counter

«Митний експеримент» провалився? В Укравтодорі натякнули, що грошей на ремонт доріг зібрали замало


Переглядів: 157


«Митний експеримент» провалився? В Укравтодорі натякнули, що грошей на ремонт доріг зібрали замало

В «Укравтодорі» незадоволені тим, як розподіляються наднадходження митниці, передбачені на ремонт доріг. Та й суми від «митного експерименту» чиновників не вражають. Зокрема виконувач обов'язків керівника «Укравтодору» Славомір Новак заявив, що кошти на ремонт доріг від митниці надходять не в повному обсязі. Він уточнив, що в 2017 році на утримання, погашення боргів та будівництво доріг заплановано близько 26-27 млрд грн.

"Близько 16 мільярдів гривень з цієї суми - гроші, які Мінфін запланував отримати за рахунок митного експерименту. І це поки реальна проблема, бо надходження щодо митного експерименту не живуть за таким графіком, як очікувалося", - заявив він в інтерв'ю «Економічній правді».

Новак також вважає несправедливим, що розпорядником цих коштів є не «Укравтодор», а обласні адміністрації. Так, саме голови ОДА є відповідальними за використання цих грошей.

Так званий «митний експеримент», який передбачає спрямування 50% перевиконання планів мит на поліпшення дорожньої інфраструктури, стартував восени 2015 року. Тоді у пілотному проекті взяли участь Одеська, Волинська, Львівська та Чернівецька області, а в січні 2016 року до нього приєднався Київ.

За півроку після початку роботи експерименту тільки у Львівській області, за рахунок митних 290 млн грн було відремонтовано понад 40 км ділянки дороги Львів - Радехів - Луцьк, близько 15 км ділянки траси Сколе - Славське і 12 км ділянки дороги Київ - Чоп. А ось Чернівецька область на той момент освоїла лише 20% митних коштів, відремонтувавши дорогу Стрий - Івано-Франківськ - Чернівці - Мамалига. Лише через 6 місяців після старту експерименту почали ремонтувати автодороги у Волинській області. Тобто потроху, але справа все ж почала зрушуватися з місця.

Побачивши результат, уряд 1 березня 2017 року розширив зону дії відповідної постанови на всю територію України. При цьому витратити митні гроші на дороги губернаторам потрібно встигнути до 1 січня 2018 року, оскільки невідомо - чи буде продовжено експеримент на наступний рік.

Не виключено, що таке рішення про розширення зони дії "митного експерименту" Кабміном було ухвалено через те, що Мінфіну не вдалося домовиться з Нацбанком про друкування додаткових 15 млрд грн. Саме стільки уряду не вистачало, щоб виконати програму масштабної реконструкції українських доріг у 2017 році. Таким чином необхідні кошти вирішили взяти від перевиконання плану митних зборів.

За словами прем'єр-міністр України Володимира Гройсмана, цей експеримент дозволить цього року зібрати на ремонт і будівництво доріг 12 млрд грн. Уже в серпні в Державній фіскальної службі заявили, що протягом січня - липня регіональні митниці забезпечили місцеві адміністрації в загальному 8 млрд 11 млн. грн, які повинні піти на дорожні роботи.

ремонт, дорога, траса, Укравтодор, Славомир Новак, митниця, експеримент

Тоді серед лідерів «дорожнього» експерименту в ДФС відзначили Одеську митницю, яка зібрала майже 1,6 млрд грн на розвиток інфраструктури свого регіону, Київську митницю, яка перерахувала 1,4 млрд грн, Львівську - 666 млн грн і Київську міську митницю - 603 млн грн.

Примітно, що витрачати ці кошти губернатори областей можуть лише на дороги загального користування. Тобто дороги, які проходять між населеними пунктами - міжнародні, національні траси тощо. А ось комунальні дороги, які розташовані в межах населених пунктів, ремонтувати потрібно вже за рахунок місцевих бюджетів.

ремонт, дорога, траса, Укравтодор, Славомир Новак, митниця, експеримент

Также на ремонт доріг загального користування виділяються кошти з держбюджету, за які відповідає Укравтодор. Але навіть митних коштів не вистачає для того, щоб «залатати» дорожнє полотно. Зокрема в Дніпропетровській області завдяки експерименту вдалося виручити не малу суму, додатково 400 млн грн на ремонт доріг загального значення. Однак на заплановані в цьому році роботи необхідно в сім разів більше. І так майже в кожній області.

Як зазначив Новак, в наступному році депутати хочуть продовжити «митний експеримент», проте чи будуть їх спрямовувати знову областям або ж віддадуть "Укравтодоку", невідомо. За даними в.о. голови компанії, щорічна потреба у фінансуванні автодоріг в країні оцінюється не менше ніж у 60 млрд грн. А ось за оцінками деяких експертів, для того щоб відновити українські дороги упродовж 10 років, потрібно щороку на ремонт виділяти по 100 млрд грн або ж 3 млрд євро.

Наприклад, у Польщі після вступу в ЄС завдяки підтримці Євросоюзу за 10 років вдалося повністю оновити дорожнє покриття. Коштувало це близько 50 млрд євро - по 5 млрд євро на рік. При цьому на ці гроші в країні робили не поточний ремонт доріг, а капітальний.

Тетяна Стець

Читайте АСН в Google News




Новини партнерів



Інші важливі новини і публікації
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Коли в будинку з'являється маленьке кошеня, власнику необхідно забезпечити належний догляд Що потрібно придба....
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Чакри — це енергетичні рівні розвитку Це наші внутрішні центри сили, якими протікає енергія
Як створити місце сили у своїй квартирі
Як створити місце сили у своїй квартирі
Будинок може не тільки захищати нас від зовнішніх факторів, але й надавати сили Такий куточок можна створити у....
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Стрес є невід'ємною частиною життя сучасної людини Незважаючи на те, що в житті кожного з нас бувають складні ....
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Кожна людина зазнає негативного впливу: втома, дратівливість та раптові болі – ознаки енергетичної атаки Борот....
більше матеріалів
/-0,38125801086426-/ /-pc-/
Top