Є багато речей, які були помилково закладені на початку реформування податкової системи. Саме тому бюджет-2016 збалансований неправильно, він не вирішує реальних проблем сприяння розвитку економіки з точки зору бізнесу. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив економічний експерт Борис Кушнірук.
«Питання щодо бюджету складніше. Це синтетичний документ, що відображає речі, які вже були зроблені. Наприклад, з одного боку, корисність цього бюджету полягає в декількох речах. По-перше, скоротили реальний дефіцит за статтями, які раніше потребували багато коштів. Це стосується НАК «Нафтогаз». Отже мова йде про важливий позитивний фактор цього бюджету. Далі: ми продовжили фінансову децентралізацію, і обсяг коштів, які залишаються в місцевих бюджетах, - це теж позитив. Але є речі, які вже закладені в саму помилкову систему, коли почали а-ля реформу податкової і скоротили ЄСВ до 22%. Але насправді це все не вирішує жодних проблем. Нарахування ЄСВ плюс податки на доходи фізичної особи великі, тому вони не вийдуть із тіні. Ми фактично створили величезну діру в бюджеті, точніше - у Пенсійному фонді, яку треба було закривати з бюджету. І, умовно кажучи, ви не можете виправити цю діру тому, що вона вже діє. Це самий негатив бюджету, він із цього боку неправильно збалансований, не вирішує реальних питань сприяння розвитку економіки з точки зору бізнесу, і виправити, просто щось змінивши в бюджеті, нічого вже не можна», - переконаний економіст.
Кушнірук вважає, що потрібно відступити на кілька кроків назад у проведенні реформи і робити абсолютно по-іншому.
«Ще один важливий недолік пов'язаний з тим, що в бюджеті, з одного боку, виділяються дуже значні кошти на комунальні субсидії, але при цьому немає коштів, щоб завершити установку приладів обліку. Вони потрібні, щоб люди платили за реальне споживання, а це б істотно скоротило витрати на субсидії. Цієї зими ми вже нічого змінити не зможемо, але у нас є наступний осінньо-зимовий період. Потрібно було б закладати вже зараз окремим рядком кошти, спрямовані на встановлення у всіх багатоквартирних будинках обов'язкових приладів обліку теплової енергії, а там, де є можливість, встановити ще й квартирні», - розповів Кушнірук.
Економіст виокремлює ще один недолік цього бюджету, який також пов'язаний з енергоефективністю.
«Якщо ви подивитеся на бюджет, побачите, що такій собі конторі «Роги й копита» - Агентству з енергозбереження - виділяється мільярд гривень на функціонування. Причому сама філософія її не може вирішити тих проблем, які є. У країні величезна кількість державних установ, що фінансуються з бюджету, в яких потрібно проводити тепломодернізацію. Насправді цим бюджетом заходи з енергозбереження не передбачені. Зараз плануються кошти від приватизації - 17 млрд гривень (на мою думку, треба йти на ще велику приватизацію), але ці кошти передбачені на фінансування дефіциту бюджету без розшифровки мети. А я б спрямував їх саме на проведення заходів з енергозбереження. Або, наприклад, ми приватизуємо Одеський припортовий завод. Я б запропонував, щоб половина коштів від цього пішла на багатостраждальну дорогу Одеса - Рені, адже її дійсно треба добудувати. Тоді населення в Одеській області виявило б бажання, щоб ця приватизація відбулася», - переконаний експерт.
Крім того, звернув увагу економіст і на отримання соціальних виплат, власне, на сам механізм перевірки їх отримання. Кушнірук впевнений, що Мінфін не впорається з проведенням такої перевірки.
«Інструментарій, який є у Мінфіну, дуже обмежений, у них немає первинної бази, яка є у Мінсоцполітики. І виходить така ситуація: у нас міністр соцполітики свідомо заблокував створення єдиного реєстру отримання соціальних пільг. Можливості та база інформаційна у них є, але вони не створюють реєстр, що відкриває можливості для корупції та зловживань. Тепер перевірку вестиме Мінфін, в якого немає ні персоналу, ні можливостей. Максимум, що він робитиме, - це перевірятиме, чи існують ці люди фізично. Але це абсурд. Якщо міністр соцполітики цього не робить, то потрібно міняти такого міністра, а не передавати Мінфіну функції, які не належать до його компетенції. Корупційна система якою була, такою й залишається. Можуть бути певні зміни в бюджеті, але бюджет - це квінтесенція української економічної політики уряду», - резюмував Кушнірук.
Авторские блоги и комментарии к ним отображают точку зрения их авторов. Точка зрения редакции информационного агентства ASN может отличаться от точки зрения авторов блогов, колонок на сайте и комментариев к ним. Редакция агентства ASN не несет ответственность за достоверность материалов из раздела «Блоги», «Колонки», сайт агентства только обнародует данную информацию.