Такого висновку дійшов експерт BILD з аналізу відкритих даних Юліан Репке. Журналіст сам пілотує невеликі літаки як льотчик-аматор. Раніше він повідомив (https://t.me/BILD_Russian/16522), що Ебрахім Раїсі був на борту гелікоптера Bell 212, побудованого в 1994 році. Льотчики такої машини можуть покладатися лише на візуальний політ, тобто за наземними орієнтирами. Вона не призначена для складних метеоумов. На ній встановлений лише невеликий та недосконалий прилад GPS-навігації. Льотчикам вкрай важко вести сліпий політ, тобто керувати машиною приладами при поганій видимості.
Увечері неділі Раїсі вилетів із церемонії відкриття греблі Гиз-Каласі на річці Аракс, поблизу Худаферинського водосховища. Повітряний шлях у Тебріз на третину пролягав через гори Арасбаран, також відомі як Вірменійські або Карачадаг. Їхня висота досягає майже 3000 метрів, вони вкриті густими лісами. У неділю там встановився такий туман, що візуально орієнтуватися практично неможливо. Тому Ріпке вважає, що гелікоптер врізався в одну з гір, і називає весь цей політ «самовбивчим».
«Гвинтокрил намагався летіти через долини. Але на одному з останніх гірських перевалів, перед тим, як знову спуститися в долину, на висоті 2250 метрів він врізався в гору. Спереду і ззаду летіли два інші гелікоптери, це були радянські Мі-8. Погодні умови на момент падіння були такими поганими, що обидва не помітили, як один із гелікоптерів випав з колони і врізався в гору. Вони зрозуміли це лише після прибуття до Тебрізу», — вважає Ріпке.