У слові «пропаганда» немає нічого поганого, якщо в це вкладається правильний зміст, чесна розповідь про досягнення, про переваги, цілі, мрії та способи досягнення цієї мрії. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив голова Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Юрій Артеменко.
За його словами, Україна програє Росії в цьому сенсі, тому що вона (Росія, - ред.) займалася пропагандою в гіршому розумінні цього слова протягом довгих років.
«Вони по-іншому будували країну - як диктаторську, як країну одноосібного управління, а ми намагалися навіть у період правління Януковича приймати демократичні закони, знімали кримінальну відповідальність за наклеп, давали більше повноважень телебаченню, допускали міжнародні організації та фонди, щоб вони проводили тренінги для розвитку і саморегуляції громадянського суспільства. Інша справа, що ці закони не працювали. Усі ламалися в судах або їх ніхто не виконував», - зазначив Артеменко.
На його думку, до початку конфлікту Україна і Росія прийшли різними шляхами, коли зіткнулися брехня та правда.
«Але правда рано чи пізно виграє. Людина не може жити в іншій реальності. Рано чи пізно вона відірветься від телевізора і зрозуміє, що в житті все по-іншому. Вже зараз Росія починає прозрівати. Якщо їх солдатів немає в Україні, то чому масово приходять домовини з Ростова? Масова дизентерія?» - каже Артеменко.
Україна ж, на його думку, підійшла до конфлікту абсолютно непідготовленою. У державі не було міністерства пропаганди в класичному розумінні і Нацраді довелося взяти на себе цю функцію.
«Ми розробляли бізнес-плани українського іномовлення, просували ідею приватних комерційних каналів на кшталт« Ukraine today ». Обмежували показ брехливих російських передач, забороняли російські канали і передачі. Ставили передавачі, щоб нести правду в окуповану територію. Але це були розрізнені спроби. Не було системи», - зазначає Артеменко.
При цьому він звернув увагу, що був одним із небагатьох прихильників створення міністерства інформації, оскільки воно необхідне як генеральний штаб інформаційної війни з Росією, донесення правди, поширення чесної інформації як усередині країни, так і на весь світ, майданчик для вироблення рішень, для протидії пропаганді.
«Так, зараз цей «генштаб» ще не запрацював. Але ми і так досить швидко робимо те, що Росія робила роками. Багато що впирається у фінанси. І в цьому ми теж програємо Росії. Ось вам простий приклад. Ми розробляли бізнес-план телеканалу іномовлення, який передали в міністерство інформації. За найскромнішими підрахунками, на його реалізацію потрібно 5 мільйонів доларів», - резюмував експерт.
Авторские блоги и комментарии к ним отображают точку зрения их авторов. Точка зрения редакции информационного агентства ASN может отличаться от точки зрения авторов блогов, колонок на сайте и комментариев к ним. Редакция агентства ASN не несет ответственность за достоверность материалов из раздела «Блоги», «Колонки», сайт агентства только обнародует данную информацию.