Підписуйтесь на нас в Facebook
Дякую, я вже з Вами.
counter
Стрічка новин
Вибрати все
22 Жовтня
21 Жовтня
20 Жовтня
Всі новини
Микола Щербина Микола Щербина виконавчий директор «Української Авіатранспортної Асоціації»

Монополії в аеропортах - шляхи вирішення!


Сьогодні будь-який український аеропорт - живий приклад застарілої і невиправдано складної структури управління, яка забезпечує весь цикл роботи самостійно. Величезний штат співробітників і відділів, що займаються прибиранням і ремонтом, злітними смугами, логістикою багажу і охороною, технічною підтримкою і навігацією літаків. Всі вони управляються єдиним менеджментом аеропорту, поповнюють і витрачають один і той же бюджет. При цьому розміщені на їхній території магазини, кафе та інші підприємства не платять в цей бюджет жодної копійки. Тому в ситуації, коли умовне техобслуговування приміщень витрачає більше звичайного, а пасажиропотік виявляється нижче закладеного в бюджеті і не приносить очікуваного прибутку, така складна бюрократична машина йде найбільш очевидним шляху - компенсує збитки. Щоб підрозділ, який вийшов «у мінус» залишився на плаву і система продовжила роботу, хтось повинен заплатити зайве, і в українських реаліях цей «хтось» - завжди пасажир.

Слабкі інститути влади - даність нової української історії, і Державіаслужба, головний і, по суті, єдиний регулятор у сфері, зовсім не виняток. Серед його обов'язків - встановлювати правила управління діяльністю аеропорту. Але, незважаючи на тривалі спроби влади реформувати найважливіші транспортні хаби країни, щоб ті могли самостійно рости і показувати реальний прибуток, в Державіаслужбі не просто не проявили ініціативу в регулюванні ринку, але гальмували і всіляко ігнорували таку ініціативу АМКУ. Це неймовірна для європейської держави ситуація, коли кожен аеропорт України всі ці роки був змушений брати з пасажира саме стільки, скільки йому потрібно для підтримки збиткових секторів своєї роботи. Не дивно, що розвивалися тільки найбільші і життєво важливі повітряні ворота і навіть такі міста, як Харків і Одеса, могли чекати тільки дотаційних чудес, на зразок минулого Євро.

Причина того самого штрафу Борисполю - надання послуг хендлінгу, тобто технічного обслуговування авіаперевізника. Це один із найбільш складних і трудомістких напрямів роботи будь-якого аеропорту, бо вимагає високого рівня технічного оснащення та його постійної модернізації. Міжнародний досвід показує, що перехід цього сервісу на умови ринкової конкуренції у вигляді відкритого тендеру для широкого списку компаній здатне активно розвивати цю сферу, залучаючи нових перевізників і збільшуючи пасажиропотік. Накладення такого великого штрафу надзвичайно схвилювало всі сторони, замість вічного пошуку крайнього і перекладання відповідальності, вони змушені шукати реальне вирішення проблеми. Так що навіть попри деяку жорсткість від такого ходу можуть виграти всі.

Сьогодні головна надія всього ринку - пробудження Державіаслужби як реального регулятора і прийняття реальності, в якій його безпосередня участь у роботі ринку - це необхідність, адже реформа про систему наземного обслуговування - це тільки перший крок в цьому напрямі і виконувати обов'язки постійного регулятора АМКУ не в змозі. Сьогодні авіаперевезення - ринок з величезним потенціалом, який може стимулювати розвиток всієї країни. Бюджетні авіаперевізники агресивно захоплюють як Європу, так і ринки, що розвиваються Азії, створюючи величезні обороти і планомірно збільшуючи покриття, ключем до цієї можливості є, зокрема, якісний хендлінг і прозоре ціноутворення вартості квитків. Тому створення адекватних умов для роботи такого перспективного й важливого ринку має стати не жалібним проханням до корумпованого і неефективного органа, а вимогою та умовою його існування.

Авторские блоги и комментарии к ним отображают точку зрения их авторов. Точка зрения редакции информационного агентства АСН может отличаться от точки зрения авторов блогов, колонок на сайте и комментариев к ним. Редакция агентства АСН не несет ответственность за достоверность материалов из раздела «Блоги», «Колонки», сайт агентства только обнародует данную информацию.




Переглядів: 63

Докладно Всі публікації
Нехай діти закопують. Міністр соцполітики дав людям похилого віку скандальну пораду
Нехай діти закопують. Міністр соцполітики дав людям похилого віку скандальну пораду
Міністр соціальної політики Андрій Рева зробив досить неоднозначну заяву в ефірі 112 телеканалу, заявивши, що ...
Опубліковано нове відео кривавої трагедії в Харкові
Опубліковано нове відео кривавої трагедії в Харкові
У Мережі було опубліковано нове відео, якого досі не було в ЗМІ Камеру було встановлено саме з того боку вулиц...
20-метровий вогненний стовп засяяв над Москвою
20-метровий вогненний стовп засяяв над Москвою
У підмосковних Луховицях стався вибух і пожежа на газопроводі Про це повідомили в прес-службі управління МНС п...
Під Києвом зникала 12-річна дівчинка, поліція просить про допомогу
Під Києвом зникала 12-річна дівчинка, поліція просить про допомогу
У Київській області працівники поліції розшукують 12-річну дівчинку, яка раніше сама вже неодноразово залишала...
Дитина впала в Ніагарський водоспад під час фотосесії
Дитина впала в Ніагарський водоспад під час фотосесії
В районі ділянки Ніагарського водоспаду, який називається «Підкова», з 30-метрової висоти впала 10-річна дитин...
більше матеріалів




0,22972011566162
Підписуйтесь на нас в Facebook
Top