![Ранок 1001 дня повномасштабного вторгнення. Головні події 1000-го дня війни в Україні](http://asn.in.ua/cache/images/620x414/jaU/jaUvQvmYH948Kg9.jpg)
Через постійні затори жителі великих міст все більше часу проводять в дорозі на роботу. А є й такі професії, які вимагають постійного пересування по місту. Кілька годин на день добираються на роботу і жителі передмість і маленьких містечок-сателітів, які працюють у мегаполісах. І все це - даремно витрачений час.
У таких ситуаціях альтернативою може виступати пропозиція вважати час, витрачений на дорогу до місця роботи, робочими годинами. Європейським судом з прав людини в 2015 році було визнано, що час, який фахівці, професійна діяльність яких пов'язана з виїздами, є робочим. Це стосується, наприклад, торгових представників, слюсарів, соціальних працівників та представників інших професій.
Тепер ця норма застосовується практично у всіх країнах Євросоюзу. В Україні ж на законодавчому рівні вона не закріплена. Тому прописати, що «час у дорозі - теж робочий час», можна тільки в трудовому договорі, укладеному між роботодавцем і працівником.
Але самі українці не однозначні в питанні, чи варто це робити. Згідно з опитуванням, яке провів експертно-аналітичний центр HeadHunter Україна, 57% респондентів вважають, що час, витрачений на дорогу до роботи, не повинен зараховуватися як робочий. Про необхідність подібного нововведення сказали 43% опитаних. Дані опитування оприлюднила 24 жовтня під час онлайн-конференції провідний фахівець центру Катерина Криворученко, передає кореспондент АСН.
При цьому, згідно з дослідженням, 34% українців зазначили, що дорогою на роботу ведуть робочу комунікацію по телефону, а 23% - відповідають на листи у пошті. Ще 19% сказали, що, сидячи в маршрутці або метро, читають новини, пов'язані зі своєю професійною сферою, а 16% відзначили, що переглядають професійну літературу. 5% опитаних навіть примудряються готувати доповіді або презентації дорогою на роботу.
«Водночас третина респондентів не займається робочими питаннями в дорозі. Так що не дивно, що більшість не бачить гострої необхідності у введенні обліку робочого часу, починаючи з дороги на роботу», - додала Криворученко.