що цей закон - проба пера перед якимись нормами про амністію всіх, які брали участь у конфлікті. «Мінські угоди передбачають амністію і з одного, і з іншого боку. Якщо країна або влада йде цим шляхом, то в такому випадку можуть бути прийняті ті норми права, які амністують в цілому всіх учасників подій під назвою АТО з нашого боку і в «ДНР» - «ЛНР». По всій території України в такому випадку буде прийнята норма про амністію всіх, хто брав участь в конфлікті. Тобто цілком ймовірно, що сьогоднішній законопроект можна вважати пробою пера, але знову ж таки: там, де радикальні або націоналістично налаштовані депутати мовчать, коли звільняють осіб, які вчинили легкі та середньої тяжкості злочини, то дуже може бути, що вони зовсім не мовчатимуть, коли звільнятимуть від відповідальності осіб, які вчинили тяжкі та особливо тяжкі злочини», - розповів фахівець. «Для того, щоб застосувати до людини амністію, потрібно встановити, що вона скоїла злочин. Факт злочину повинен бути встановлений, по ньому проведеться розслідування військовою прокуратурою, потім матеріали будуть передані до суду. Суддя визнає на судовому засіданні людину, що  вчинила злочин, винною, але оскільки вона потрапить під амністію, то суддя її звільняє від покарання. Але я думаю, що закон спрямований не на те, щоб розв'язати руки безбашеним людям. Не думаю, що це викличе хвилю нових злочинів», - резюмував Гольдарб.
Сергій Шабовта
07 Липня
18:53
Суспільство Сергій Шабовта Навіть закон Савченко «відпочиває» у порівнянні з законом про амністію військових Загравання з айдарівцями і злочинцями призведе до того, що кількість злочинів збільшиться в рази, оскільки вони розцінять амністію як те, що їм усе дозволено. Навіть закон Савченко «відпочиває» у порівнянні з законом про амністію військових. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив експерт і президент Української федерації професіоналів безпеки Сергій Шабовта. «Слід сказати, що сьогодні насправді страшний день у житті України, оскільки Верховна Рада стала на коліна перед злочинцями, які вчинили насильство, мародерство та інші злочини в зоні АТО. Це, зокрема, і наслідки призначення Генерального прокурора, який не має професійної юридичної освіти, який почав минулого тижня знищувати державність, заграючи з айдарівцями і розповідаючи про те, що все переглянуть. Зростання злочинності і так збільшилось у рази, а зараз ці панове вирішать, що їм усе списано і що їм усе можна. Хоча ми чудово розуміємо, що саме це середовище, особливо вихідці з добробатів, - це потенційно вкрай складна категорія. Багато чого приховується, щоб не постраждав «благополучний» портрет Президента і його команди. А зараз все це Верховна Рада ще й узаконила, ухваливши закон про амністію. На моє глибоке переконання, це злочин перед українським народом, навіть закон Надії Савченко в чомусь «відпочиває» у порівнянні з законом про амністію», - розповів експерт. Шабовта впевнений, що за злочини люди мають нести покарання, оскільки не можна виправдовувати мародерів і покривати їхню діяльність розповідями про виконання боргу. «Треба звернути увагу, що в АТО, а насправді у стані війни Україна перебуває вже протягом тривалого часу. Навіть у роки радянської влади був закон про кримінальну відповідальність за військові злочини. Розуміючи специфіку військової справи, пов'язаної і з військовою таємницею і з виконанням завдань, і з можливим мародерством військових тощо, цей закон мав всього 33 статті. Але це був дуже жорсткий і чітко виписаний закон. І жодних псевдопатріотичних слів про те, що воїни якоїсь країни виконують якийсь особливий обов'язок і тому їх треба жаліти і амністувати при здійсненні кримінальних злочинів. У жодній цивілізованій країні світу не існує такого», - зазначив Шабовта. За словами експерта, спроб «викрутити» надалі закон про амністію для того, щоб надати амністію бойовикам, - не буде. «У нас правоохоронна система сьогодні абсолютно політизована і слово «ворог» стоїть на першому, другому і третьому місці, тому до бойовиків цей закон ніяк не може бути застосований. У нас несподіваним чином цей закон може бути застосований, наприклад, до Правого сектора або ще якогось формування, про які нам розповідають, що це захисники. Хыба вони колись когось захищали? Найцікавіше, що навіть не ставиться завдання визначити, хто брав участь в АТО. Стільки бариг, пройдисвітів, колишніх бомжів, туберкульозників пройшло через АТО, і вони зараз ходять і всюди вимагають собі нагород, землі тощо. Адже ніхто навіть не перевіряє їхню активну участь у якихось бойових діях, у якихось вчинках, хтось відсидівся в тилу, хтось навіть не наближався до зони реальних бойових дій. І при всьому цьому його вже приписали до лику святих. Це загравання, влада абсолютно безпорадна. Але вона такою була з перших днів, увійшовши під купол ВР, в Адміністрацію Президента. Влада абсолютно боїться протесту, тому так і залишилися не розслідуваними і не покараними до кінця розстріл і протистояння в Мукачевому і низка інших ситуацій. Всі ці злочини так і залишилися непокараними», - резюмував експерт.

/-0,55746483802795-/ /-pc-/
Top