З 1 серпня набуває чинності угода про Зону вільної торгівлі між Україною та Канадою. А це означає, що з цього моменту в нашу країну без мит можна буде ввозити не тільки одяг, електроприлади і деяку сільськогосподарську продукцію, але й автомобілі.
Однак з 1 серпня нульовим мито буде не для всіх автомобілів. У пільговому режимі можна буде ввезти лише вже використовувані машини, нові бензинові авто з об'ємом двигуна 2,2-3 л, а також на дизельні моделі з мотором більше 2,5 л.
Для всіх інших авто передбачений восьмирічний перехідний період, протягом якого 7% митна ставка буде щороку зменшуватися. Так у перший рік вона становитиме 6,125%, на другий рік - 5,25%, на третій - 4,375%, на четвертий - 3,5%, на п'ятий - 2,625%, на шостий - 1,75% і на сьомий - 0,875%.
Однак варто пам'ятати, що нульові і знижені мита поширюються не на всі автомобілі, які експортуються з Канади, а тільки на ті, які виробляються в Канаді. А це 6 концернів, які мають там заводи, уточнив голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Йдеться про Toyota, Honda, Ford, Dodge/Chrysler, GM і Volkswagen.
Назаренко вважає, що везти з Канади дешевий автомобіль немає сенсу, оскільки доставка, яка становить в середньому 200-300 доларів і займає близько місяця, нівелює всю дешевизну.
«Якщо автомобіль коштує 1 тис. доларів, то навіть якщо його доставка обійдеться в 300 доларів, то це 30% вже від вартості. А якщо цей автомобіль коштує 20 тис. доларів, то ці 300 доларів ролі не зіграють», - пояснив експерт.
На його думку, найвигідніше буде завозити канадські автомобілі партіями. Тоді і доставка та сертифікація машин буде набагато дешевше.
«Тому якщо це і робитимуть, то саме юридичні особи, ті ж дилери або перекупники, які будуть купувати на аукціонах велику кількість автомобілів. Я думаю, що такий бізнес буде рости», - вважає Назаренко.
У вузьких сегментах імпорт авто з Канади теж може вирости. Йдеться насамперед про дорогі спортивні, представницькі або ексклюзивні автомобілі американських марок, ціна яких зі скасуванням мит знизиться принаймні на 7%.
Однак варто пам'ятати, що при розмитненні автомобіля потрібно буде заплатити ще податок на додану вартість в розмірі 20% від оціночної вартості транспортного засобу і акцизний збір, розмір якого залежить від віку автомобіля, типу і об'єму його двигуна.
Нагадаємо, що з 2016 року в Україні були знижені акцизні ставки на ввезення старих автомобілів з-за кордону з 1,094 - 4,985 євро за 1см3 двигуна до 0,1 - 2,2 євро. Однак знижений акциз діятиме лише до 2019 року.
Крім того, витратиться доведеться й у випадку придбання американських марок автомобілів, вироблених в Канаді, оскільки ці машини відповідають американським стандартам якості. В Україні ж діють європейські стандарти.
«Автомобілі з Канади, які їздили там за європейськими стандартами, я не бачу жодних проблем, щоб їх привезти і розмитнити в Україні. Автомобілі з Канади, які відповідають американським стандартам, у них потрібно світлотехніку переробляти під європейські стандарти», - пояснив Назаренко.
Зокрема авто, вироблені групами GM і Ford, не сертифіковані для нашого ринку і не мають червоних поворотників та іншої оптики, тому, щоб отримати сертифікат, потрібно буде внести зміни в авто, а це - додаткові час, гроші і нерви.
Варто також пам'ятати, що, відповідно до європейських стандартів, які діють і в Україні, завозити в нашу країну можна тільки авто, які відповідають стандарту Євро-5, а з 2020 року - лише автомобілі, що відповідають стандарту Євро-6.