Гіпермаркет «Ашан Україна» розробив і запустить у жовтні новий проект для малих і середніх фермерів. Його назвали «Фермерські товари». Для початку проект запустять тільки в Київській області, а далі - розширять на всю Україну. Нагадаємо в нашій країні "Ашан" відкрив 11 супермаркетів.
За словами заступника Міністра аграрної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольги Трофімцевої, в рамках проекту головну перевагу отримають саме невеликі українські фермерські господарства, які виробляють якісну продукцію, зокрема перероблену і готову для продажу в супермаркеті, повідомляє прес-служба відомства.
Що добре в цьому проекті?
Покупці зможуть без побоювання за своє здоров'я купувати те, що раніше не ризикнули б придбати, наприклад, на великих міських ярмарках, які організовує для фермерів столична влада.
Незважаючи на позитивну ініціативу київської влади - дати фермерам можливість напряму продавати свій товар киянам, реалізація ідеї вийшла далекою від ідеалу.
По-перше, товар на таких ярмарках продається за відсутності будь-якої санітарії, під відкритим сонцем, зберігається часто в неналежних умовах, сертифікати продавці можуть надати не завжди.
По-друге, величезні сміттєві гори, які залишаються після "фермерів" у місцях проведення ярмарку викликають огиду, а не бажання повернутися на цей ярмарок наступного разу.
До того ж на прибирання смердючих відходів, через які змушені переступати перехожі, теж витрачаються величезні гроші - з міського бюджету, зрозуміло.
Як це буде в "Ашані"
Щоб потрапити на полиці відомого супермаркету, продукція фермерів не повинна містити ГМО і гормонів росту. Також тварини, м'ясо або молочна продукція яких буде продаватися, мають утримуватися в максимально природних умовах, а виробники суворо дотримуватися санітарних норм. Причому тут вже сам гіпермаркет береться здійснювати не тільки перевірку товару, а й умов, у яких він був вироблений.
Також виробники-учасники повинні надати накладні та пакет документів, що підтверджують якість продукції: декларація виробника, свідоцтво якості, карантинне і фітосанітарне свідоцтво тощо.
У гіпермаркеті обіцяють, що умови співпраці для фермерів будуть вигідні. Всі зацікавлені виробники можуть безпосередньо контактувати з департаментом закупівель фермерських товарів мережі «Ашан Україна».
Передбачається, що пріоритет буде віддаватися свіжому м'ясу, курятині, ковбасним виробам, молоку і кисломолочним продуктам, сиру, яйцям, олії, меду, кондитерським виробам, а також джему і варенню.
До такого кроку змусила економічна ситуація в країні?
Безумовно, проект стане перспективним для малого і середнього виробника - адже з'явиться можливість співпраці з супермаркетами світового рівня. Однак все не вийде так пафосно, як описали в Мінагропроді.
Гіпермаркетів всього 11 на 42 мільйони українців. Хоча добрий початок!
Але якщо відштовхуватися від прагматичних реалій, то Мінагро має спрямувати основні свої зусилля на підтримку розвитку цього малого фермерства та зайнятості на селі в цілому.
Через складну економічну ситуацію багато супермаркетів почали скорочувати розмір торгових площ, деякі пускають на свою територію інші торгові точки, ставлять обмінники, відкривають аптеки, скорочують кількість своїх кас тощо.
Не виключено, що "Ашан" знайшов більш вигідний і привабливий шлях для того, щоб перечекати кризу.
До того ж фермери рано чи пізно таки розбавлять фактично монопольний ринок української молочки, м'яса і яєць, вартість товарів на якому давно обігнала товари в деяких країнах Європи.
При цьому товари з перерахованих вище категорій промислового виробництва в Україні далекі від стандартів якості, особливо - молочна продукція. У той же час фермери можуть поставляти продукцію зовсім іншої якості і за нижчими цінами.