Як мода ходить по колу, так і в українському парламенті щороку порушується тема одного і того ж велосипеда. А саме - велосипеда народного депутата від фракції «Блок Петра Порошенка», «ударівця» Єгора Фірсова.
Велосипедна «фішка»
У багатьох народних депутатів є своя родзинка. Приміром, колишні комбати продовжують ходити в парламент у камуфляжі, дружина глави пропрезидентської фракції «Блок Петра Порошенка» у Верховній Раді Ірина Луценко хизується дизайнерськими сумочками (за підрахунками колег, парламентарій має колекцію модних аксесуарів вартістю в понад мільйон грн. - Авт.), «фронтовик» Антон Геращенко, хоч вже і не є радником глави МВС Арсена Авакова, продовжує активно інформувати представників ЗМІ про нововведення в правоохоронній системі, гучні кримінальні справи. «Фішкою» народного депутата від «Блоку Петра Порошенка», донеччанина Єгора Фірсова є велосипед. Парламентарій в середині травня «випадково» звернув увагу журналістів і колег на те, що їздить у Верховну Раду на велосипеді.
«Хтось прикотив на велосипеді. Нехай цю Раду називають Радою популістів і маргіналів, але це перший парламент незалежної України, в якому легко дихати», - підлив масла у інформаційний вогонь, що розгорається, «ліва рука» екс-голови Дніпропетровської ОДА, народний депутат Борис Філатов. Після такого інтригуючого анонса з тіні вийшов велосипедист Єгор Фірсов. Молодий депутат заявив, що з приходом тепла пересідає на двоколісного друга. Мовляв, дуже зручно: «За 5 хвилин доїжджаєш від Ради до КМДА, в прокуратуру, в МВС - практично в будь-яку точку центру. На машині або пішки довелося б добиратися хвилин 30». Нарікав хіба що на відсутність велопарковки біля парламенту. «Приїхав до Ради, міліціонери дивляться квадратними очима, велопарковок як не було, так і немає. Ще й велик через перехід тягнути доводиться», - скаржився Фірсов.
За розпорядженням спікера Володимира Гройсмана помилку з відсутністю велопарковки виправили. 27 травня нашвидкуруч з підручних засобів (основа - металеві прути і ніжки від поламаних офісних стільців) робочі зварганили велопарковку. Розрахована вона всього лише на п'ять місць - маленький штришок до того, що ідею з велопарковкою перетворюють на піар. Адже у Верховній Раді, станом на 8 червня 2015 року, трудиться 422 народних обранці. Питається, де паркуватимуться інші 417 депутатів, якщо всі пересядуть на велосипеди?
Три причини, чому це піар
Пересічні громадяни велопрогулянки Фірсова до парламенту називають піар-акцією. Ось що пишуть про це виборці в соцмережах. «Хлопці, вже пора не піаритися, а працювати», - волає в соцмережах до совісті народних депутатів Тетяна Крістоферсен.
Більш іронічно прокоментував пост Фірсова з фотографією на велосипеді на тлі парламенту Максим Тиран. «На роликах це все епічніше б виглядало, - пише у соціальній мережі «Фейсбук» Максим Тиран. - Не збагну я, чи то роботу перетворюють на гру, чи то зовсім немає часу після роботи у парку розім'ятися? Або просто показати, що я не такий, як всі інші. Може, просто, щоб ті, хто не любить велосипеди, почувалися некомфортно. Навіть якщо щиро віддаєте перевагу велосипеду, то, швидше за все, так би не афішували це».
У свою чергу Олександр Коваленко каже, що велосипед Фірсова - «дешевий піар після того, як у нього знайшли подарований Ленд Крузер». Справді, соратники народного депутата по коаліції «офф рекордс» зізналися «АСН», що Єгор найчастіше приїжджає до готелю «Київ» на позашляховику, а потім вже демонстративно підкочує до парламенту на велосипеді.
Сам Єгор Фірсов відкидає звинувачення, що велопрогулянки до Верховної Ради - це піар-акція. Депутат каже, мовляв, нехай хто що хоче пліткує, а їздити в парламент на «двоколісному» - його демократичний вибір, а не жага прославитися. Але «Аналітична служба новин», вивчивши та проаналізувавши окремі коментарі Фірсова щодо їзди на велосипеді, запідозрила парламентарія в нещирості.
Судіть самі. Єгор Фірсов зізнався, що добирається на велосипеді до Верховної Ради з лівого берега - знімає квартиру. «Звичайно, в цьому році не дуже зручно, оскільки я переїхав на лівий берег. Тепер їду спочатку на метро, а велосипед залишаю в КМДА або партійному ударівському офісі», - повідомив в одному з інтерв'ю Фірсов. А тепер звернемо увагу на два моменти. Перший - в «Правилах користування метрополітеном» (ст.4.п.1.пп.6) заборонено перевозити «велосипеди для дорослих». Можливо, звичайно, народному депутату ці правила не писані. Другий - офіс «Удару» розташований на вул. Горького, 5А. Пішки звідти до парламенту - хвилин 30. Де логіка? Чи не простіше одразу на велосипеді в Раду?
Ще один показовий момент. Коли 5 червня 2015-го народні депутати заслуховували звіт прем'єр-міністра Арсенія Яценюка в рамках «Години запитань» у парламенті, Єгор Фірсов накидав кола по Площі Конституції, - журналісти знімали чергову програму про демократичного народного депутата, який пересів на велосипед. Не піар це? І це при тому, що «фішку» з велосипедом Фірсов вперше почав застосовувати в липні минулого року, коли в сесійній залі замінив Романа Ванзуряка, призначеного головою Чернівецької ОДА. Єдине, що змінилося з того часу, так це велосипед: у 2014 році їздив на «двоколісному» фірми KHS (вартість від 7000 грн), у 2015 - фірми Bergamont (вартість від 12 тисяч грн).
У світлі всього вище написаного: не вважайте за буркотуху, але невже, коли країну розривають на шматки, коли в Україні де-факто оголошений технічний дефолт, депутати повинні козиряти тим, що приїхали на роботу на велосипеді? Ну, приїхали, - поставте велосипед в кабінеті в Комітетах Ради і йдіть під купол голосувати. Навіщо влаштовувати шоу? Наприклад, прем'єр-міністр Великобританії Девід Кемерон не хизується тим, що час від часу їздить на роботу на велосипеді. Без зайвого галасу і пафосу крутить педалі і прем'єр-міністр Австралії Тоні Еббот, прем'єр-міністр Голландії Марк Рютте.
І ще. Дуже кидається в очі убога велопарковка біля Верховної Ради на тлі повної відсутності пандусів біля центрального входу в головний законодавчий орган країни. Але ж комфортні умови потрібно створювати не тільки для «велосипедистів», а й для людей з обмеженими можливостями. Україна - демократична і соціально-орієнтована країна.