counter
Стрічка новин
Вибрати все
Всі новини...

Тема тижня

Чи врятує нас податкова реформа? Чи врятує нас податкова реформа?
Всі теми тижня
Дорога турбота: Кабмін взявся за населення Чого чекати Ураїні від виборів у США? Кабмін Гройсмана: Перемоги і провали Криза безпеки: хто пише сценарій? Бурштинові війни Кодекс для бійця АТО Чим завершиться парад резонансних справ? Ціна політичної відповідальності Про що Україна домовляється з бойовиками? Кому служитиме Генпрокуратура? Яка користь Україні від санкцій проти Росії? Навіщо Україні фінансова поліція? Судова реформа: сядуть всі? За кадри вирішують усі Як змінилася система після Майдану Кому віддадуть митницю? Два роки без Криму Навіщо поліції стільки злочинців? Закордон нам допоможе? Новий прем'єр - нові перспективи Коли у населення увірветься терпець? Як повернути Донбас за рік Життя після Путіна Український тиждень в Європарламенті До чого призведе політична криза? Кому зіграв на руку Касько? Право сили або сила права? Чим загрожують Україні зміни до Конституції? Без яких змін в бюджеті нам не обійтися? Як провести в Україні інвестиційну терапію Перемир'я у владі: міф чи реальність? Що рік прийдешній нам готує? Чого досягла Україна за минулий рік? Які податки влаштують українців? Як змусити кримінал попрацювати на бюджет? Рік уряду: підсумки Терористичні ризики України Бюджет - 2016: Хто отримає найбільший шматок пирога Куди подіти армію силовиків? Народ vs Кабмін: битва за тарифи Безвізовий режим: які наші шанси? Кадровий дефолт: шляхи виходу Українські заручники Путіна Боротьба з корупцією - дієта для повноти влади Ренесанс української економіки Що потягнуть за собою санкції проти Росії? Чи стане електронна петиція панацеєю від проблем? Кому вигідна легалізація зброї? Освіта в умовах російської агресії Нові податки — нова країна Чому в Україні не можна подолати бідність? Холодний сезон 2015: На чому будемо економити Нові голови областей проти контрабанди Заочні суди над «сім’єю» Як перетворити бурштин на благо для України? Обіцянки депутатів: Місія нездійсненна Три питання до нової Конституції Нова карта України: За і проти Доля Криму: що чекає на півострів? Рокіровка на місцях: чи зіграє ставка Порошенка? Три місяці Кабміну: шанс чи фінал? Що криється в особливому статусі Донбасу? Індексація пенсій і зарплат: популізм чи реальність? До чого прийшла Україна за рік з Порошенком? Хто стоїть за акціями протесту в Києві? Чи потрібно залучати іноземців в уряд? Національна поліція: Плюси і мінуси Чи потрібна Україні децентралізація? Наскільки законна люстрація? Чи можливе в Україні «економічне диво»? Чим обернеться для країни війна олігархів? Чи можна націоналізувати приватизовані раніше підприємства та які наслідки це матиме? Що допоможе Україні виграти інформаційну війну? Як брати іноземні кредити, не "пресуючи" населення?
Точки зору
Олександра Решмеділова
17 Травня
14:54
Економіка Олександра Решмеділова Податкова реформа звелася до примітивної зміни табличок Широко анонсована податкова реформа звелася до примітивної зміни табличок на кабінетах чиновників Державної фіскальної служби. Таку думку «Аналітичній службі новин» висловила політичний експерт Олександра Решмеділова. За її словами, кадрові перестановки в ДФС, в тому числі проведення конкурсу на пост глави служби, зміна структури апарату та інші нововведення в підсумку призвели тільки до зміни персон бюрократів, але аж ніяк не до якісної зміни підходів до функціонування Податкової системи. Про те, що подібного роду неоптимістичний прогноз, швидше за все, стане реаліями, свідчить кадрова та організаційна ситуація в ДФС, яка склалася останнім часом. «По-перше, надмірну скандальність призначенням Р.Насірова додав той факт, що була порушена процедура його призначення. Конкурсна комісія на чолі з міністром фінансів Наталією Яресько протягом декількох тижнів тримала інтригу, всіляко створюючи ефект «публічного конкурсу», в якому взяли участь 67 кандидатів. Конкурс проводив Мінфін, хоча, згідно з законодавством, глава ДФС призначається і звільняється Кабміном за поданням Прем'єра. Тобто, він підпорядковується всьому Кабінету Міністрів, а не главі Мінфіну. По-друге, про проблеми на етапі відбору кандидатів публічно заявляли й інші претенденти на посаду глави ДФС. Найгучнішою була заява нардепа від БПП Оксани Продан, вона повідомила, що відбувається закулісна боротьба між командою Прем'єра і Президента. А Арсеній Яценюк особисто був проти її кандидатури і наполіг на спотворенні і нівелюванні відкритого конкурсу. Після призначення Р.Насірова Оксана Продан трохи заспокоїлася, оскільки він є її колегою по блоку. По-третє, на посаду глави ДФС був призначений маловідомий, не публічний, досить політично залежний персонаж - Роман Насіров. У силу свого молодого віку, він ще не встиг реалізувався як чиновник, не мав досвіду керівництва масштабними держструктурами й організації такої діяльності як забезпечення функціонування системи оподаткування. Можливо та планка завдань, які належить виконувати чиновнику його рангу, виявиться для нього достатньо проблематичною. Дуже хотілося, щоб у Держфіксі не відбулося чергового прояву фатальної некомпетентності, яка, як вірус, поширюється в багатьох держструктурах. Але досвід показує, що та освіта, бізнес і політична кар’єра та низка інших факторів об'єктивно навряд чи дозволять йому досягти позитивного результату в управлінні ДФС. По-четверте, призначення Романа Насірова не випадкове і досить таки виважене рішення. Він помічений у тісному зв'язку з попереднім керівником ДФС Ігорем Білоусом. Їх пов'язують давні тривалі стосунки. У 2009-2011 роках Насіров і Білоус разом працювали топ-менеджерами в українському офісі інвестиційної компанії «Ренесанс», де пан Насіров зробив успішну кар'єру інвестбанкіра та фінансового брокера», - відзначила експерт. Вона підкреслила, що після Ігоря Білоуса в ДФС залишилася скандальна спадщина. Він подав у відставку за власним бажанням після закінчення службового розслідування. У лютому 2015 року Прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк відсторонив від виконання обов'язків очільника ДФС у зв'язку із звинуваченнями в корупції самого Білоуса, його першого заступника Володимира Хоменка, заступника голови Анатолія Макаренка і співробітника ДФС Олександра Мухіна. Нині ж Ігор Білоус розглядається на посаду голови Фонду держмайна - поряд з нинішнім в.о. керівника Фонду Дмитром Парфененком. ФДМУ працює без повноважного керівника майже дев'ять місяців. Обидва уряди, очолювані Арсенієм Яценюком, не змогли за цей час визначитися з кандидатурою і оголосити конкурс. Рішення призначити Білоуса головою ФДМУ рекомендує прийняти глава Адміністрації Президента Борис Ложкін. Він же наполягав на збереженні Ігоря Білоуса на посту глави ДФС поки йшло розслідування комісії. При цьому значну роль у його призначенні на посаду глави ДФС також зіграв Віталій Хомутиннік. «По-п'яте, Насірова теж вважають пропрезидентською квотою в Уряді через його партійну приналежність до БПП. До парламенту він потрапив вперше, під прохідним номером 51 у списку пропрезидентської партії. Отримав посаду голови одного з найвпливовіших комітетів - з питань податкової та митної політики. Хоча до цього він ніяк себе не проявив – ні на ниві податкової політики країни, ні в інших сферах. Дуже схожі на нового голову Державної фіскальної служби і його заступники. Так, перший заступник Сергій Білан буде займатися роботою податкової міліції, а Костянтин Лікарчук - роботою митниці. Чітко спостерігаємо тенденцію призначення так званих «темних конячок», - відзначила Решмеділова. Експерт має сумніви, що призначення Насірова принесе позитивний результат. «Хотілося б, щоб по закінченню контрольного терміну до жовтня місяця, який відвів очільнику ДФС Кабмін, можна було б констатувати злагоджену нормальну роботу податкової служби, але об'єктивно у зв'язку з переліченими вище чинниками позитивний результат навряд чи буде отриманий. При підготовці чергової реформи варто чітко усвідомлювати, що не зможе зміна ПІБ начальника поміняти систему оподаткування. Починати варто з кардинальної реформи самого Податкового кодексу. Ми повинні створити таку систему, при якій ефективність роботи механізму не залежить від людини, що сидить в кріслі. Зміна керівника не повинна відображатися на системі. Ось до чого треба прагнути, а не до постійної зміни табличок на дверях керівництва», - резюмувала експерт.  
Олександр Охріменко
15 Травня
17:37
Економіка Олександр Охріменко Змінювати Податковий кодекс – шлях до корупції Вивести податкових неплатників з тіні можна, проте на чолі Державної фіскальної служби повинен стояти фахівець, який би виконував всі пункти Угоди про асоціацію з ЄС. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко. За його словами, з політичної точки зору призначення Романа Насірова главою ДФС рішення правильне, проте він не має досвіду роботи в фінансових структурах і не уявляє, як працює фіскальна система. «А для того, щоб вивести податки з тіні потрібно, щоб на чолі ДФС стояв фахівець, і не на словах, а на практиці реалізувати те, що прописано в Угоді про асоціацію з ЄС», - сказав він. Зокрема, він пояснив, що потрібно ввести презумпцію невинності для платників податків. «В Європі така практика є, і поки не доведено в суді, платник податків є невинним», - зазначив Охріменко. Також, на думку експерта, виїзна перевірка платників податків, яка у нас зараз практикується, повинна бути тільки як виняток. Крім того, не повинна змінюватися оподатковувана база. «Змінювати Податковий кодекс – це найбільша помилка, яку робити не можна. Це шлях до корупції. Змінити Кодекс – це, означатиме, зробити багато помилок, прорахунків, зловживань. В ідеальному варіанті, потрібно прийняти закон, що забороняє протягом мінімум десяти років, що-небудь міняти, навіть вносити найменші зміни. Було б також правильним заборонити податківцям трактувати закони», – вважає Охріменко. Крім того, він додав, що також слід ліквідувати податкову міліцію або ж відокремити її від ДФС. «В Європі податкова поліція і фіскальні структури – це різні служби. Вона може прийти тільки тоді, коли є рішення суду, що доводять, що людина дійсно не сплатила податки. Але щоб начальник податкової району чи міста попросив свого друга піти зробити перевірку – там це неможливе апріорі, тоді як у нас це популярна практика. Але не думаю, що підуть на реформування податкової міліції», – резюмував він.  
Володимир Рябошлик
15 Травня
09:00
Суспільство Володимир Рябошлик Уряд тільки імітує реформи Нові призначення (зокрема на посаду голови ДФС, - прим. авт.) тільки імітують зміни в податковій системі країни. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив екс-заступник міністра економіки, економічний експерт Володимир Рябошлик. «Істотні зміни вимагають зачіпання інтересів олігархів. А влада у нас, на жаль, все ще залишається олігархічної. Я можу сказати, чого вони ніколи не запровадять - податок на нерухомість у власності майна. У всьому світі він стягується за вартістю, Україна зі скрипом прийняла, але те, що вона прийняла - це можна охарактеризувати як «податки не сховаєш в тінь, але можна сховати закон про оподаткування». А це 50 млрд гривень доходів місцевих бюджетів та вирішення проблеми місцевого самоврядування, оскільки цей податок повністю йде в місцеві бюджети », - сказав Рябошлик. На думку експерта, якщо в Україні почнуть стягувати податки з олігархів і з тіньової комунальної економіки, то не буде і дефіциту бюджету. Головне, що необхідно, на думку Рябошлика - це щоб влада перестала захищати інтереси олігархів. За його словами, необхідно вводити європейські податки, невигідні для олігархів, щоб до бюджету надходили додаткові доходи, які б розв'язали проблему дефіциту бюджету. «Абсолютно не вірю в реформу. Сьогодні економічні зміни вимагають політичних змін. Вони не впроваджуються саме тому, що це невигідно нинішній влади. Замість влади бандитів прийшла влада шахраїв. Захід це, звичайно ж, розуміє, він ставить двійку за реформи, влада надуває щоки. Але без політичних змін, без економічних змін нічого не відбудеться. Все це косметичні заходи на публіку», - зазначив економіст. «Надзвичайні податки зробили для пенсіонерів, при цьому зачепили інтереси працюючих пенсіонерів, фактично розвалили нашу освіту - і шкільну, і вищу. Буквально підривають майбутнє України тому, що вчителі залишають школи, і викладачі вишів залишають свої місця. Це надзвичайні заходи, які фактично проти простих людей. І при цьому у нас унікально низький податок на дивіденди, які отримують багаті. В Україні це 5%. А про те, щоб зробити нормальний податок в 20%, про це теж не йдеться», - сказав економіст.
Олександр Долженков
14 Травня
16:09
Економіка Олександр Долженков Податкова система повинна перестати бути каральною Податкову систему необхідно вивести з-під правоохоронних органів, вона не має бути каральною. Таку думку «Аналітичній службі новин» (АСН) висловив член Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, народний депутат України від фракції Опозиційного блоку Олександр Долженков. «Ми нічого не досягнемо, просто міняючи каркас. Потрібно виходити не з організаційно-формальних аспектів: як орган назвати, і які повноваження йому дати. Потрібно сконцентруватися на адмініструванні. Потрібно виводити податкову систему з-під правоохоронних органів. Зокрема, ліквідувати податкову міліцію», — зазначив він. За словами пана Долженкова, ліквідацію податкової міліції інвестори сприйняли б як крок до декриміналізації. «Багато хто побоюється приїжджати в Україну, оскільки тут поширені кримінальні переслідування», — додав він. «Глобальне реформування також не проводиться шляхом створення нових органів. Чесно кажучи, я вже загубився в них. Так кардинально ситуацію не змінити. Положення, що залишилися в Податковому кодексі, ніхто не скасовував. А Державну фіскальну службу розглядають як орган, який не тільки наповнює бюджет, а й повинен виконати план. Це потрібно змінити. У перші роки це призведе до зменшення надходжень, але незворотньо вплине на поліпшення інвестиційної привабливості», — упевнений депутат. Також пан Долженков рекомендує гарантувати стабільність податкової системи. «Такої кількості змін, як Податковий кодекс, не переживав жоден нормативно-правовий документ. А брак стабільності також відлякує інвестора», — пояснив він і додав, що варто врахувати світовий досвід з оптимізації податків. Крім того, за словами Олександра Долженкова, і в питаннях відбілювання заробітних плат потрібно шукати першопричини їх тінізації. «Більшість раді виплачувати білу зарплату. Але податковий тягар занадто високий. Це 55—65% йде навантаження. Кажуть, оптимальний рівень оподаткування — 30%. Повинна бути лінійна шкала. Якщо ми говоримо про легалізацію, то потрібно стимулювати роботодавців, які виплачують високу зарплату. Дуже багаті люди отримують пасивні доходи: дивіденди, роялті. А високі зарплати отримують люди з високим професійним рівнем», — зазначив депутат. Також, за словами депутата потрібно вирішити питання хронічного дефіциту Пенсійного фонду та його дотування з держбюджету.  

/-0,53229117393494-/ /-pc-/
Top