Тема тижня
Що допоможе Україні виграти інформаційну війну?
Точки зору
13 Березня
12:20
Володимир Ар'єв
Росія вкладає величезні гроші в сепаратистські рухи у Європі
Не потрібно вважати, що Україна програє інформаційну війну Росії. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив народний депутат України, голова української делегації в Парламентській асамблеї Ради Європи Володимир Ар'єв.
За його словами, програш України Росії в інформаційній війні «така ж байка з самої Росії, як і решта її видумок».
«Я можу з упевненістю говорити, що з настроїв у Європі стосовно України ніякого програшу в інформаційній війні немає. Якщо подивитися результати опитувань у Франції, Німеччині та інших країнах, то ніякого програшу немає! У нас багато союзників, у тому числі в Раді Європи, у Європарламенті, у США. Зараз Могеріні заявила, що США будуть протидіяти російській пропаганді», - заявив політик.
Він також зазначив, що в цей час в Україні створюються якісні медіа, багато чого в цьому напрямку роблять волонтери, також ведеться робота на рівні народних депутатів.
За словами Ар'єва, відповідальність за те, що багато хто вважає, що Україна програла інформаційну війну Росії, лежить на журналістах.
«Просто є у нас такі журналісти, які хапаються за сенсації і кричать: ми програли інформаційну війну, у світі про нас погано думають. Так хто погано думає? Ті, кому Росія промила мізки або банально їх фінансує», - стверджує парламентарій.
За його словами, Кремль фінансує націоналістичну партію у Франції, націоналістів і крайніх лівих у Греції, в Угорщині, вкладає величезні гроші в сепаратистські рухи у десятці країн, у тому числі в Бельгії, Голландії, Великобританії.
«Вони грають на настроях невдоволення Євросоюзом і проводять свою політику. Але їм вірять далеко не всі в Європі», - резюмував Ар'єв.
13 Березня
12:00
Ольга Червакова
Україні треба зосередитись на російськомовних телеглядачах
Україні не варто йти шляхом пропаганди. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловила перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики, народний депутат від Блоку Петра Порошенка Ольга Червакова.
За її словами, російська пропагандистська машина почала створюватися ще за часів другої чеченської кампанії для того, щоб «придушити» бунти солдатських матерів та заклики протистояти мобілізації.
«На це в бюджеті Міноборони РФ ще наприкінці 90-х передбачалися величезні кошти - на створення фільмів про справедливу міліцію, про патріотичних офіцерів, на зйомки концертів, словом, на все, що могло вплинути на емоційну сферу російського люмпена та сприяти мілітаризації населення, яку там називали «патріотизація», - наголосила вона.
Як розповіла Червакова, наразі Росія витрачає близько 100 мільйонів євро на рік для роботи зі ЗМІ.
«За деякими даними, вона наймає для роботи на зовнішніх медіаринках не менше 12-ти рекламних агентств. Отже, справа, яка системно робилася протягом майже 20-ти років, тепер дала свої результати у вигляді зазомбованого населення», - додала депутат.
Водночас парламентарій переконана, що Україні не варто йти шляхом пропаганди.
«Але коли постає питання, наприклад, що показувати по телебаченню замість російських серіалів, відповіді на нього нема. Бо виробництво українського кіно є збитковим. Думаю, рано чи пізно нам доведеться усвідомити необхідність державного фінансування патріотичного виховання населення, яке передбачатиме і фінансування виробництва якісного кіно, якщо говорити про внутрішній ринок, і капіталовкладення в іномовлення для зовнішніх цільових груп», - пояснила вона.
При цьому політик наголосила, що іномовлення - це не лише англомовний продукт. У Європі, США, Канаді, Ізраїлі проживають також величезні російськомовні громади, які живляться з інформаційних ресурсів РФ, тому забезпечення насамперед їх якісною інформацією - дуже важливе завдання.
Разом із тим парламентарій зазначила, що в країні, яка веде війну, урізає соціальні виплати і ледве утримує економіку від падіння, розмови про витрати на кіноіндустрію можуть бути сприйняті з обуренням.
«Але очевидно, що цю інвестицію в майбутнє Україна мусить зробити. Поки що ми робимо тактичні кроки. Ми забороняємо російські серіали, не маючи українського якісного продукту, який може їх замістити. Ми забороняємо працювати тут журналістам російських телеканалів, проте це лише ускладнює, а не унеможливлює роботу в Україні пропагандистів РФ.
Безумовно, це ті кроки, які треба було робити, і їх зробила Рада. Але вони спрацюють лише як тимчасові заходи», - переконана Червакова.
12 Березня
12:29
Оксана Максимишин-Корабель
Тепер вже не питають: а Україна - це Росія?
Створення позитивного інформаційного іміджу України у світі потребує державної участі й активності проукраїнських мас-медіа. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловила журналіст, поетеса, авторка «Мамо, не плач» Оксана Максимишин-Корабель.
«Живу у Португалії декілька років. Таке враження, що про країну Україна тут дізналися лише за останній рік. Тепер уже не питають: а Україна – це Росія? Російські пропагандисти й тут працюють на повну силу», - розповіла вона.
Крім того, Максимишин-Корабель наголосила, що коли в українські школи у Португалії купується уся література за власні кошти вчителів та батьків, то Росія за державні кошти забезпечує книжками свої школи і свої осередки.
«Є російські газети, українських немає. І так у всьому. Навіть більше. На португальському каналі працює російський журналіст. Ото можна собі уявити, яку інформацію він подає...», - додала вона.
За її словами, Україні необхідно активізувати інформаційну діяльність на заході. «Публікувати факти, фотографії зі сходу (України, - ред.). Має бути більше інформації. По-друге, потрібно робити переклади сучасних авторів, істориків на іноземні мови. Робити концерти українських артистів. І головне – не бути байдужими», - підсумувала Максимишин-Корабель.
12 Березня
11:52
Політика
Андрій Шкіль
Для створення позитивного іміджу України потрібні копійки
Можливостей для створення позитивного іміджу України у світі безліч, потрібне лише бажання. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив політичний діяч Андрій Шкіль.
За його словами, для успішного вибудовування іміджу країни у світі першочергово необхідні бажання та можливості, але українська держава не демонструє першого, посилаючись на відсутність другого.
Шкіль наголосив, що, звичайно, добре мати кошти на створення міжнародного українського телеканалу, але, на його думку, формувати імідж можна й більш бюджетними способами.
«Для якісного телепродукту кошти потрібні немалі. Але для організації туру відомих постатей Європою потрібні копійки», - переконаний він.
Крім того, політик зазначив, що до формування позитивного іміджу України радо долучаться українці, які живуть за кордоном.
«Навіть кволих спроб вибудовувати імідж, спираючись на чисельну українську діаспору, з боку української держави теж нема», - зауважив Шкіль.
/-0,48466992378235-/
/-pc-/
Top