Консалтингова агенція MPP Consulting, яка надає аналітичні бізнес-послуги, склала топ-50 найдорожчих вітчизняних брендів за підсумками 2023 року. Йдеться саме про вартість бренду — матеріальна складова до уваги не приймалася.
Перше місце у логістичної компанії «Нова пошта», яка зробила в останні роки значний ривок. З недавніх пір бренд став відомим і в Європі. Торгова марка, за підрахунками фахівців MPP Consulting, коштує близько $192 млн. Решта місць у топ-5 розподілилася так:
рітейлер національного масштабу АТБ, який раніше неодноразово очолював подібні рейтинги, — $185 млн;
державний «Приватбанк» — $155 млн;
онлайн-рітейлер ROZETKA — $144 млн;
оператор стільникового зв'язку «Київстар» — $86 млн.
Сукупна вартість брендів із топ-50 склала $2.4 млрд. Найбільше представництво у списку — у компаній, що спеціалізуються на виробництві продуктів харчування (м'ясопереробка, кондитерка, молочка, соки), їх у рейтингу 15. З них чотири бренди належать виробникам соняшникової олії. У той же час, кожен п'ятий бренд — рітейлер.
Загалом агентство оцінювало 100 брендів, половина з яких і потрапила до щорічного рейтингу, що складається, зокрема, і з розбивкою за ринковими спеціалізаціями.
Тут зі значним відривом попереду АТБ і ROZETKA, за ними розташувалися Сільпо та Епіцентр із приблизно однаковими показниками, на п'ятому місці Комфі.
Трійка лідерів виглядає так:
Рошен;
Наша Ряба;
Олейна.
На 4-6 місцях — торгові марки Яготинське, Корона, Щедро.
Тут лідирують горілчані бренди Хортиця, Немирів, Хлібний Дар. На 4 місці Наш Сік, далі йдуть пивні марки Чернігівське та Бердичівське. До речі, українці мають можливість купити Хлібний Дар та іншу продукцію з цієї категорії за вигідними цінами в популярному маркеті Маудау.
Лідер — Приватбанк, друге-третє місця поділили приватні фінустанови Монобанк та ПУМБ.
Лідують два монополісти на ринку операторів стільникового зв'язку, Київстар та Lifecell, а третє місце дісталося компанії Мегого.
Оцінка вартості розраховувалася за формулою, що представляє собою добуток 4 коефіцієнтів (технологічного, інвестиційного, географічного та конкурентного). Приймався до уваги композитний фінансовий показник, наданий компаніями або розрахований виходячи із загальних ринкових показників галузі. Експерти вважають, що на формування впізнаваного бренду потрібно 3-5 років. Динаміка тут — вагомий фактор і не виключено, що в наступному рейтингу буде багато нових імен, включаючи маркет цікавих штук Маудау та інші торгові марки, що стають відомими. Досить цікаво виконати порівняльний аналіз.