counter

У що виллється подорожчання залізничних перевезень. Хто програє, а хто - виграє


Переглядів: 364


У що виллється подорожчання залізничних перевезень. Хто програє, а хто - виграє

З 2017 року тарифи на вантажні та пасажирські залізничні перевезення можуть зрости на чверть. Таку пропозицію міністерству інфраструктури направило керівництво «Укрзалізниці». Мовляв додаткові кошти дозволять оновити рухомий склад підприємства. Натомість представники ринку обурюються, чергове підвищення тарифів може призвести до закриття підприємств та падіння економіки в цілому.

Тарифи на вантажні перевезення залізницею можуть зрости на 25%

«У нас різко падає кількість рухомого складу через те, що вагони уже виходять з експлуатації через завершення терміну служби, а ми повинні збільшувати кількість вагонів щоб забезпечувати потреби наших клієнтів. Знос рухомого складу за деякими позиціями сягає 95%», - зазначив голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Балчун. Тож 29 листопада члени правління ПАТ «Укрзалізниця» затвердили стратегію рухомого складу до 2021 року. Зокрема планується вже у 2017 році досягти такого рівня вагонів, щоб повністю задовольнити потреби ринку, а за 5 років придбати та модернізувати 96 тисяч рухомого складу. На все про все витратять 108 мільярдів гривень. Гроші для цих потреб керівники «Укрзалізниці» планують взяти у представників ринку, які користуються послугами залізничників. А саме підвищити тарифи на вантажні перевезення. У 2017 році таке зростання має сягнути 25%. «Підвищення цін це не наша вигадка. У лютому 2016 року міністерство інфраструктури провело аналіз і там подало прогноз зростання тарифів на найближчі роки песимістичний сценарій запланований на 2017 рік, який передбачав підвищення на 44%, оптимістичний сценарій передбачав підвищення на 25%», - додав Балчун. За підрахунками керівників підприємства за умови індексації тарифів наступного року ПАТ «Укрзалізниця» планує збільшити капітальні інвестиції у 2,4 рази – із понад 11 млрд грн до 27,4 млрд грн. Значна частина цих коштів, зі слів Балчуна, піде саме на оновлення рухомого складу.

Підвищення тарифів на перевезення не спровокує значного підняття цін

Водночас член правління УЗ Марек Залєсний зазначив, що, індексація тарифів на вантажні перевезення матиме незначний плив для виробників промислової продукції. «За розрахунками міністерства економіки зростання тарифів на 25% веде до зростання індексу промислових цін на 0.4%», - констатував він. Водночас член правління «Укрзалізниці» додав, що за рахунок підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення вдасться закупити додаткові вагони і як наслідок подолати корупцію з розподілу вагонів, яка пов’язана з відсутністю достатньої кількості рухомого складу. В товаристві запевняють, наразі тарифи на вантажні перевезення залізничним транспортом України є одними з найнижчих порівняно з тарифами, що діють на залізницях інших країн. Так, у середньому тарифи на перевезення вантажів у межах України нижчі, ніж по території Російської Федерації – в 1,7 рази; Республіки Білорусь – в 1,4 рази; Республіки Польща – у 8,9 рази; Словацької Республіки – 6,3 рази; Угорської Республіки – у 7,3 рази; Румунської Республіки – у 3,1 рази. В «Укрзалізниці» готові навіть закріпити зобов'язання спрямувати кошти від підвищення тарифів на оновлення рухомого складу та інфраструктури в меморандумі. Мовляв для того, щоб представники бізнесу не сумнівалися в намірах керівництва товариства. А ще готові щоквартально звітувати, куди були витрачені гроші. «Ми віримо, що зараз якраз склалися умови для глибокої реформи Укрзалізниці. І для цього звичайно потрібна залізна підтримка і з боку уряду і з боку міністерства інфраструктури, щоб ми могли відбити атаки тих, кому важливо, щоб не було реформ», - вважає Балчун.

Бізнес - проти!

Та підприємці – непохитні. Представники більшості галузей, які користуються послугами «Укрзалізниці», м'яко кажучи, не в захваті від такого кроку монополіста. Бізнес не розуміє, чим обумовлене зростання тарифу аж на 25%. При тому, що якість послуг навряд чи стане кращою. «В нормальних відносинах між сервісною компанією і клієнтом є дві причини для підвищення тарифів – це або додаткові послуги, або підвищення якості існуючих послуг. Ми - цементна галузь, не купуємо додаткових послуг в Укрзалізниці і ми не бачимо підвищення якості перевезень від попередніх підвищень. Навпаки якість перевезень нас не влаштовує», - обурюється виконавчий директор асоціації "Укрцемент" Роман Скільський До того ж витрати клієнтів «Укрзалізниці» з підвищенням тарифу значно зростуть. Зокрема лише виробники феросплавів та іншої електрометалургійної продукції змушені будуть додатково сплачувати щороку 200 мільйонів гривень. «Для Запоріжсталі це близько 600 мільйонів гривень(додаткових витрат в рік – ред.), для всього ГМК (гірничо-металургійного комплексу – ред.) мова йде про сотні мільйонів гривень на поточний рік. І це в тих умовах, коли підприємства працюють частину в нуль, і велика частина в збиток працює, коли більшість замовлень не покривають навіть перемінні витрати. Ми можемо втратити підприємства. До чого це призведе - для економіки країни зрозуміло що це втрата робочих місць, це втрата валютних надходжень», - наголошує президент об’єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Калєнков.

Від зростання тарифу на 25% втратись і сама «Укрзалізниця»

Як наслідок недоотримає і сама Укрзалізниця, через зменшення об’ємів перевезень. Загалом в Україні залізницею перевозиться 60% усіх вантажів. У 2015 році об’єм вантажів переправлених «Укрзалізницею» сягнув майже 350 мільйонів тон. Однак вже у 2016-му вантажні перевезення залізницею скоротилися, попри те, що навесні тарифи зросли на 15%. У Федерації металургів України впевнені, виручені з підвищення тарифу кошти будуть використані неефективно «Укрзалізниця використовує кошти отримані від зростання тарифів як правило на проїдання замість капітальних інвестицій. За результатами 10 місяців 2016 року наприклад витрати на оплату праці зросли на 8%, інші операційні витрати на 31%, сумарно це більше 3.5 мільярда гривень додаткових витрат. При цьому капітальні інвестиції за 10 місяців склали всього 3.8 мільярда гривень, при плані на поточний рік 11.2 мільярда гривень», - наголосив голова Федерації металургів Сергій Біленький. Тож учасники ринку просять запровадити мораторій на підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення, доки не буде створено незалежний орган регулювання тарифів на транспорті.

У Мінінфраструктури нові тарифи ще не затвердили

Тим часом у міністерстві інфраструктури підтвердили, уже отримали пропозицію «Укрзалізниці». Однак з її схваленням не поспішають. Профільний міністр Володимир Омелян зазначив, що у міністерстві будь-яке підвищення тарифів готові підтримати, однак лише після ретельного аналізу що уже зроблено та що буде зроблено за рахунок такого збільшення. «Функціонал Балчуна, по-перше, це - очищення, друге - це має бути правильне бачення реформ і третє - коли ми розуміємо чітко, куди скеровуються надходження від тарифу. Цього року ми з акумулювали достатньо багато коштів після підвищення тарифу на 15%, давайте поговоримо як ці кошти були витрачені, на що, пояснимо з якою метою відбувається підвищення і тоді ми можемо приходити до якихось практичних дій – підвищуємо чи не підвищуємо. Це має бути», - наголосив Омелян.   Водночас міністр знову натякнув, мовляв керівник українського монополіста з залізничних перевезень не достатньо викладається на своїй посаді. «Ми вимагаємо, щоб топ-менеджер такого класу, який отримує не те що ринкову зарплату в рамках України, але й східної Європи повинен давати супер якісний результат для країни. Укрзалізниця це не фірма «з продажу роверів», це величезний монополіст який безпосередньо впливає на купу галузей в Україні. Саме тому я вважаю що піврічний, а зараз вже семимісячний період є достатнім для того, щоб не просто намалювати презентацію, що все погано, але й почати процеси, які запускають механізм оздоровлення», - заявив Омелян. Розглянути ж можливість підвищення тарифів на вантажні перевезення залізницею у міністерстві планують вже цього тижня.                                           

Тетяна Стець

Читайте АСН в Google News




Новини партнерів



Інші важливі новини і публікації
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Коли в будинку з'являється маленьке кошеня, власнику необхідно забезпечити належний догляд Що потрібно придба....
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Чакри — це енергетичні рівні розвитку Це наші внутрішні центри сили, якими протікає енергія
Як створити місце сили у своїй квартирі
Як створити місце сили у своїй квартирі
Будинок може не тільки захищати нас від зовнішніх факторів, але й надавати сили Такий куточок можна створити у....
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Стрес є невід'ємною частиною життя сучасної людини Незважаючи на те, що в житті кожного з нас бувають складні ....
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Кожна людина зазнає негативного впливу: втома, дратівливість та раптові болі – ознаки енергетичної атаки Борот....
більше матеріалів
/-0,40151000022888-/ /-pc-/
Top