counter

За що йде маленька війна у великій «Укрзалізниці»?


Переглядів: 592


За що йде маленька війна у великій «Укрзалізниці»?

«Укрзалізниця» закуповує речі, які є абсолютно непотрібними або мають закуповуватися у значно меншому обсязі, а її очільник Войцех Бальчун "замість того, щоб працювати, весь час займався всілякими політичними домовленостями". Таке заявив міністр транспорту Володимир Омелян.

Таким чином у понеділок скандал між міністром транспорту і колись ним же оспіваним переможцем конкурсу на керівника УЗ Войцехом Бальчуном знову оживився. Більше того, міністр транспорту заявив, що Бальчун начебто навіть спілкувався з відомими олігархами-депутатами братами Дубневичами (Ярослав та Богдан - народні депутати з БПП. - АСН) щодо співпраці з УЗ.

"За моєю інформацією, справи щодо братів Дубневичів вже є в НАБУ та СБУ. Зокрема, проводилися обшуки в компаніях, близьких безпосередньо до них. Я сподіваюся, що правоохоронні органи доведуть справи до кінця", - заявив Омелян.

Більше того, під проводом міністра на Бальчуна збирався величезний пакет компромату.  

"Сьогодні ми завершуємо підготовку документів, частину яких вже передали до НАБУ, щодо діяльності і порушень "Укрзалізниці". Завтра ми офіційно їх передамо та сподіваємося, що правоохоронні органи в межах відкритого кримінального провадження зможуть сказати: ті чи інші особи задіяні в корупції... Ми передамо документи в НАБУ, СБУ, ГПУ, Нацполіцію", - заявив Омелян під час круглого столу 30 січня.

Міністр транспорту так розійшовся, що аж декілька разів назвав прізвище Дубневичів, адже, за його словами, вони лобіюють корупційні інтереси в компанії.

"Це порушення під час закупівель, ремонтних робіт інфраструктури, які мають відношення до окремих політичних персон. На нашу думку, компанія діяла в їхніх інтересах... Щодо фактів корупції, то вони є. Ми їх постійно фіксуємо. По-перше, це тендерні процедури, які стосуються закупки дизпального", - додав він.

За підрахунками Омеляна, така діяльність уже завдала державі величезних збитків, які обраховуються десятками мільйонів гривень. Більше того, Бальчун начебто ще й провалив план капітальних інвестицій, заявив в.о. голови "Укрзалізниці" (2015-2016 рр.) Олександр Завгородній, який сидів поряд з міністром транспорту на вищезгаданому круглому столі.

Принаймні, за його словами, саме під ці капітальні інвестиції свого часу «вибивалося» підвищення тарифів на перевезення УЗ. 

"Я не розумію причину, чому не було виконано план капітальних інвестицій. Коли ми пробивали підвищення тарифів, пояснювали, що це потрібно для того, щоб купити вагони, зробити якісь речі, а цього не відбувається", - заявив він.

З його слів, згідно з однією з доповідних про захист фінансового плану, ще при уряді Арсенія Яценюка прописали точні цифри, скільки треба було купити вагонів. Але щось чомусь пішло не так.

"Було 30, потім виявилося 20, а всього вийшло 9 протягом року. Кількість вантажних вагонів була 1200 одиниць, а зараз говоримо про придбання 400... Можу сказати, коли я йшов з посади, підприємство було підготовлено до нормальної роботи. У моєму розумінні, підприємство було підготовлено до нормальної роботи, працював той самий колектив за винятком голови правління. На рахунках було 5,4 млрд грн і затверджений фінансовий план", - зазначив він.

Нагадаємо, на останньому засіданні Кабміну Омелян і Бальчун (до речі, призначений за результатами жорсткого конкурсного відбору на посаду керівника УЗ лише у квітні минулого року) влаштували публічний скандал. Після звіту та представлення планів керівника «Укрзалізниці», міністр інфраструктури Володимир Омелян вкотре звинуватив Войцеха Бальчуна в провалі реформи та корупції. 

Натомість керівник «Укрзалізниці» відреагував досить різко: 

«Я сюди приїхав, щоб працювати за тими стандартами, до яких я звик. І я, чесно кажучи, некомфортно почуваюся у щоденному діалозі з паном міністром (Омеляном. - АСН), який не сприяє ні реформам, ні Україні». Далі була ще тирада про самопіар Омеляна і скромність Бальчуна. (Щодо останнього, то обидва чиновники дуже неохоче спілкуються з пресою. Тож тут визначити, хто «піарніший» просто неможливо.)

Подібну хоробрість Бальчуна можна пояснити хіба впевненістю у повній підтримці з боку прем’єр-міністра Володимира Гройсмана. Адже той за словом у кишеню не поліз, обірвавши перепалку чиновників заявою, що «Укрзалізниця» буде підпорядкована Кабінету міністрів, а не Мінтрансу, і якщо міністр не може налагодити нормальну роботу з керівником УЗ, то це зроблять в уряді.

Омеляну ж Володимир Гройсман досить грубо натякнув на відсутність досвіду роботи на залізниці, який, натомість, є у Бальчуна.

Задля справедливості варто зазначити, що у багатьох міністрів в уряді немає досвіду роботи у всіх ввірених їм галузях і подібне публічне фактично приниження з боку виглядає як оголошення відкритої війни між прем’єром і його міністром.

Насправді ж, каже політолог Віктор Небоженко, за скандалом в "Укрзалізниці" стоять ті, хто хоче контролювати величезні фінансові потоки залізничних перевезень.

"Укрзалізниця" і "Укрспирт" завжди були двома основними "годівницями" тих, хто реально контролював залізничні перевезення і виробництво спирту в нашій країні. Зараз же "залізниця" зависла між міністром інфраструктури Омеляном і поляком Войцехом Бальчуном, а також - Мінекономрозвитку, якому передали в управління компанію на останньому засіданні Кабміну", - заявив він.

Природно, передача УЗ Мінекономрозвитку нічого позитивного не принесе, вважає Небоженко. На його думку, позитивного руху на шляху реформування "Укрзалізниці" за таких обставин точно не вийде.

"Це просто передача ще одного суб'єкта управління. Хто за цим скандалом безпосередньо стоїть сьогодні - складно сказати. Але хтось явно хоче отримати доступ до одного зі стабільних фінансових джерел. В будь-якому випадку те, що конфлікт став публічним, ще раз демонструє кризу Кабміну. Прем'єр не повинен був допускати "винесення сміття з хати", - переконаний Небоженко.

Експерт нагадав, що "Укрзалізниця" завжди мала якихось наглядачів.

"Не секрет, що багато років залізницю контролював олігарх Ахметов. Йому колись належало до 4 тис. орендованих вагонів. А тепер виходить - що прийшов поляк Бальчун. І незрозуміло: кому належать ці вагони. У будь-якому випадку той, хто реально отримує зиск від залізниці, зацікавлений у перестановці кадрів у компанії, в її перепідпорядкуванні і в усьому цьому конфлікті», - каже Небоженко.

Тобто останні скандали - це далеко не все «сміття», яке буде винесено у публічну площину. А зважаючи, що Володимир Омелян, до слова, призначений до уряду Гройсмана за квотою фракції «Народний фронт», погрожує звернутися ще й до всіх правоохоронних органів в Україні, то попереду може бути ще й «війна» силових відомств.

Без належної уваги залишається і питання, чи логічно було перепідпорядковувати величезну компанію іншому відомству лише за тої причини, що керівники міністерства і компанії, м’яко кажучи, не знаходять спільну мову? Так недалеко і до абсурду - коли все що завгодно буде перепідпорядковуватись кому завгодно з якого завгодно приводу.

Анна Стешенко, Аліна Тітова

Читайте АСН в Google News




Новини партнерів



Інші важливі новини і публікації
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Коли в будинку з'являється маленьке кошеня, власнику необхідно забезпечити належний догляд Що потрібно придба....
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Чакри — це енергетичні рівні розвитку Це наші внутрішні центри сили, якими протікає енергія
Як створити місце сили у своїй квартирі
Як створити місце сили у своїй квартирі
Будинок може не тільки захищати нас від зовнішніх факторів, але й надавати сили Такий куточок можна створити у....
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Стрес є невід'ємною частиною життя сучасної людини Незважаючи на те, що в житті кожного з нас бувають складні ....
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Кожна людина зазнає негативного впливу: втома, дратівливість та раптові болі – ознаки енергетичної атаки Борот....
більше матеріалів
/-0,43619608879089-/ /-pc-/
Top