Тема тижня
Безвізовий режим: які наші шанси?
Точки зору
31 Жовтня
17:05
За кордоном
Олександр Палій
У безвізового режиму з ЄС будуть обмеження
Запровадження безвізового режиму в 2016 році цілком імовірне, і шанси на це у України досить великі. Однак, швидше за все, безвізовий режим буде обмеженим за часом або можливістю отримати роботу. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив політичний експерт Олександр Палій.
«Шанси досить високі. Є передумови запровадження безвізового режиму в 2016 році. Але він буде, швидше за все, обмеженим. Він не передбачатиме можливість роботи і, ймовірно, буде обмеженим за часом - наприклад, на місяць. Поки що деталей немає, але сама по собі ймовірність є, і до того ж велика», - розповів Палій.
Він зазначив, що Україна зробила майже все, що було необхідно для лібералізації візового режиму з Європою. Залишилося лише ухвалити кілька законопроектів.
«Необхідно ухвалити п'ять законопроектів різного характеру. У листопаді їх планують прийняти. А так усе вже готово», - підсумував Палій.
30 Жовтня
15:48
За кордоном
Андрій Єрмолаєв
Україна для ЄС - джерело двох загроз
У найближчій перспективі між Україною й ЄС навряд чи буде запроваджено безвізовий режим. Однією з причин цього є те, що для Євросоюзу Україна несе певні загрози. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив директор Національного інституту стратегічних досліджень політолог Андрій Єрмолаєв.
«Очевидно, що для Європейського Союзу нині питання міграції - це питання політичної, соціальної та національної безпеки. Україна в цьому плані є джерелом одразу двох загроз. По-перше, це проблеми міграції осіб, пов'язаних із конфліктом на Донбасі, та осіб, які опинилися в стані не оприлюдненого подвійного громадянства. Грубо кажучи, це ті, хто зберіг паспорти України, але або вже перебувають на території Росії, або пов'язані російським громадянством. А це вкрай ускладнює визначення з цивільним статусом. А також несе певні ризики ЄС і конкретній країні, яка бере на себе право видавати Шенгенську візу. Друга загроза пов'язана з міграційною кризою в самому Євросоюзі. Україна є одним із коридорів, яким люди негласними каналами з Азії, Африки та Близького Сходу опиняються в ЄС. Ось ці дві причини, як мені здається, унеможливлюють безвізовий режим для України в найближчій перспективі», - пояснив Єрмолаєв.
За словами експерта, ще одна проблема полягає в тому, що для європейців, на відміну від українців, питання введення безвізового режиму - це виконання всього комплексу програм, пов'язаних з підписаними документами про Асоціацію.
«Україна, на жаль, не може похвалитися в цьому плані. Але це тіньова сторона. Скільки б політики не декларували ефективність європейського курсу, ЄС - це політичний проект, до того ж досить добре прорахований. І потрібно розуміти, що найближчим часом, а це мінімум років 10, Україну як можливого члена Євросоюзу розглядати не будуть взагалі. З усіма спеціальними режимами і відносинами - від економічного до цивільного - найпевніше, зволікатимуть», - резюмував Єрмолаєв.
30 Жовтня
15:40
За кордоном
Павло Рудяков
Отримання безвізового режиму триватиме як мінімум до 2020 року
Швидкого впровадження безвізового режиму не варто очікувати. Попри те що законодавство вже адаптоване до європейського, його й досі не імплементували, тож виникатимуть затримки зі скасуванням віз. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив директор Інформаційно-аналітичного центру «Перспектива» Павло Рудяков.
«Звіт Європейської сторони буде, найпевніше, бюрократичним, що не припускає ухвалення на його основі якихось кардинальних рішень - наприклад надання Україні безвізового режиму, - роз'яснив експерт. - Я думаю, що це наші очільники усвідомлюють. Можливо, вони навіть вже ознайомилося з певними уривками, як це іноді трапляється. Приміром, називають 2016-й - роком, коли ймовірно запровадять безвізовий режим. Але навряд чи це станеться, оскільки немає політичної волі і в керівництві ЄС в цілому, і окремих європейських країнах, зокрема Німеччині, Франції, Італії, по-моєму, навіть Великобританії (хоча там є різні посили). Ця політична воля поки що не на нашу користь. Це все, як я розумію, затягнеться як мінімум до 2020 року».
Політолог упевнений, що Україна робить достатньо для впровадження безвізового режиму з ЄС. Зокрема, на його думку, у керівництва нашої країни і у МЗС сильна позиція. «Вже дуже багато зроблено. Приміром, наше законодавство до європейського адаптовано практично на 95%. Про це чимало говорили і писали. Інше питання - імплементація цього законодавства. Загалом воно у нас непогане, але поки що не діє, не втілюється в життя», - наголошує Павло Рудяков.
Європа, за словами політолога, нам «ще раніше говорила про те, що «адаптація - це добре, але нині час займатися імплементацією». І ось на цій імплементації ми зламалися. Зламалися, бо ВР щось робить, вирішує певні формальні питання і ухвалює закони, але ці закони не працюють. І Європа нам, звичайно ж, вказує на це і змушує бігти по колу. Адаптацію ми виконали або майже зробили це. А ось що стосується імплементації, то це завдання не на рік і не на два. Цілком можливо, що на термін життя одного покоління людей. 20 років як мінімум має минути, щоб закони запрацювали, і щоб у Європі змінилося переконання про Україну як про країну, яка не є Європою. Ось тоді можна буде рухатися далі».
29 Жовтня
18:47
За кордоном
Ярослав Макітра
ЄС більше стурбований сирійськими біженцями, ніж Україною
На сьогодні Євросоюз набагато більше турбують питання Сирії. До того ж політична нестабільність, що склалася в Україні, викликає у європейського суспільства сумніви щодо запровадження безвізового режиму. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив політичний експерт Інституту соціальних технологій «Соціополіс» Ярослав Макітра.
За словами політолога, виконання вимог ЄС труднощів не становитиме. До моменту, коли питання сирійської міграції буде вичерпано, в Україні вже буде створено Антикорупційну прокуратуру, адже зараз це всього-на-всього питання часу.
«Європа кине всі свої трудові ресурси на допомогу сирійським біженцям, а для українців, на жаль, тепер просто не вистачить робочих місць. Тому можу припустити, що одержання безвізового режиму перестало бути питанням першорядної важливості. Ми можемо поступово і без поспіху виконувати інструкції, дані нам ЄС, і чекати, поки хвиля міграції вщухне і все стабілізується», - говорить Макітра.
Він вважає, що, можливо, незабаром певні обмеження і норми отримання візи послабляться з огляду на виконання Україною інструкцій, але до цілковитого здобуття безвізового режиму потрібно перечекати хвилю мігрантів та стабілізувати політичну ситуацію в країні.
«У першу чергу потрібно залагодити конфлікт на сході, адже це, з одного боку, є основним показником нестабільності, а з іншого, підтверджує, що наша влада не в змозі контролювати ситуацію, що склалася. Наступний крок - вичистити уряд і міністерства від корупціонерів та бюрократів», - наголосив він.
Але поки ми не приборкаємо корупцію, запевняє експерт, жодного реального руху до безвізового режиму з Україною з боку Європи не побачимо. Тим не менш, за словами Макітри, своє лояльне ставлення до України ЄС уже неодноразово виявляв, а міграція сирійців просто дає Україні більший зазор часу для виконання інструкцій.
/-0,50923609733582-/
/-pc-/
Top