Стрічка новин
Вибрати все
20 Лютого
Всі новини

Публікації

Політика Чому департамент внутрішньої безпеки ДФС раптом став 20 Лютого
13:34

Чому департамент внутрішньої безпеки ДФС раптом став "секретним"?

Чому департамент внутрішньої безпеки ДФС раптом став "секретним"?
На сайті електронних декларацій так і не з'явилися декларації начальника Головного управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби Юрія Шеремета, хоча останній, "відбиваючись" від журналістів на початку місяця, заявляв, що таки оприлюднить свої доходи і статки. Нагадаємо, минулого тижня завдяки розслідуванням проекту Bigus.info стало відомо, що керівник головного управління з питань внутрішньої безпеки ДФС Юрій Шеремет не подав декларацію про доходи, посилаючись на те, що його посада не передбачає декларування. Правила придумав сам? Втім, відповідь на запитання - чи повинен чиновник на посаді Юрія Шеремета публікувати декларацію про своє матеріальне становище, можна знайти «в його минулому». Свого часу проект «Канцелярська сотня», який займався перенесенням в електронну форму паперових декларацій чиновників за 2014 рік, оцифрував і декларацію Юрія Шеремета, який подавав її на тій же посаді в ДФС. У ній чиновник не вказав членів сім'ї, проте позначив, що їхній дохід за рік склав 11 681,00 грн. Сам же чиновник задекларував за 2014 рік 221 245,00 грн доходу. Також він вказав, що отримав 10 258,00 грн допомоги на дитину. Юрій Шеремет за 2014 рік задекларував земельну ділянку площею 634 квадратних метри, куплену за 107 000 гривень, і орендовану квартиру площею 45 кв. метрів. Більше у керівника відділу внутрішньої безпеки ДФС у власності немає нічого, судячи з його декларації. Однак на членів його сім'ї оформлений автомобіль Honda Jazz, 2006 року випуску. Тобто на тій же посаді за попередній рік чиновник декларацію подавав! Єдиний, хто вчасно подав декларацію, серед керівників цього департаменту - заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби Сергій Мартинов. Він свою декларацію подав вчасно, ще в жовтні 2016 року. У ній чиновник вказав так само свою матір і дочку. Задекларував - два автомобілі BMW 2005 і 2008 року випуску, зарплату - 144 981 грн, матеріальну допомогу - 1820 грн, заощаджень на рахунку в банку - 191 660 грн. Також Сергій Мартинов задекларував дві квартири - у Києві та в Крюківщине, дві земельні ділянки площею 295 кв. метрів в с. Мала Солтанівка, оформлені на матір. Вартість ділянок - невідома. Скільки всього в Україні таких, хто не подав декларацію З огляду на те, що НАЗК досі не приступило до перевірки декларацій, точно зрозуміти, чи подали всі, хто повинен і хто не подав, скільки таких порушників по всій країні, зараз просто неможливо. Нагадаємо, минулого тижня в коментарі ASN керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Назар Холодницький заявив, що всі без винятку держчиновники повинні декларувати свої доходи. Проте деяких випадках, коли робота пов'язана зі спеціальними функціями, подробиці декларації не можуть бути відкритими для громадськості. Але до них все одно мають вільний доступ ревізори, заявив Холодницький. Також тиждень тому народний депутат України Максим Поляков звернувся із заявою в Національне антикорупційне бюро з вимогою розібратися з ігноруванням обов'язкового подання електронної декларації начальником Головного управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби Юрієм Шереметом. А в цей час… ASN, щоб розібратися в ситуації, мають право державні чиновники не подавати декларації взагалі, які посади мають право не подавати публічні декларації, направила відповідні запити в ДФС, ГПУ, НАБУ САП і НАЗК. У НАБУ нам відповіли, що питання настільки складне, що може зайняти досить багато часу, хоча і повідомили, що вже почали збирати відповідну інформацію. Водночас на сайті ДФС взагалі немає імені Юрія Шеремета і його заступників - в графі «керівництво Головного управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України» стоїть прочерк. Хоча ім'я і посада все ще є в розділі "Діяльність ДФС". Цікаво, що такого секретного відбувається в діяльності департаменту, який має розслідувати внутрішні правопорушення і, природно, про це звітувати. Також на сайті ДФС (яка, нагадаємо, позиціонує себе як сервісна служба) не позначені ще й керівники: - Департаменту внутрішнього аудиту; - Головного слідчого управління фінансових розслідувань; - Головного оперативного управління; - Департамент організації протидії митним правопорушенням.
Економіка Як працює хитра схема з пропуском вантажівок в Одеський порт і чому це незаконно 17 Лютого
19:10

Як працює хитра схема з пропуском вантажівок в Одеський порт і чому це незаконно

Як працює хитра схема з пропуском вантажівок в Одеський порт і чому це незаконно
Антимонопольний комітет України помітив у діях Одеської міської ради ознаки порушення закону про захист економічної конкуренції і 9 лютого 2017 року надіслав до Одеси свої рекомендації. Зокрема, мова йде про рішення № 46 «Про затвердження схеми організації руху вантажного транспорту до Одеського морського торгівельного порту», яке Одеська міська рада ухвалила 25 лютого 2016 року. Ним міська влада затвердила схеми руху вантажного транспорту таким чином, що усі вантажівки прямують до Одеського морського порту лише через територію приватного підприємства «Євротермінал». Як зазначено в рекомендаційному листі Антимонопольного комітету,ТОВ «Євротермінал» було утворено у 2005 році для реалізації інвестиційного проекту «Сухий порт», який фінансується в тому числі і Європейським банком реконструкції та розвитку. Як зазначено в листі ТОВ «Євротермінал» до АМКУ: «Сухий порт ТОВ «Євротермінал» був створений з метою винесення потоку вантажного автотранспорту за межі міста та створення єдиного транспортного ланцюга «Порт-Естакада-Сухий порт» та в зворотному напрямі.…Важливість проекту «Сухий порт» для міста також підтверджується великою кількістю листів від мешканців мікрорайону «Пересип» міста Одеса, що знаходяться на шляху слідування вантажного автотранспорту до Одеського морського порту. Мешканці даного мікрорайону, вже тривалий час звертаються до органів місцевого самоврядування зі скаргами на вантажний автотранспорт, що скупчується на зазначених вулицях, заважаючи нормальній життєдіяльності місцевих жителів». Саме соціальною напруженістю та погіршенням екологічної ситуації у своїй відповіді-поясненні Антимонопольному комітету представники  Одеської міської ради пояснили ухвалення відповідної схеми проїзду вантажівок до порту. «З метою усунення перешкод, що виникають у зв’язку із рухом вантажного транспорту, що прямує до Одеського морського порту та забезпеченню охорони оточуючого середовища, а також критичною соціальною напруженістю та небезпечною дорожньо-транспортною ситуацією, що виникла у зв’язку із рухом та скупченням вантажного транспорту у районі Пересипських мостів», - вказано в листі. В Одеській міськраді зазначили, що  таке обмеження проїзду до Одеського порту було підтримано представниками самого порту, ПрАТ «ГПЗКУ» «Одеський зерновий термінал» та ПрАТ «Укрелеваторпром». Водночас Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» листом повідомило АМКУ, що одеська влада проінформувала про затвердження даної схеми руху вантажівок, однак не погоджувала її з Одеським морським портом. «Зазначена схема не погоджувалась з адміністрацією Одеського морського порту та ДП «АМПУ». До компетенції адміністрації морських портів України не входить погодження будь-яких схем, порядків тощо, які регулюють рух поза межами морського порту», - зазначено в листі. Водночас у поясненні зазначено, що наразі офіційно в’їзд на територію порту та виїзд з нього можливо здійснити через КПП №2 (вул. Церковна) та КПП №4 (ТОВ «Євротермінал»). Здавалося б усе нічого, але є одне велике «но». У листі Державної фіскальної служби до Національного антикорупційного бюро України представники ДФС стверджують, що проїзд через КПП № 2 до порту неможливий. «Департаментом транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради та КП «СМЕП» для впровадження монопольного обмеження були встановлені дорожні знаки «Рух вантажних автомобілів заборонено» таким чином, що проїзд на вул. Церковна обмежений», - зазначено в листі. Більше того у ДФС наголошують, що встановлення дорожніх знаків міською владою лише на підставі заторів та розвантаження міста є необґрунтованим. До того ж, такі обмеження руху створюють монопольне становище для ТОВ «Євротермінал», оскільки після обмеження, вантажний автомобільний транспорт має змогу потрапити в Одеський порт виключно через приватну компанію «Євротермінал». І найголовніше, як зазначено в листі ДФС до НАБУ, заїзд на територію ТОВ «Євротермінал» не безкоштовний. З кожного вантажного автомобільного транспорту стягується плата у розмірі 19,5 доларів США у гривнях за курсом, встановленим Національним банком України, зазначають представники ДФС. З огляду на, що за добу через термінал проходить близько 400 вантажівок, не складно підрахувати, що фірма заробляє щонайменше 200 000 на день! У лютому 2016 року Головне управління Нацполіції в Одеській області відкликало погодження нової монопольної схеми руху, але це не зупиняє міську владу від продовження даного обмеження. Враховуючи пояснення усіх сторін Антимонопольний комітет дійшов висновку, що прийняте 25 лютого 2016 року Одеською міською радою рішення щодо обмеження проїзду до Одеського морського порту суперечить закону «Про захист економічної конкуренції» та рекомендував Одеській міській раді передбачити можливість заїзду вантажного автотранспорту на територію Одеського морського торгівельного порту без споживання послуг ТОВ «Євротерминал». Хто ж стоїть за «Євротермінал»? Свого часу журналісти вже з'ясували, що ТОВ заснували Катерина Мажаріна і кіпрська фірма Northington Holdings Ltd, кінцевим бенефіціаром якої є Павло Лісіцин. Про результати розгляду вищезгаданих рекомендацій Одеська міськрада має повідомити АМКУ у 30-денний строк з дня їх отримання. В іншому випадку відповідні органи розпочнуть провадження у цій справі.  
Суспільство Чому європейська модель забезпечення теплом не підходить Україні 17 Лютого
13:42

Чому європейська модель забезпечення теплом не підходить Україні

Чому європейська модель забезпечення теплом не підходить Україні
Європейська модель забезпечення теплом не підходить Україні. Про це на прес-конференції 17 лютого заявив екс-міністр палива і енергетики України голова Всеукраїнської Енергетичної Асамблеї Іван Плачков, передає кореспондент АСН. "Те, що підходить для півночі Франції, не підходить для України. У Франції та інших країнах Європи, як правило, може бути кілька днів сильних морозів. У нас же - 7 місяців - це осінньо-зимовий сезон із температурою, яка досягає мінус 25-30 градусів. Тому симетричною для нас є опалювальна система, наприклад, Кракова, Польщі. Це приклад переходу від планової і соціалістичної системи забезпечення теплом, до ефективної системи", - заявив він. Але українські реалії такі, що в 90-ті роки відзначалися масові неплатежі за житлово-комунальні послуги. Система не модернізована. Тарифи - ростуть, в той час, як все частіше звучать пропозиції про необхідність відмови від централізованих систем забезпечення теплом."Тенденції, які сьогодні спостерігаються, спрямовані на відмову від централізованої системи опалення, це мінус. Ми втратимо надійність теплопостачання як мінімум у місті Києві", - вважає він.
Економіка Платіжні системи України тепер будуть збирати і зберігати інформацію про всі дії клієнтів 17 Лютого
10:57

Платіжні системи України тепер будуть збирати і зберігати інформацію про всі дії клієнтів

Платіжні системи України тепер будуть збирати і зберігати інформацію про всі дії клієнтів
Національний банк України зобов'язав платіжні системи зберігати інформацію про кожну операцію з переказу коштів, які користувачі здійснюють з їх допомогою. Нові вимоги НБУ закріплені в постанові регулятора, що набрала чинності з 17 лютого 2017 року, повідомляється на сайті Нацбанку. Також в постанові зазначено, що платіжні системи зобов'язані вести реєстр пунктів прийому та виплати готівки своїх учасників і реєструвати звернення від користувачів з питань діяльності платіжної системи. НБУ зобов'язав платіжні системи надавати всім пов'язаним структурам необхідну інформацію для забезпечення безперервності діяльності платіжної системи та управління її ризиками. Водночас своєю постановою Нацбанк розширив можливості з проведення планових та позапланових перевірок об'єктів нагляду. Тепер регулятор має право провести позапланову перевірку, щоб упевнитися в тому, чи вжив об'єкт перевірки заходів щодо усунення виявлених раніше порушень.
Суспільство Чому «мінімалка» в 3200 грн не збільшила зарплати лікарів. Депутати переглянуть «розрядну сітку» 16 Лютого
16:24

Чому «мінімалка» в 3200 грн не збільшила зарплати лікарів. Депутати переглянуть «розрядну сітку»

Чому «мінімалка» в 3200 грн не збільшила зарплати лікарів. Депутати переглянуть «розрядну сітку»
Збільшення «мінімалки» не призвело до зростання зарплати лікарів. Про це під час засідання круглого столу заявила заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я, народний депутат фракції "Самопоміч" Ірина Сисоєнко. "Збільшення мінімальної зарплати до 3200 грн на практиці не призвело до збільшення добробуту наших лікарів. Тому що середній розряд не збільшився, він залишився на рівні 1600 грн", - зазначила вона. У свою чергу, представник Міністерства охорони здоров'я України Анжела Іванчук уточнила: "Сестринський персонал зі стажем 20 років отримує - 3200 грн, тоді як лікар, який тільки переступив поріг лікарні після навчання, теж отримує мінімум 3200 грн".В ході обговорення депутати висловили думку про необхідність законодавчого перегляду розрядної сітки з метою забезпечення справедливої ​​оплати праці медпрацівників. "Ми беремо на депутатський контроль фінансування медичних установ, зокрема Академії медичних наук", - пообіцяла Сисоєнко. Нагадаємо, раніше АСН повідомляла, що через розруху у вітчизняній галузі медицини українські медики масово їдуть за кордон.
Економіка В Україні знайшли метод легалізації ринку бурштину 15 Лютого
16:35

В Україні знайшли метод легалізації ринку бурштину

В Україні знайшли метод легалізації ринку бурштину
Пілотний проект з рекультивації лісогосподарських земель, пошкоджених незаконним видобутком бурштину на Волині, в Рівненській і Житомирській областях дозволить протягом 5 років відновити знищені ліси.Про це повідомили голова Рівненської ОДА Олексій Муляренко, голова Житомирської ОДА Ігор Гундич під час прес-конференції сьогодні у Києві, передає кореспондент АСН. «Постанова Кабінету міністрів (щодо старту пілотного проекту) дійсно дуже важлива. Насамперед вона частково дає відповідь на питання легалізації самого видобутку бурштину», - зазначив голова Рівненської ОДА Олексій Муляренко. По-друге, за його словами, завдяки прозорим конкурсам і спрощеній процедурі отримання дозвільної документації під контролем держави будуть проведені роботи з рекультивації, жителі громад отримають нові робочі місця, а самі громади - надходження від сплати податків та зборів, що сприятиме їхньому соціально -економічному розвитку. «Напевно, основне - це вирішення екологічного питання - рекультивації пошкоджених земель лісового фонду», - сказав він. Він зазначив, що сам процес рекультивації дуже дорогий і ця постанова дає відповідь, хто буде проводити рекультивацію постраждалих ділянок та за які кошти.Передбачається, що виконавцями пілотного проекту будуть спеціалізовані державні підприємства, а саме ТОВ «Бурштин України» та ДП «Укрбурштин». Голова Житомирської ОДА Ігор Гундич повідомив, що рекультивація земель може початися в кінці 2017 - на початку 2018 року.«Термін дії постанови 2016-2021 рр., тобто 5 років для реалізації цього пілотного проекту», - сказав ГундичВони такоже повідомили, що, згідно з установленим порядком, на пошкоджених ділянках лісу буде здійснено додатковий видобуток залишків бурштину, після чого буде проведено комплекс робіт з рекультивації цих ділянок лісу. Планується, що до 50% прибутку від додаткового видобутку бурштину залишиться в регіонах. Пріоритет при отриманні підрядів на розвідку, видобуток, переробку бурштину на ювелірну продукцію отримають місцеві громади і компанії, зареєстровані на цих територіях. Реалізація цього проекту дозволить вже протягом 5 років відновити тисячі гектарів знищених лісів, створить, за попередніми розрахунками, до 10 000 робочих місць, а додаткові надходження до бюджетів всіх рівнів складуть до 500 млн гривень на рік.
Економіка Луценко розповів, яка в нього та у прокурорів ГПУ зарплата 15 Лютого
15:11

Луценко розповів, яка в нього та у прокурорів ГПУ зарплата

Луценко розповів, яка в нього та у прокурорів ГПУ зарплата
Бюджет Прокуратури - 3 мільярди гривень, тоді як державі цей орган повернув 10 вкрадених злочинцями мільярдів гривень. Про це на брифінгу 15 лютого заявив Генеральний прокурор України Юрій Луценко, передає кореспондент АСН.  "Минулого року завдяки зусиллям Генпрокуратури ми повернули державі 10 млрд грн. При тому, що бюджет Прокуратури - 3 млрд грн... Я цим пишаюся! 10 млрд. Кошти не осіли в кишенях "рішал", - заявив він.  При цьому Луценко розповів, що зарплатня прокурорів теж зросла.  "Дякуючи зусиллям уряду і Верховній Раді, з січня 2017 року середній рівень зарплатні прокурора виріс на 60%. Хоча ми не дотягуємо до рівня зарплат колег із НАБУ і САП", - сказав він.  В результаті мінімальна зарплата в органах Прокуратури становить 8 тис. грн. Простий прокурор обласного рівня отримує 23 тис. грн, а на місцевому рівні 15-16 тис. грн. При цьому зарплатня Луценка за січень зросла на 85 тис. грн. За його словами, Генеральний прокурор вперше за історію зареєстрував в електронному вигляді зміни стану майна.  "Я отримав на руки 90 з хвостиком тис. грн", - повідомив він. За оцінками Луценка, це не захмарні зарплати, але вони дозволять чесно працювати тим, хто насправді хоче займатися своєю справою.  Тим більше що навантаження на прокурорів збільшилося:  "У нас 2 млн кримінальних проваджень на розгляді. І я не буду звертатися до Верховної Ради щодо збільшення кількості прокурорів". 
Економіка У тому, що українці можуть залишитися без світла і тепла, частково винен Кабмін 14 Лютого
18:31

У тому, що українці можуть залишитися без світла і тепла, частково винен Кабмін

У тому, що українці можуть залишитися без світла і тепла, частково винен Кабмін
Заяви міністра енергетики та вугільної промисловості Ігоря Насалика про те, що Україна зимовий сезон 2016-2017 рр. пройде і без вугілля із зони АТО, виявилися лише словами. Блокування поставок антрациту з непідконтрольних територій показало, що без донбаського вугілля українські ТЕС можуть зупинитися. Виявилося, що за півроку з моменту, коли влітку 2016-го вже виникали аналогічні проблеми з постачанням сировини з Донбасу, практично нічого не було зроблено для того, щоб якось зменшити залежність української енергетики від вугілля із зони АТО. Надзвичайному стану в енергетиці бути Вже майже три тижні активісти разом з народними депутатами блокують вантажні залізничні сполучення з окупованими територіями Донецької і Луганської областей, мотивуючи свої дії боротьбою з контрабандою. На засіданні Кабміну, яке відбулося 14 лютого, прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявив, що такі дії можуть призвести до кризи в енергетиці та металургії. "Сьогодні деякі українці власними руками хочуть зірвати опалювальний сезон і змусити застосувати віялові відключення електроенергії. Це неприпустимо. Треба розмежувати боротьбу з контрабандою і боротьбу з українським народом", - заявив він. В уряді стверджують, такі дії активістів можуть залишити частину українців без світла. Оскільки 30% електрики в Україні виробляється теплоелектростанціями, які працюють на вугіллі антрацитової групи, і на підконтрольній частині країни це вугілля не видобувається. Тому в уряді стали всерйоз замислюватися над введенням надзвичайного стану в енергосистемі. Віце-прем'єр Геннадій Зубко 14 лютого заявив, що особливий стан можуть ввести через день-два. Експерт з енергетичних питань Валентин Землянський уточнив, що це вже шостий надзвичайний стан за останні три роки. Але в чому проблема? Чому вже три роки поспіль українська влада наступає на одні і ті ж граблі? Ще на початку вересня 2016 року міністр енергетики та вугільної промисловості України Ігор Насалик стверджував, що Україна зможе обійтися без вугілля із зони АТО за рахунок імпорту сировини з-за кордону, а також при переведенні тих ТЕС, які працюють на антрациті, на вугілля газової групи.   У «Нафтогазу» не вистачить газу на запуск газомазутних блоків ТЕС?   В крайньому разі на теплоелектростанціях будуть запускатися газомазутні блоки. У цьому випадку доведеться витратити більше газу. З огляду на це Міненерго доручило «Нафтогазу» запастися на зимовий сезон 2016-2017 рр. 17 млрд куб. м газу. Однак «Нафтогаз» норматив не виконав і закупив лише 14,5 млрд куб. м пального, з яких на сьогодні залишилося вже 9 млрд. «Газу не вистачить. Пан Коболєв не назбирав до початку опалювального сезону 17 млрд куб. м газу, чого від нього вимагало Міненерго, поставивши нас усіх у дуже неприємну ситуацію», - зазначив експерт з енергетичних питань Дмитро Марунич. Більш того, за словами експерта, на деяких ТЕС газомазутні блоки буде дуже складно запусти, якщо взагалі вдасться.   «За моєю інформацією, в компанії ДТЕК газомазутних блоків просто немає, вони довгий час не працювали і запустити їх практично неможливо. Такі блоки залишилися тільки на Трипільській і Зміївській ТЕС», - сказав Марунич. Взимку імпортувати вугілля з-за кордону припинили Що ж стосується імпорту вугілля з-за кордону, то, за даними компанії «Центренерго», в січні - листопаді 2016 року у ТЕС і ТЕЦ України відвантажено майже 1,2 млн тонн імпортованого вугілля енергетичних марок, зокрема з ПАР надійшло 424 тис. тонн вугілля, з РФ - 639,5 тис. тонн, з Польщі - 129,2 тис. тонн. Днями в "Центренерго" заявили, що вивчають можливість укладення довгострокових контрактів на поставку вугілля з ПАР. Але чому взимку поставки імпортованого вугілля припинилися - незрозуміло. Ясно лише одне: було б бажання і гроші, Україна могла б ввозити 700-720 тис. тонн вугілля на місяць тільки через порти. Тепер, коли поставки з непідконтрольної території припинилися, швидко закупити антрацит можна буде тільки в Росії, впевнений експерт з енергетичних питань Валентин Землянський. Імпорт вугілля з тієї ж ПАР займе як мінімум два місяці, до того зараз його ціна буде на 1 тис. грн вища, ніж ціна вугілля з непідконтрольних територій, впевнений експерт. «Є «український Роттердам», який працює зараз у формулі НКРЕКП, вугілля продається за ціною 1730 грн за тонну всередині країни і за цією ж ціною купується на неконтрольованій території. І вугілля, яке буде закуповуватися в Роттердамі в режимі онлайн, - в кращому випадку його ціна без доставки на станції становитиме 2700 грн за тонну. На сьогодні котирування в Роттердамі щодо вугілля складають близько 85-86 доларів за тонну, додайте сюди транспорт, додайте сюди надбавки, які з'являться в угодах за ризики, плюс 100-відсоткова передоплата», - порахував Землянський. Для переходу з антрациту на вугілля газової групи знадобиться 2-2,5 року Також минулого року в Кабміні заявляли про необхідність відмови від використання антрацитової групи вугілля в енергетиці. Але лише недавно профільний міністр уточнив, що для цього знадобиться 2-2,5 року. За словами Насалика, рішення про переведення блоків ТЕС з антрациту на вугілля газової групи міністерство прийняло після зупинки поставок вугілля з неконтрольованих територій в травні-червні 2016 року. Але до конкретних дій ще далеко, переконаний експерт Дмитро Марунич. «На вугілля газової групи хочуть перевести два блоки Зміївської теплоелектростанції, це буде коштувати 240 млн грн. Але поки немає ще навіть техніко-економічного обґрунтування, затвердженого Кабміном, і треба враховувати, що ці блоки легше перевести, тому що там фактично потрібно лише змінити систему подачі пального, а це набагато легше і дешевше, ніж перебудовувати інші складові вугільного блоку», - уточнив експерт. Навіть якщо перевести всю генерацію, яка працює на антрациті, на вугілля газової групи, виникне інша проблема. «Де взяти стільки вугілля цієї групи? Його немає стільки в Україні», - впевнений Марунич. Чи подорожчає електрика? Всі ці дії: і закупівля вугілля за кордоном, і перехід ТЕС на газову групу вугілля, і запуск газомазутних блоків на ТЕС - призведуть до того, що ціна на електроенергію для населення може зрости. «Найдорожча електроенергія буде на тих ТЕС, які запускатимуть газомазутні блоки, вона коштуватиме майже 3 грн за кВ/год, і це тільки собівартість виробництва. Виробництво електроенергії з імпортного вугілля становитиме приблизно 2,20-2,15 грн за кВ/год при сьогоднішній собівартості 1,32 грн за кВ/год», - припустив Землянський.   Він вважає, що після закінчення опалювального сезону оптово-ринкову ціну на електроенергію буде переглянуто в бік підвищення, а відповідно, будуть переглядатися і тарифи як для промисловості, так і для населення. «Ми вже чули заяви НКРЕКП, що ми з вами недоплачуємо майже 60%, тобто ціна за кВ/год для населення повинна становити 2,30 грн. Так ось, це буде ще не так багато в умовах, якщо Україна повністю перейде на імпортний ресурс», - вважає Землянський. Віялових відключень електроенергії не уникнути Те, що найближчого місяця українців очікують віялові відключення, експерти не сумніваються. Але це за умови, що блокада поставок вугілля з непідконтрольної території не припиниться. «Протягом цих 40 днів віялові відключення стануть цілком очевидним явищем у низці українських регіонів. Першою потрапляє під це промисловість, слідом за нею йде населення», - сказав він. А будь-яке віялове відключення - це колосальні збитки для промисловості. «Причому, чим більш технологічне виробництво, тим більших збитків воно зазнає. Високотехнологічним підприємствам в умовах відключення електрики краще припинити роботу. Якщо зупиняється роботизований конвеєр, щоб його запустити, знадобиться доба, а то й більше», - констатує експерт з економічних питань Всеволод Степанюк. Треба працювати вночі Вирішити проблему пікових навантажень на енергосистему можна простим шляхом, який використовували ще за радянських часів, вважає Валентин Землянський. «На жаль, у нас не переглядається графік споживання електричної енергії, як це було за радянських часів. Тоді підприємствам пропонувалося переходити на нічний режим роботи для того, щоб базову атомну енергію використовувати і зменшувати ці піки навантаження. Більше того, підприємства, які переходили на нічний режим роботи, отримувати додаткові кошти з бюджету за те, що вони користуються дешевою електричною енергією», - розповів експерт. Але до таких порад наші чиновники зазвичай не прислухаються.
Економіка «Спрощенцям», які не встигли закритись у 2016-му, доведеться платити податки за квартал 14 Лютого
12:16

«Спрощенцям», які не встигли закритись у 2016-му, доведеться платити податки за квартал

«Спрощенцям», які не встигли закритись у 2016-му, доведеться платити податки за квартал
Підприємцям, які працювали на спрощеній системі оподаткування і закрилися в січні-лютому 2017 року, доведеться сплатити єдиний податок за квартал. Про це в коментарі АСН повідомила експерт з податкових питань Оксана Пукшин. Зокрема, для підприємців І групи ця сума досягне за квартал 960 грн, II групи - 1920 грн, III - в залежності від доходу, з якого доведеться заплатити 5% податків. За словами експерта, для підприємців, які працюють на загальній системі оподаткування, пільговий період для закриття підприємств продовжили до кінця березня 2017 року. «До кінця березня вони можуть закритися, а з 1 квітня їм доведеться вже платити. Але це ті, що на загальній системі оподаткування. А ті, що на єдиному податку, вони як платили, так і платять. Якщо ми говоримо про єдиний податок, то вони повинні заплатити за квартал», - зазначила Пукшин. Водночас, як повідомили АСН в Державній фіскальній службі, єдиний соціальний внесок фізична особа - підприємець має сплатити тільки за той місяць, коли фактично відбулося закриття. «Якщо фізична особа - підприємець здійснила державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності в січні 2017 року, обов'язок сплати єдиного внеску виникає тільки за січень 2017 року», - написали представники ДФС у відповідь на запит АСН.
Суспільство Шокуюча ревізія МОЗ: Мільярди за відсутні ліки,комісійні міжнародним структурам та гроші Червоному Хресту просто так 13 Лютого
20:21

Шокуюча ревізія МОЗ: Мільярди за відсутні ліки,комісійні міжнародним структурам та гроші Червоному Хресту просто так

Шокуюча ревізія МОЗ: Мільярди за відсутні ліки,комісійні міжнародним структурам та гроші Червоному Хресту просто так
Минулого тижня було оприлюднено річний підсумковий звіт Державної аудиторської служби України (раніше - Державна фінансова інспекція України) за 2016 рік. Загалом, держаудитори виявили втрат фінансових і матеріальних ресурсів на понад 2,6 мільярда гривень! Щоб повністю усвідомити масштаби безгосподарності та зловживань у бюрократичному апараті, результати ревізій у найбільш соціально значимих галузях АСН розгляне окремо. За приклад візьмемо галузь, яка останнім часом викликає чимало гарячих суперечок - Міністерство охорони здоров'я. Ми обійдемося без полу'мяних слів – виокремимо лише сухі цифри і висновки аудиторів.  Отже ревізією фінансово-господарської діяльності  Міністерства охорони здоров'я України за період з 01.08.2013 по 01.05.2016 та окремих питань фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2012 по 31.07.2013 виявлено низку проблем в організації і проведенні державних закупівель, управлінні державними фінансовими ресурсами, що призвело до втрат фінансових і матеріальних ресурсів на загальну суму 1 658,7 тис. грн та інших фінансових порушень. МОЗ з 2015 року здійснює державні закупівлі лікарських засобів та медичних виробів через міжнародні спеціалізовані організації, зокрема були залучені Краун Ейджентс Лімітед, Представництво Дитячого фонду Організації Об’єднаних Націй в Україні (далі – ЮНІСЕФ) та Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (далі – ПРООН).  З цими спеціалізованими організаціями МОЗ у 2015 році уклало угоди та на їх виконання наприкінці 2015 року перерахувало авансом 2 197 214 800 гривень.  Звичайно, відповідна співпраця відбувається не на благодійній основі. Виходячи з умови угод та загальної вартості товарів за цими угодами, коштом державного бюджету МОЗ має сплатити на користь цих спеціалізованих організацій 110 780 400 грн комісійної винагороди. Більш того, окремо держава сплачує вартість послуг уповноважених підприємств з організації митного оформлення, зберігання, страхування та доставки лікарських засобів, медичних виробів, які закуповуються МОЗ через ПРООН та Краун Ейджентс Лімітед, та інших послуг.  Одне з порушень - в угодах не визначено постачальників, вартості, специфікації та дати поставки товару. Хоча таку інформацію та стан виконання угод передбачено визначати у кошторисах витрат. Такі документи просто не були складені.  Як наслідок, вищезгадані організації станом на 01.05.2016 не поставили товару на суму 1 885 309 900 грн. Наприклад, ПРООН не поставила товару на 574 098 900 грн, чим порушила умови угоди в частині постачання медикаментів протягом шести місяців з дня попередньої оплати. Якимось чином покарати організацію за такі затримки неможливо, оскільки в укладених з ними угодах зазначено, що спеціалізовані організації не несуть відповідальності за будь-які претензії, що виникають із укладених угод чи пов’язані з ними. Ще одне виявлене контролюючими органами порушення  -  Міністерство коштом державного бюджету сплачує за послуги уповноважених підприємств, при цьому вартість цих послуг МОЗ не погоджено. Такі витрати визначені виключно спеціалізованими організаціями у договорах, укладених з уповноваженими підприємствами. Одним з найбільш яскравих фактів кричущого марнотратства є той факт, що 31 % закупівель на суму 96 867 500 грн спеціалізовані міжнародні організації здійснили … у виробників з України. За що МОЗ  їм сплатило  комісійний збір та вартість послуг уповноважених підприємств щодо митного оформлення (!!!) зберігання та дистрибуції товарів на загальну суму 5 880 800 гривень.  Таким чином, говориться у звіті, відсутність належного внутрішнього контролю за здійсненням закупівель лікарських засобів через спеціалізовані організації призвела до зайвого використання 1 469 600 грн бюджетних коштів. Міністерство коштом державного бюджету зайво сплатило ЮНІСЕФ за поставлені лікарські засоби та вакцину 1 416 600 грн через включення до їх вартості непідтверджених витрат з доставки.    Не вміємо ділитися і зберігати  Неналежна організація Міністерством охорони здоров’я моніторингу рівня забезпечення закладів охорони здоров’я товарами та перерозподілу їх залишків призвела до псування медикаментів на суму 2 536 000 гривень. Наприклад, не були вчасно передані в інші лікарні невикористані реагенти та витратні матеріали для визначення вірусного навантаження ВІЛ-1 з лікарні Слов’янська до обласних центрів профілактики та боротьби зі СНІДом. До того ж з минулих років накопичилися і зіпсувалися через такий же неперерозподіл медикаменти на суму 1 437 600 грн, ще на 213 300 гривень прострочених медикаментів було знищено.   Товариства Червоного Хреста України - гроші на вітер?  Міністерство у 2013-2015 роках та І кварталі 2016 року коштом державного бюджету за бюджетною програмою «Організація і регулювання діяльності установ та окремі заходи у системі охорони здоров’я» (КПКВК 2301350) профінансувало 252 261 100 грн на утримання патронажної служби ТЧХ України, яка не здійснювала діяльності у сфері охорони здоров’я (!!!). Це не відповідає пріоритетам державної політики МОЗ у сфері охорони здоров’я як головного розпорядника бюджетних коштів за зазначеною програмою, вказують аудитори у своєму звіті. При цьому ТЧХ України отримувало кошти з державного бюджету за відсутності порядку використання бюджетних коштів, затвердженої Державної програми щодо забезпечення надання медичної та соціально-побутової допомоги самотнім громадянам похилого віку та інвалідам, а також сформованого державного замовлення на конкурсній основі на розробку та реалізацію такої програми, як то передбачено ст. 5 Закону України «Про державні цільові програми».   Крім зазначеного, МОЗ не здійснювало належного контролю за використанням коштів на утримання свого апарату, говориться у звіті. Наприклад, здавало в оренду більшу площу приміщень, ніж було зазначено у договорах, відтак недоотримувало коштів, державним коштом сплачувало спожиті орендарями послуги. Одна з найдивніших схем: МОЗ залучало фінансові ресурси Державного підприємства «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України» (тобто власної структури) як додаткове фінансування на утримання апарату Міністерства. Однак це підприємство власним коштом надало послуг Міністерству з утримання автотранспорту, прибирання, комплексного обслуговування об’єктів тощо на суму 2 741 500 гривень.   Всі матеріали ревізії МОЗ нині передано до Національної поліції України. І це лише короткий звіт по одній галузі, яких у ревізії – Державної аудиторської компанії – десятки. Найцікавіші з них, що відкривають очі на чорні діри державного апарату, АСН публікуватиме з коментарями для своїх читачів і далі.   
Економіка Хто і скільки повинен буде платити податків на початку 2017 року 13 Лютого
18:44

Хто і скільки повинен буде платити податків на початку 2017 року

Хто і скільки повинен буде платити податків на початку 2017 року
З ростом мінімальної зарплати вдвічі - з 1600 до 3200 грн з 1 січня 2017 року для всіх підприємців автоматично виросли і розміри податків, оскільки більшість з них прив'язані до «мінімалки». Хто і скільки платитиме податків у 2017 році в зв'язку зі збільшенням мінімальної зарплати, АСН розповіла експерт з податкових питань Оксана Пукшин. Зокрема, сума єдиного соціального внеску (ЄСВ) до Пенсійного фонду становить 22% від «мінімалки», тобто зараз його розмір досяг 704 грн на місяць. Виходить, що для більшості підприємців розмір цього збору збільшиться майже вдвічі. Адже раніше він становив 352 грн. Стільки платитимуть у 2017 році тільки платники податку І групи, оскільки для них розмір ЄСВ становить 0,5 мінімального розміру страхового внеску, тобто 11% від «мінімалки». Фізичні особи-підприємці з 2017 року зобов'язали платити ЄСВ, зокрема і за місяці, в яких вони не отримали доходу. Така норма спровокувала хвилю закриттів так званих ФОП-нулівок. З кожної мінімальної зарплати відраховується 41,5% податків, з яких 22% - до Пенсійного фонду, 18% - податок на дохід фізичних осіб і 1,5% - військовий збір, отже за кожного оформленого працівника роботодавець у 2017 році повинен сплатити 1184 грн на місяць. Прив'язаний до мінімальної зарплати і розмір ставки єдиного податку для «спрощенців» I і II груп. Так, єдиний податок для платників I групи становить 10% від мінімальної заробітної плати, тобто 320 грн, ЄСВ - 352 грн. Тому в 2017 році «спрощенцям» І групи доведеться платити на місяць 672 грн. Єдиний податок для платників II групи становить 20% від розміру мінімальної зарплати, тобто 640 грн, ЄСВ - 704 грн. Тому в 2017 році «спрощенцям» II групи треба буде сплатити податків 1344 грн на місяць. На ФОП III групи збільшення «мінімалки» не вплине, оскільки розмір податку, який вони платять, визначається в залежності від отриманого доходу (5% від виручки або 3% у разі сплати ПДВ). Підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування, відчують вплив зростання мінімальної зарплати тільки при виплаті податків з найманих працівників, оскільки підприємницька діяльність в такому випадку обкладається податком на доходи фізичних осіб (різниця між доходами і витратами) без прив'язки до розміру мінімальної зарплати.
Суспільство Українці вимирають по 80 осіб на годину, а наші медики біжать до Польщі та Чехії 13 Лютого
18:11

Українці вимирають по 80 осіб на годину, а наші медики біжать до Польщі та Чехії

Українці вимирають по 80 осіб на годину, а наші медики біжать до Польщі та Чехії
Українські медики масово виїжджають до Польщі і Чехії через відсутність будь-яких перспектив в Україні. Українці ж продовжують вимирати: щороку населення скорочується на один невеликий обласний центр. Про це на прес-конференції 13 лютого заявив керівник центру "Третій сектор" Андрій Золотарьов. "У листопаді 1992 року президент Леонід Кравчук підписав закон про основи охорони здоров'я. Ось з тих пір у нас триває медична реформа. З тих пір сфера медицина бродить у нас між трьох сосен. Планомірно руйнується медсистема Семашка, що дісталася нам з часів СРСР, але ми ні на йоту не наблизилися до будь-якої іншої системи... А все тому, що в системі українського великого базару людське життя нічого не варте. А на кону - отримання чималих прибутків фармацевтичних компаній. Те, що робить Супрун, - теж не нове. І політичні війни навколо МОЗ теж не нові, це відбувається постійно", - заявив він. Золотарьов вважає, що нинішня в.о. міністра охорони здоров'я Уляна Супрун "продовжує соціальний терор" і політику "прикладного соцдарвінізму" в сфері медицини. "Адже за допомогою так званої реформи знищують найнижчі і найбільш незахищені верстви населення. Знищують лікарні, створюючи госпітальні округи. Як результат, ми вимираємо! Поки йде ця прес-конференція, це мінус 80 українців. За рік - це населення маленького обласного центру. Тобто більше 200 тис. - це різниця між тими, хто народжується, і тими, хто помирає", - додав експерт. За його оцінками, в країні не створені умови для роботи медиків. "Через це спостерігається колосальний відтік наших кадрів. Чому? Адже в Польщі є діра лікарів середньої ланки, не вистачає фельдшерів. Тому туди масово їдуть українці. І це не тільки Польща. Чехія теж веде цілеспрямовану політику з залучення наших медиків. Це ж роблять середньоазіатські та африканські країни. Тому тенденція з відтоку нашого медперсоналу буде тільки наростати. А в Україні цю дірку закрити буде точно ніким", - прогнозує Золотарьов.
Економіка Що таке електронні довірчі послуги і до чого тут смартфон 13 Лютого
15:26

Що таке електронні довірчі послуги і до чого тут смартфон

Що таке електронні довірчі послуги і до чого тут смартфон
Законопроект про електронні довірчі послуги вже готовий і тільки чекає затвердження парламентаріїв. Його ініціювало Міністерство юстиції, повідомив профільний міністр Павло Петренко. "Міністерство юстиції виступило ініціатором підготовки законопроекту - 4685 "Про електронні довірчі послуги", який вже прийнятий в першому читанні. Але минулого тижня не проголосований у другому читанні в цілому... Спільно з депутатським корпусом ми будемо робити все, щоб закон був прийнятий в цілому. Тому що закон дозволити зареєструвати компанію, підписати договір, відправити будь-який запит через смартфон. Тобто вся активна комунікація малого і середнього бізнесу з адміністративними послугами зможе відбуватися через смартфон, значить, без корупції, бюрократії", - заявив він. З його слів, йдеться про легалізацію таких інструментів адміністрування бізнесу, як електронна ідентифікація, електронний підпис, електронна печатка, мітка часу, електронна рекомендована поштова доставка, фейк-контроль електронних ресурсів. Міністр підкреслив, що закон дозволить українському бізнесу брати участь у міжнародних тендерах. "Я сподіваюся, що вже до кінця року ми зможемо імплементувати всі ці інструменти як для українських органів влади, так і бізнесу", - вважає він. Ухвалення закону - одне із зобов'язань України в рамках європейської інтеграції, додала віце-прем'єр-міністр України з питань європейської і євроатлантичної інтеграції Іванна Климпуш-Цинцадзе. "Закон дасть можливість Україні інтегруватися в єдиний цифровий ринок. Закон буде дуже цікавий передовсім малому і середньому бізнесу, який зможе вести свій бізнес фактично зі смартфоном. Оскільки спрощується паперовий документообіг, необхідність додаткової сертифікації в ЄС", - заявила вона. У свою чергу, заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов впевнений, що закон абсолютно необхідний. "Якщо ми хочемо, щоб наші імпортери продавали товари на міжнародних ринках, обмінювалися інвайсами, цей закон дуже потрібний. Природно, це нові робочі місця... На жаль, в парламенті є проблеми з дисципліною і прийняттям важливих законів. Тому я сподіваюся, що Верховна Рада все-таки повернеться до прийняття цього закону найближчим часом", - закликав він. Водночас голова Комітету ВРУ з питань інформатизації та зв'язку Олександр Данченко повідомив, що в Раді є депутати, які готують нові правки до закону, щоб поміняти його назву і зробити все для того, щоб його провалити. "Але ми будемо робити все , щоб до кінця березня цей закон все-таки був прийнятий", - пообіцяв нардеп.
Суспільство Як ЗМІ і влада поступово вбивають в українцях віру 13 Лютого
15:09

Як ЗМІ і влада поступово вбивають в українцях віру

Як ЗМІ і влада поступово вбивають в українцях віру
Київський міжнародний інститут соціології в грудні 2016 року на замовлення "Детектор Медіа" і Посольства Швеції провів загальнонаціональне опитування серед 2 тис.респондентів у всіх регіонах України, крім тимчасово непідконтрольних територій. Результати соцопитування - невтішні для центральної влади: українці як на Сході, так і Заході звинувачують саме владу в затягуванні військового конфлікту на Донбасі, вважаючи, що олігархи і уряд наживаються на крові. Війна вигідна як Росії, так і Києву, а Мінські домовленості - ширма, в зриві яких винні всі сторони. Україна після трьох років Євромайдану, який третина українців вважає "військовим переворотом" (!), залишається "розірваною" по лінії Захід - Схід. Частково в цьому винна російська пропаганда, яку продовжують "споживати" українці, незважаючи на законодавчі заборони! Але не тільки Росія винна в розчаруванні й недовірі українців. На жаль, українська влада і ЗМІ за ці роки так і не створили необхідний дискурс, вільний від корупції і популізму. Негативна тенденція: Розчарування в Євромайдані "55% - українців повністю або частково вважають, що два роки тому в Києві сталася "народна революція". Але 28% опитаних українців чітко сказали "ні" революції або "категорично ні"... 34% громадян України повністю або "більше схильні вважати", що взимку 2013-2014 рр. в столиці України - стався "незаконний збройний переворот", - розповів програмний директор ГО "Детектор Медіа" Роман Шутов. При цьому 32% з цієї кількості - це громадяни, які проживають у східних і південних областях країни, які "повністю поділяють цю точку зору", плюс - 25% - "скоріше схильні так думати". "Це говорить, що в цілому близько 40% всіх громадян південного сходу України думають, що два роки тому у нас був збройний незаконний переворот", - зазначив він. У свою чергу, Діана Дуцик, виконавчий директор ГО "Детектор Медіа" звернула увагу на "негативну тенденцію". "Якщо в 2016 році тільки 27% називали події на Майдані "переворотом", то сьогодні таких - 34,3%. Тобто начебто зростання і не велике, але показове. Так само в 2016 році "народною революцією" події на Майдані називав 61% опитаних, тоді як сьогодні - 56,4%... Треба обов'язково замислитись: чому так відбувається? Це негативна тенденція" , - впевнена вона.  Хто винен у війні? "У рамках соціологічного опитування українцям було поставлено запитання: "Кому вигідна війна на Сході і її продовження?" У сумі  67% опитаних відповіли, що це вигідно уряду та українським олігархам. "Розподіл громадської думки по регіонах тут не має значення. Фактично всі регіони рівномірно вважають саме так. При цьому досить великий відсоток українців називає винною Росію. Показово, що тільки 14% - не згодні з тим, що Росія винна в продовженні війни", - зазначив Шутов. На запитання: хто винен у зриві Мінського процесу: Росія з ДНР/ЛНР або ж Київ, - 66% громадян повністю або частково вважають винними у зриві Мінського процесу Росію і незаконні військові формування. При цьому 15% українців - не згодні з виною Росії. 38% громадян тією чи іншою мірою вважають винним Київ. "Природно, на сході країни превалює точка зору, коли провину покладають на Київ", - сказав експерт. Вельми цікавим є той факт, що одночасно 22% українців вважають винними і Кремль, і Київ у зриві Мінських угод. При цьому кожен десятий - 10% - вважає одночасно революцією і військовим переворотом події зими 2013-2014 років. Так само одночасно 45% населення впевнені, що війна на Сході триває як через зацікавленість українського уряду і олігархів, так і через невиведення військ Росією. "Про що говорить досить високий відсоток громадян, які одночасно приймають протилежні точки зору? Громадяни - дезорієнтовані і вони не вірять нікому", - додав він. Чи тільки Russia-Propaganda винна? 48% українців вважають, що в Україні відбувається наступ на свободу слова. Соцопитування показало, що серед джерел отримання інформації основним для українців залишається телебачення. Показово, що на другому місці опинилися неформальні зв'язки. А це означає, що цей канал інформації створює додаткове поле для чуток, що впливають на громадську думку. "Однак при всьому цьому - не більше 40% українців довіряє українському телебаченню, особливо, що стосується тем війни, військових дій. Якщо ж говорити про схід країни, то там тільки 22% довіряють цій інформації, а 26% - взагалі не довіряють. Більшість українців на Сході взагалі схильна вірити інформації, отриманій з неформальних каналів", - сказав Шутов. Згідно з опитуванням, 11-13% - українців все ще мають доступ до російських каналів. З них близько - 70% - мають доступ до російських каналів через супутникові антени, 6% - кабельне телебачення, 7% - через Інтернет, 5% - через аналогове телебачення.  Ці показники вражають, враховуючи, що на законодавчому рівні така трансляція російських каналів на території України, як відомо, заборонена. Чи винна у всіх наших бідах російська пропаганда? Так, Наталія Лігачова-Чорнолуцька, голова ГО "Детектор Медіа" впевнена: "Такі соціологічні дані, на жаль, невтішні для нас. Чи винна тут виключно російська пропаганда? Ні! Люди самі живуть і бачать те, що відбувається, роблять висновки... Так, російська пропаганда впливає. Але на 100% сказати, що є взаємозв'язок - ні. На мою думку, головна помилка і упущення для нас у тому, що українські ЗМІ не змогли сформувати україноцентричного порядку денного, який би протистов російській пропаганді... На жаль, дані опитування показують, що Україна продовжує залишатись розділеною. Схід країни так і не інтегрований у загальноукраїнський дісскурс. Чому? Я вважаю, тому що в українських ЗМІ немає серйозного дискурсу, зашкалює популізм політиків, яким, на жаль, підіграють українські ЗМІ".
Політика Чому швейцарці не підтримали скасування податкових пільг і... Олімпіаду 13 Лютого
13:57

Чому швейцарці не підтримали скасування податкових пільг і... Олімпіаду

Чому швейцарці не підтримали скасування податкових пільг і... Олімпіаду
12 лютого в Швейцарії пройшов всенародний референдум, за підсумками якого з'ясувалося, що більшість жителів країни (59,1%) не підтримують проведення податкової реформи. Відповідно 40,9% висловилися «за» податкові зміни, повідомляє DW. Холдингам, які отримують доходи за кордоном, хотіли скасувати пільги Податкова реформа передбачала скасування податкових пільг у країні для холдингів, які отримують доходи переважно за кордоном. Зокрема, пропонувалося, щоб усі компанії платили корпоративний податок за єдиною ставкою - 13,49%, а не кожен кантон (адміністративна одиниця в Швейцарії. - АСН) самостійно визначав розмір цієї ставки. Наприклад, зараз в одному з найбільших міст Швейцарії, Женеві, одна з найвищих у країні стандартних ставок корпоративного податку - 24,16%. Однак компанії, що мають пільги, в середньому платять всього 11,6%. Таких заходів було вжито швейцарським урядом для того, щоб попередити відтік бізнесу з Швейцарії в інші країни. Чинні податкові привілеї в Швейцарії стосуються близько 24 тисяч фірм і близько 150 тисяч співробітників. Противники податкової реформи вважають, що введення єдиної ставки податку призведе до того, що для великих компаній податки зростуть несуттєво, а для місцевих невеликих підприємств - істотно зменшаться. Як наслідок, рівень надходжень до місцевих бюджетів від сплати податків значно впаде. Ще перед референдумом директор з питань податкової політики Організації економічного співробітництва і розвитку Паскаль Сан-Аман заявив, що якщо в Швейцарії не скасують податкові пільги, то проти країни можуть ввести міжнародні санкції, повідомляє DW. Водночас представник аудиторської компанії KPMG Петер Убельгарт вважає, що відмова від реформи може стати "отрутою для Швейцарії як економічного центру". Ні Олімпіаді Крім податкової реформи, швейцарці також  не особливо зраділи можливості проведення в їхній країні Олімпійських ігор у 2026 році. За результатами ще одного референдуму, який проходив також у неділю 12 лютого, 60% жителів кантону Граубюнден відхилили ініціативу уряду подати заявку на проведення зимової Олімпіади-2026. Рішення про подачу офіційної пропозиції Міжнародному олімпійському комітету швейцарський Олімпійський комітет прийме в квітні.
Політика 800 тисяч посадових осіб місцевого рівня та інших структур повинні подати е-декларації 13 Лютого
13:43

800 тисяч посадових осіб місцевого рівня та інших структур повинні подати е-декларації

800 тисяч посадових осіб місцевого рівня та інших структур повинні подати е-декларації
Друга хвиля е-декларування охопить до 800 тис. посадовців місцевого рівня та інших структур.  Про це на прес-конференції 13 лютого заявив експерт ПРООН Дмитро Котляр, передає кореспондент АСН.  "Стартувала друга хвиля е-декларування, за якою кількість тих, хто має подати електронні декларації суттєво зросте: з 103 тис. декларацій найвищих посадових осіб (президент, члени Уряду, народні депутати, судді. - АСН) та посадових осіб середнього рівня (держслужбовці категорії "А" та "Б" та за 2015 рік. - АСН) до 700 тис. декларантів. Це дуже важливий момент. Про ефективну реформу е-декларування можна буде говорити саме після того, як відбудеться друга хвиля е-декларування", - заявив він.  Він наголосив, що перший етап е-декларування, незважаючи на низку проблем, все ж таки відбувся.  Під час другої хвилі електронного декларування, яка розпочалася фактично з 1 січня 2017 року, система має охопити всіх суб'єктів декларування, які передбачені законом.  "Точну кількості декларантів другої хвилі назвати важко, але, за попередніми оцінками, це 700 або навіть 800 тис. декларантів, які мають подати до 1 квітня декларацію за минулий рік... Це і депутати місцевих рад, держслужбовці категорії "В", посадові особи місцевого рівня, усі поліцейські, працівники усіх правоохоронних органів, податкової, НАБУ, СБУ, дипломатичної служби та ті, хто виконує адміністративно-господарчі функції, тобто усі бюджетні організації, комунальні підприємства", - додав він. 



3,1660010814667