Китайські авіакомпанії активно переманюють до себе російських пілотів «Аерофлоту». З такою величезною плинністю кадрів, яку організували російській компанії китайці, пілотувати літаки в РФ скоро буде нікому.
Так, російські ЗМІ з'ясували, що тільки за 2,5 року на роботу в Китай виїхали понад 300 командирів літаків з РФ, ще 400 осіб перебувають на стадії оформлення на роботу. Все це викликано кращими умовами праці та високою зарплатою.
Якщо в Росії стандартно треба провести в повітрі 80-100 годин на місяць, то в Китаї цю цифру знижено до 50 годин. Не можна порівняти і зарплати. Авіакомпанія China Southern пропонує пілотам від $26 до $29 тисяч на місяць, в Chengdu Airlines - близько $300 тисяч на рік ($25 тисяч на місяць).
Після початку негативної "китайської" тенденції, в Росії замислилися про підвищення зарплат пілотам. Гендиректор «Аерофлоту» Віталій Савельєв визнав дефіцит кадрів, що може призвести до простою літаків «на бетоні». Він же уточнив, що в Китаї зарплата в 2,5 разу вища, ніж в Росії і плюс у доларовому еквіваленті.
Всім пілотам, які вирішили поїхати на роботу в Китай, в «Аерофлоті» пригрозили, що назад не візьмуть. У компанії погрожують, що співробітників, які втекли, будуть працевлаштовувати тільки через 3 роки після звільнення.
Криза в російській авіації в наявності. І вона намітилася не тільки в компаніях-перевізниках, але і в авіабудуванні. Наприклад, на останню виставку Паризького авіасалону Le Bourget у Франції росіяни привезли тільки макети, показати наочно було нічого. Єдиною країною з пострадянських, яка демонструвала нові моделі літаків, як не прикро для Кремля, була Україна. І в своєму новому літаку - Ан-132D - Україна повністю відмовилася від російських запчастин.
Після цього з'ясувалося, що російський авіазавод у Воронежі збирається завершити виробництво за ліцензією українських літаків Ан-148, які вироблялися на заводі «Антонов». Найближчим часом будуть добудовані 2 останніх літаки.
Що ж, у тій економічній ситуації, в якій зараз перебуває Росія, їм слід було б переймати досвід американської авіабудівної корпорації Boeing, яка має намір відмовитися від послуг пілотів і встановити на своїх літаках обладнання, здатне самостійно управляти повітряною машиною. У компанії похвалилися, що давно розробили потрібні технології, проте тестування почнеться тільки в 2018 році. Американці назвали плюси в своїй роботі - штучний інтелект менше помиляється.