counter

Чому акцизи, що збільшують вартість іномарок для українців, треба скасувати


Переглядів: 737


Чому акцизи, що збільшують вартість іномарок для українців, треба скасувати

При ввезенні транспортного засобу на територію України його необхідно розмитнити. Саме ця процедура значно здорожує  імпортний автомобіль. Частково деякі податки протягом 2015-2016 років були скасовані, зокрема спецмито, імпортний збір і утилізаційний збір. Однак вартість розмитнення все ще залишається суттєвою.

Звідси й численні схеми незаконного ухилення від "розмитнення", проблеми з "пересічніками" і ... засилля старої мізерії на дорогах країни.

Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко перерахував для АСН, які податки українці все ще змушені платити, купуючи авто за кордоном.

Так повна процедура розмитнення на сьогодні становить:

1) мито для легкових авто - 8% від вартості автомобіля;

2) податок на додану вартість (ПДВ) - 20% від вартості автомобіля;

3) акцизний податок - в залежності від об'єму двигуна.

Крім того, вибираючи авто варто враховувати, що власникам легковиків з двигуном понад 3 літри і не старше 5 років треба буде заплатити ще й транспортний податок - 25 тис. грн. Це нововведення почало діяти з 1 січня 2017 року.

Акцизний збір з б/в іномарок знизили

Разом з тим 31 травня 2016 року Верховна Рада прийняла законопроект №3251, який передбачає істотне зниження акцизного збору на імпортні автомобілі, що були у вжитку, вже з 1 липня 2016 року. Наприклад для автомобіля з двигуном об'ємом 1500-2200 см3 акцизний податок зменшився з 1,643-2,441евро за см3 до 0,267 євро за см3.

Однак застосовуються знижені ставки не до всіх імпортованих автомобілів.

Зокрема платити сповна доведеться, якщо автомобіль випущений до 1 січня 2010 року.

Ще одне обмеження - зниження акцизів не поширюються на авто, які не відповідають екологічному стандарту Євро 5.

Діяти знижені акцизні ставки будуть до 31 грудня 2018 року. І це при тому, що з 1 січня 2018 року в Україні має бути введений вже новий стандарт Євро 6, яким забороняється імпорт авто стандарту Євро 5 старше 3-4 років.

Тобто перелік авто, які можна буде завезти за заниженими акцизними ставками, знову скоротиться.

Чому акцизний збір з автомобілів треба скасувати

У той же час генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко вважає, що таке поняття, як акцизний збір з автомобілів взагалі повинно зникнути.

«Що таке акцизний збір - це податок на розкіш, на речі, шкідливі для здоров'я, або податок на високорентабельні товари. Автомобіль, що шкідливий для здоров'я, або це предмет розкоші. Ми єдина країна в Європі, що має акцизний податок на імпорт автомобілів. Я вважаю, що його потрібно також скасувати», - підкреслив він.

Незважаючи на угоду з ЄС, ввізне мито на авто не зменшується

Що стосується ввізного мита, то, відповідно до підписаної Україною Угоди про асоціацію з ЄС, мито на автомобілі європейського виробництва з нинішніх 10% має знизитися до нуля протягом десяти років.

Тобто з 2025 року ввізне мито на імпортні авто перестане існувати взагалі.

Але! Починаючи з 2015-го і далі, митна ставка на авто в Україні мала знижуватися на 1%, і в 2017 році повинна була складати лише 8%! Чому ж вона не зменшилась?

Виявляється, Україна згідно з цією угодою в будь-який момент може підняти ставку ввізного мита знову до 10% в разі, якщо імпорт з ЄС імпортних автомобілів перевищить 45 тис. автомобілів на рік.

При цьому цей ліміт враховує не тільки ввезені європейські марки автомобілів, але і корейські, японські, китайські, які були зібрані в країнах ЄС. Саме цією нормою користуються лобісти, з року в рік затягуючи зниження митної ставки.

Назаренко переконаний, що така норма, як і сам перехідний період в угоді про асоціацію з ЄС ставлять в дискримінаційні умови українського покупця.

«Мито, навіть ці 10%, воно незаконне, тому що ми підписали угоду про вільну торгівлю з ЄС та автомобілі з Європи повинні йти за нульовою ставкою. У нас з'явився перехідний період. Якщо Верховна Рада відмовиться від цього перехідного періоду, то автомобілі стануть відразу на 10% дешевше», - зазначив він.

17-річне авто з Європи коштуватиме українцям понад 7 тис. євро

З викладеного вище випливає, що завезений в Україну з ЄС автомобіль може в два рази перевищити свою вартість за кордоном. І чим старше авто, тим дорожче коштує його розмитнення.

Наприклад, візьмемо автомобіль Ауді А6 2000 року випуску з об'ємом двигуна 1800 см3. Середня його вартість в європейських країнах 2500 євро. Розмитнення його на українському кордоні  обійдеться власнику в:

- ввізне мито - 250 євро (10%);

- ПДВ - 500 євро (20%);

- акциз - 3983 євро (2,213 євро за 1 см3, авто не підпадає під зменшені податки, тому що старе).

Загалом - 4733 євро. І це тільки податки!

Додайте сюди вартість самого авто. Вийде, що 17-річний автомобіль коштуватиме українцеві більше 7 тис. євро.

І це ще за найскромнішими підрахунками акцизного збору.

Заявлений привід для введення таких мит, зборів і акцизів - захист вітчизняного виробника. Однак з цим завданням вони явно не справляються, так як український автопром як лежав "на дні", так і продовжує лежати, частково виживаючи лише за рахунок збирання із зарубіжних деталей.

До того ж висока ціна ввезених з-за кордону авто дає можливість і вітчизняним "збиральникам" задирати ціну. Чому б і ні, в українців все одно немає вибору.

Тетяна Стець

Читайте АСН в Google News




Новини партнерів



Інші важливі новини і публікації
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Коли в будинку з'являється маленьке кошеня, власнику необхідно забезпечити належний догляд Що потрібно придба....
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Чакри — це енергетичні рівні розвитку Це наші внутрішні центри сили, якими протікає енергія
Як створити місце сили у своїй квартирі
Як створити місце сили у своїй квартирі
Будинок може не тільки захищати нас від зовнішніх факторів, але й надавати сили Такий куточок можна створити у....
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Стрес є невід'ємною частиною життя сучасної людини Незважаючи на те, що в житті кожного з нас бувають складні ....
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Кожна людина зазнає негативного впливу: втома, дратівливість та раптові болі – ознаки енергетичної атаки Борот....
більше матеріалів
/-0,29700589179993-/ /-pc-/
Top