Зниження розмитнення для автомобілів з іноземною реєстрацією поки що не буде. Як розповіла в інтерв'ю АСН голова профільного Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, озвучена напередодні деякими ЗМІ інформація про те, що умови розмитнення автомобілів будуть пом'якшені, не відповідає дійсності.
"Ця інформація неправильна. Так, ми проводили зустрічі, робочі групи, але рішення не прийнято. Є багато законопроектів. Їх більше 20-ти. І немає такого, який би вирішував проблему повністю. Тому я думаю, що зараз повинен спрацювати Кабмін. Тому що всі органи виконавчої влади перебувають у його підпорядкуванні. Всім разом потрібно концептуально підійти до вирішення цієї проблеми. Потрібно частково міняти Митний кодекс, потрібно думати, якими правами наділити органи Нацполіції в цьому питанні. Які правила гри тощо", - заявила вона.
Нагадаємо, що в ЗМІ з'явилася інформація про те, що в Україні нібито вже знизили вартість розмитнення. І навіть вказувалися нові суми розмитнення. Наприклад, якщо вартість такої іномарки як Ауді А6 складає 2000 євро (на ринку тієї країни, де автомобіль був придбаний), то вартість розмитнення обійдеться в 163 євро в 2017 році, в 260 євро - в 2018 році і 325 євро - в 2019 році тощо.
Голова парламентського Комітету зазначила, що проблема з розмитненням таких авто "занадто далеко зайшла".
"З їхніх слів, нібито велика кількість автомобілів перебуває у підвішеному стані. Але я недавно дивилася статистику з ввезення авто в 2015-16 роках. Так ось, десь 27 тис. автомобілів було ввезено в 2015 році. Це ті авто, за якими сплачувалися високі ставки. І близько 40 тис. автомобілів - це були нові авто, які були ввезені. У 2016 році ситуація змінилася. Щодо нових авто - це зростання до 65 тис, а щодо б/у - 27 тис. тобто десь такий же рівень. Але ми ж ввели знижені ставки з серпня 2016 року. І з цих 27 тис., за зниженими ставками ввезли десь 15 тис. Знаєте, до чого я веду? Стабільна цифра за два роки, яка аналізувалася, показує, що реєстрація авто, що були у використанні, у нас в рамках 20- 30 тис. Тобто пільга на авто виробництва не пізніше 2010 року, яка надавалася, вона спрацювала», - заявила АСН Южаніна.
За її словами, 15 тис. людей скористалися вищезазначеною нормою. Але в загальному обсязі потреби в б/в авто це несуттєво змінилося. Тому народний депутат ставить під сумнів наявність 1,5 мільйона автомобілів, що підпадають під умови спрощеного розмитнення, про які заявили ініціатори блокування автодоріг. Так само народний депутат і член податкового комітету Оксана Продан зазначила, що для будь-яких змін необхідне рішення парламенту.
"Тільки після рішення парламенту, голосування тут можна говорити про зниження, підняття або зміни (умов «розмитнення»). Можу сказати, що законопроекти поки не розглядалися у комітеті. Я вважаю, що рішення має бути не точковим, як пропонується, а комплексним. Щоб кожен громадянин України міг завозити, імпортувати авто. Або просто купувати автомобіль в салоні, який не буде дорожче, ніж у Франції чи іншій європейській країні. Адже у нас і середня, і не середня зарплати настільки нижче, що люди просто не можуть дозволити собі купити таке авто", - заявила Продан.