counter
Всі новини...

Тема тижня

Без яких змін в бюджеті нам не обійтися? Без яких змін в бюджеті нам не обійтися?
Всі теми тижня
Дорога турбота: Кабмін взявся за населення Чого чекати Ураїні від виборів у США? Кабмін Гройсмана: Перемоги і провали Криза безпеки: хто пише сценарій? Бурштинові війни Кодекс для бійця АТО Чим завершиться парад резонансних справ? Ціна політичної відповідальності Про що Україна домовляється з бойовиками? Кому служитиме Генпрокуратура? Яка користь Україні від санкцій проти Росії? Навіщо Україні фінансова поліція? Судова реформа: сядуть всі? За кадри вирішують усі Як змінилася система після Майдану Кому віддадуть митницю? Два роки без Криму Навіщо поліції стільки злочинців? Закордон нам допоможе? Новий прем'єр - нові перспективи Коли у населення увірветься терпець? Як повернути Донбас за рік Життя після Путіна Український тиждень в Європарламенті До чого призведе політична криза? Кому зіграв на руку Касько? Право сили або сила права? Чим загрожують Україні зміни до Конституції? Як провести в Україні інвестиційну терапію Перемир'я у владі: міф чи реальність? Що рік прийдешній нам готує? Чого досягла Україна за минулий рік? Які податки влаштують українців? Як змусити кримінал попрацювати на бюджет? Рік уряду: підсумки Терористичні ризики України Бюджет - 2016: Хто отримає найбільший шматок пирога Куди подіти армію силовиків? Народ vs Кабмін: битва за тарифи Безвізовий режим: які наші шанси? Кадровий дефолт: шляхи виходу Українські заручники Путіна Боротьба з корупцією - дієта для повноти влади Ренесанс української економіки Що потягнуть за собою санкції проти Росії? Чи стане електронна петиція панацеєю від проблем? Кому вигідна легалізація зброї? Освіта в умовах російської агресії Нові податки — нова країна Чому в Україні не можна подолати бідність? Холодний сезон 2015: На чому будемо економити Нові голови областей проти контрабанди Заочні суди над «сім’єю» Як перетворити бурштин на благо для України? Обіцянки депутатів: Місія нездійсненна Три питання до нової Конституції Нова карта України: За і проти Доля Криму: що чекає на півострів? Рокіровка на місцях: чи зіграє ставка Порошенка? Три місяці Кабміну: шанс чи фінал? Що криється в особливому статусі Донбасу? Індексація пенсій і зарплат: популізм чи реальність? До чого прийшла Україна за рік з Порошенком? Чи врятує нас податкова реформа? Хто стоїть за акціями протесту в Києві? Чи потрібно залучати іноземців в уряд? Національна поліція: Плюси і мінуси Чи потрібна Україні децентралізація? Наскільки законна люстрація? Чи можливе в Україні «економічне диво»? Чим обернеться для країни війна олігархів? Чи можна націоналізувати приватизовані раніше підприємства та які наслідки це матиме? Що допоможе Україні виграти інформаційну війну? Як брати іноземні кредити, не "пресуючи" населення?
Точки зору
Юрій Гаврилечко
01 Лютого
10:28
Економіка Юрій Гаврилечко Показники бюджету не мають жодного стосунку до реальної економічної ситуації Ухвалений на 2016 рік бюджет було подано до Ради без розрахунків і прогнозування, а всі показники бюджету не мають жодного стосунку до реальної економічної ситуації. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив економічний експерт ГО «Фонд суспільної безпеки» Юрій Гаврилечко. «Щоб бюджет був якісним, його потрібно розраховувати, а цього ніхто не робив. Крім розрахунків також необхідне прогнозування, засноване на реальних даних, показниках економічної активності в Україні та світі. У нас же всі показники бюджету не мають жодного стосунку до реальності, починаючи з прогнозу зростання ВВП, курсу, рівня інфляції. Всі ці показники ніхто не розраховував. Це стосується й дефіциту бюджету, і держборгу. За рахунок чого Україна може виплатити борги на наступний рік? Ви бачите, який курс зараз - він уже на гривню більший за той, що закладено до бюджету. 12% інфляції - це взагалі якийсь нонсенс, зрозуміло, що буде понад 20%, виходячи з того, що відбувається», - переконує експерт. Економіст зазначає, що слід брати до уваги й те, що падають ціни на нафту, а долар зміцнюється проти всіх валют. Такі елементи знижуватимуть ціни на основні експортні позиції України. «Зменшуватимуться ціни на сировину, на метал і зерно. Крім того, зменшуватиметься ціна і на олійні. Соціальні стандарти в бюджеті цього року закладено менше, ніж розраховано. Це вже означає, що українці збідніють. Що таке збіднення населення з точки зору економіки? Це зменшення купівельної спроможності, відповідно, це подальший колапс розвитку внутрішнього ринку. Жоден нормальний інвестор не вкладатиме в таку країну. Починати треба зі зміни керівництва Національного банку та Міністерства фінансів. Це буде перша ознака того, що Президент, уряд і парламент планують щось змінювати. Потрібно не лише прибрати з посад Гонтареву і Яресько, а все керівництво - від заступників та до начальників управлінь. Потрібно якнайшвидше змінювати фантастичні закони, які було ухвалено торік. Наприклад, у нас рада Національного банку - громадська організація, яка може встановлювати сама собі заробітну плату», - розповів економіст. Гаврилечко переконаний, що також депутати мають змінити Податковий кодекс, провести реформу податкової міліції. «У податкової має залишитися лише дві функції: фіксація сплати податків платником податків і допомога платнику податків в оформленні документів. Треба дати можливість підприємцям розпоряджатися своїми коштами після сплати податків. Після цього протягом доби зникнуть майже всі конвертаційні центри, тому що який сенс утримувати такий центр, де можна зняти готівку під 10-15%, якщо можна прийти до банку і за банківський відсоток зняти ті самі гроші готівкою. Значна частина офшорів створена не для того, щоб ухилятися від оподаткування, а для того, щоб використовувати власні гроші на власний розсуд. Бо Україна такої можливості бізнесменам не дає. Також треба скасовувати всі заборони на використання готівки. Потрібен перехідний період, щоб і бізнес, і громадяни почали довіряти власній валюті. А це можливо тільки тоді, коли жодних обмежень не буде, коли всі знатимуть, що в будь-який час можуть дістатися до своїх грошей. Тоді люди триматимуть їх не під матрацом, а в банківській системі», - вважає експерт.
Андрій Забловський
31 Січня
13:18
Економіка Андрій Забловський Вдосконалювати бюджет 2016 року необхідно, приділяючи увагу податковій системі Удосконалювати бюджет 2016 року необхідно, насамперед приділяючи увагу податковій системі. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив експерт ради підприємців при Кабінеті Міністрів Андрій Забловський. «Починати треба з податкової. Був круглий стіл з обговоренням тих напрацювань, які було підготовано ще до Нового року групою експертів, а потім надійшла інша редакція змін податкової системи. Йдеться про законопроект, який було спрямовано на серйозну лібералізацію податкової системи - створення стимулів для виходу з тіні економіки, зміну філософії основних податків і зборів, філософії сплати податку на прибуток, сплати податку на додану вартість. Взяти хоча б норми про відшкодування ПДВ. Бізнес наполягав на тому, щоб система відшкодування ПДВ була автоматичною, прозорою і зрозумілою для всіх, і не повинно бути першого, другого реєстрів. Має бути один реєстр згідно з поданими заявами у хронологічному порядку. Зараз потрібно зосередити зусилля на тому, щоб було зроблено публічні заяви, що в новому Податковому кодексі буде враховано те, що було запропоновано торік бізнесом та експертним середовищем», - розповів експерт. Забловський зазначив, що часу залишилося не так уже й багато. Він вважає, що потрібно зробити все, аби нова податкова реформа була справді стимулюючою, поєднувала інтереси влади та бізнесу і створила б реальні стимули для детінізації. «І на підставі цього вже має формуватися бюджет наступного року. Зрозуміло, що якщо зміни буде внесено, то вони не позначатимуться на бюджеті цього року. Зміни до бюджету цього року можуть мати точковий характер з урахуванням макроекономічних показників, рекомендацій МВФ, деяких змін за ставками податків і зборів, які вже було прийнято. Головне - щодо бюджету вноситимуться зміни з урахуванням тих проблемних питань, які вже виникли з початку року з ухваленням змін до Податкового кодексу. Маємо класичну ситуацію, коли напередодні Нового року поспіхом щось ухвалюється і потім воно вилазить у новому році, починається робота, з'являються нові законопроекти стосовно усунення допущених прогалин і неточностей. Наприклад, адміністрування податку з аграріїв - система неробоча, у такому вигляді важко адмініструвати не лише бізнесу, а й представникам фіскальної служби. Багато таких речей, які треба виправляти, які враховуватимуться і коригуватимуться на рівні бюджету цьогоріч. Але системні зміни може бути внесено лише на підставі розробки нової податкової реформи та її реалізації. Однак це буде вже наступного року за умови, що цього року ми справді виконаємо завдання із запуску реальної податкової реформи», - резюмував Забловський.
Олександр Палій
30 Січня
12:15
Економіка Олександр Палій У бюджеті не врахували реальний стан економіки У бюджеті на 2016 рік не було враховано реальний стан економіки і не прописано норми дерегуляції для пожвавлення бізнесу. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив політичний експерт Олександр Палій. «У бюджеті не було враховано реальний стан економіки, він занадто оптимістичний. Було б добре планувати за всіма пунктами бюджету і роботу багатьох органів. Тобто треба було передбачити, які функції потрібні, скоротити непотрібні разом із відповідними органами. Адже, що б там не говорили, а держапарат у нас дуже роздутий. Чесно кажучи, для чиновників невеликі гроші конкретно йдуть на виплати заробітних плат, але є сфери, які просто регулювати не треба. Або ж потрібно регулювати одним законом. Усе тоді було б набагато легше», - упевнений експерт. Палій зазначає, що перше, що треба було зробити, - це зняти регулювання багатьох норм ведення бізнесу, щоб він пожвавився. «Треба зробити так, щоб люди легше входили в бізнес, легше починали його. Ключове завдання - дерегуляція, не було розв'язане цим бюджетом. Не розв'язане питання й зі змінами в податковій системі. Було б краще, якби вони були готові півтора роки тому, щоб їх ввести одразу на новий рік. Бажано вже було вписати їх до бюджету, але цього не було зроблено», - підсумував політолог.
Олександр Охріменко
29 Січня
18:08
Економіка Олександр Охріменко Держбюджет треба повністю перерахувати і скоротити витрати на міністерства Бюджету, який був прийнятий на 2016 рік, косметичні зміни не допоможуть. Його потрібно перерахувати повністю. Треба скоротити витрати на міністерства, прибрати непотрібні, залишивши тільки кілька ключових міністерств. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко. «Головне, що треба зробити і що не враховано в бюджеті, це перерахувати справедливий прожитковий мінімум, а не так, як прийнято зараз. Я вважаю, він повинен бути не менше трьох тисяч гривень, а то й більше. Треба зробити нормальні пенсії, зарплати. Тобто все досить просто. А будь-які косметичні зміни абсурдні, безглузді і нікому не потрібні», - вважає економіст. На думку Охріменка, бюджет можна змінити, тим більше що великого дефіциту в ньому немає. «Він не дуже дефіцитний. А те, що вимагає МВФ, - абсурд. У більшості країн світу дефіцит значно більший, і ніхто на це не звертає уваги. У нас зараз можна без шкоди для економіки ліквідовувати міністерства культури, освіти, охорони здоров'я, сільського господарства, міністерство економіки - вони взагалі не потрібні. Потім можна всі ці галузеві міністерства звести в одне. Єдине з міністерств, яке треба залишити, - Мінфін і, зрозуміло, ще Міноборони. Решта - спадщина радянської системи. Крім того, треба припинити фінансувати Малу Академію наук. В жодній країні світу немає подібного - такі організації зазвичай самі себе фінансують за рахунок грантів і власних доходів», - зазначив експерт. За його словами, потрібно впроваджувати медичну страховку - це насправді нескладно. «Так ми заощадимо багато грошей. Відмова від міністерств зараз нереальна, бо у нас багато кумів, сватів, вони не хочуть відходити від «годівниці». На жаль, зробити це можна, але бажання немає», - підсумував експерт.

/-0,44594597816467-/ /-pc-/
Top