counter

Як Китай стає головною автомобільною державою світу


Переглядів: 8


Як Китай стає головною автомобільною державою світу

У Пекіні відкрився автосалон, на якому Китай показав, наскільки він випереджає німецьких, японських та американських автовиробників на шляху до електричного майбутнього.

Салон не залишив сумнівів, що китайці вирішили пересісти на власні електромобілі, а потім заполонити ними і західні ринки. Це відбувається попри спроби США та Європи врятувати свої автозаводи та двигуни внутрішнього згорання, захистившись від дешевого імпорту за допомогою мита.

На пекінському салоні китайські виробники представили електромашини, які розганяються за 2 секунди до 100 км/год, показали диво-батареї, які заряджаються на кілометр за секунду. І навіть пообіцяли попереднє замовлення на автомобілі, що літають, вже наступної зими.

Бурхлива експансія китайського автопрому відтіснила на Пекінському салоні традиційних лідерів світового ринку — німців, японців та американців. А головний конкурент китайців на ринку електромобілів – американська Tesla Ілона Маска – взагалі не представлена на салоні.

Маск нещодавно попереджав, що без протекції влади західний автопром програє конкуренцію китайському.

"Китайські автовиробники — найконкурентніші у світі, — говорив Маск своїм інвесторам у січні. — Чесно кажучи, я думаю, що якщо не буде торгових бар'єрів, то китайці просто зітруть з землі майже всіх конкурентів у світі".

Маск відчув це на собі. Наприкінці минулого року Tesla вперше поступилася короною світового лідера на ринку електромобілів — китайська компанія BYD продала більше машин. Під тиском китайців Tesla втрачає прибутки, оскільки змушена знижувати ціни.

Китайці продають схожі машини, але дешевші. Державний автозавод, наприклад, пропонує в Китаї седан Dongfeng eπ 007 зовні схожий на Tesla Model 3, майже на 10 тис. доларів дешевше. Volvo, що належить китайській Geely, позиціонує свій EX30 як альтернативу Tesla Model Y, але просить за нього на 8 тис. доларів менше.

Китайські автомобілі: швидші, кращі та дешевші

Китайці перемагають не лише ціною.

Вони перевершують західних конкурентів і кількістю моделей, і швидкістю застосування розробок у виробництві. Китайські машини напхані опціями - від аватарів та інтеграції з соцмережами до караоке та автономного водіння.

На Пекінському автосалоні цього року представлено 278 моделей, з них 117 – нові. На ринку вже понад сотня виробників, з них два десятки — великі, решта — стартапи.

Конкуренція та різноманітність тільки збільшуються: минулого року, наприклад, електромобілі взялися виробляти лідери ринку смартфонів Huawei та Xiaomi.

Саме в цей час американська Apple поховала свій проєкт Apple-мобіля.

Китайські компанії, де інженери працюють за загальноприйнятою в країні схемою 9-9-6 (з дев'ятої ранку до дев'ятої вечора шість днів на тиждень) змогли скоротити цикл розробка-впровадження до півтора-двох років з трьох і більше. Західні автовиробники так поки що не вміють: на торішньому автосалоні в Мюнхені Volkswagen пообіцяв скоротити до трьох років із нинішніх 4,5 років впровадження нових моделей у виробництво — і то не всіх.

Підсумок програшу у швидкості, різноманітті та ціні — західні виробники втратили ринок. Спочатку китайський, а потім і світовий.

Volkswagen домінував у Китаї, а люксом завжди вважалися німецькі "мерседеси", Audi та BMW. Ця епоха стрімко йде у минуле.

Минулого року частка продажу машин іноземних марок у Китаї вперше впала нижче 50%, причому скорочується вона стрімко - нині 48%, а два роки тому було 57%.

Світовий лідер з виробництва електромобілів

Ставки особливо високі з огляду на те, що Китай — найбільший у світі авторинок. І він рішуче налаштований попрощатися з двигуном внутрішнього згоряння, хоча, як і раніше, виробляє бензинові та дизельні машини, особливо на експорт у бідні країни та Росію, яка позбавила населення прямого доступу до продукції західного автопрому, розпочавши повномасштабну війну в Україні.

У квітні якраз до відкриття Пекінського автосалону китайський авторинок перейшов символічний рубіж. Понад 50% нових машин виявилися електричними (або електромобілями, або плагін-гібридами).

У справі електрифікації Китай - світовий лідер. За підсумками 2024 року, частка електромобілів у Китаї становитиме 45%, тоді як у Європі — 25%, а в США — лише 11%, прогнозує Міжнародне енергетичне агентство (IEA).

Частково це пояснюється держпідтримкою, доступністю зарядок та прагненням споживачів до новизни. Але головна причина – ціна. Через затяту конкуренцію на поки що відносно молодому ринку виробники ведуть запеклі цінові війни, пропалюючи капітали та збитково продаючи машини.

У результаті більш ніж половина електромоделей коштують приблизно стільки ж, скільки бензинові та дизельні аналоги. На Заході ж електромобілі, як і раніше, це розкіш, а не засіб пересування. Ціни на них вищі, ніж на традиційні з двигунами внутрішнього згоряння.

Китайці користуються цим. Найбільший автовиробник BYD продає кросовер Atto 3 на домашньому ринку за 20 тис. доларів, а в Німеччині вже за 40 тис. У березні компанія представила седан Seagull EV (Honor Edition), за який вдома просить всього 10 тис. доларів, а в Латинській Америці збирається цю ж саму машину продавати за 20 тис.

Машини майбутнього — на Захід, машини минулого — до Росії

Китайці не бояться ні торгових бар'єрів, ні конкуренції у країнах. У США вже діє імпортне мито на китайські машини у 27,5%, і Європа рішуче налаштована захистити свій ринок, але поки що не зробила цього.

У результаті минулого року автоімпорт з Китаю до Європи подвоївся, і за найближчі кілька років, згідно з прогнозами Єврокомісії, частка зібраних у Китаї електроавтомобілів (включно з Tesla) подвоїться і наблизиться до 20%, якщо не запровадити жодних обмежень.

Китай агресивно завойовує світовий ринок. Минулого року він експортував 1,2 млн електромобілів — це на 80% більше, ніж у 2022 році, зазначає Міжнародна енергетична агенція (IEA).

А загалом експорт зріс на 58% до 4,9 млн машин, що дозволило Китаю посунути Японію з першого місця у світі. Роком раніше Китай перегнав Німеччину.

Крім буму у виробництві електромобілів, зростанню експорту сприяла несподівана поява нового прибуткового ринку для старих китайських моделей — до Росії зараз не завозять західних машин через її війну проти України та санкції.

Продаж китайських машин до Росії злетів за минулий рік більш ніж на 500% і перевищив 800 тис. штук, згідно з китайською статистикою. На відміну від західних автоконцернів до великої війни, китайці не збираються локалізувати виробництво й отримують максимальну вигоду від прямих продажів без конкуренції.

Розвернувшись від Заходу до Китаю, Росія потрапила у залежність від другої найбільшої економіки світу. Однак, на відміну від Заходу, Китай не прагне ділитися технологіями, інвестувати у виробництво чи купувати нафту та газ за конкурентною ринковою ціною.

У результаті, попри бум електромашин у Китаї та бум автоекспорту до Росії, електрореволюція оминає Росію. Коли і якщо Росія вийде з ізоляції, їй доведеться наздоганяти світовий автопром.

Через війну Росія не лише відстає у технологіях, виробництві та інфраструктурі (зарядки, салони, ремонт), а й втрачає доходи, оскільки переважно заробляє на продажах нафти за кордон, де головний її покупець — Китай. А електрифікація підриває попит на нафту.

Вже за 10 років кожна друга машина, яка продається у світі, буде електромобілем, прогнозує IEA. Це скоротить попит на нафту приблизно на 10 млн барелів на добу — приблизно стільки зараз споживає весь американський транспорт.


Читайте АСН в Google News




Новини партнерів



Інші важливі новини і публікації
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Коли в будинку з'являється маленьке кошеня, власнику необхідно забезпечити належний догляд Що потрібно придба....
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Чакри — це енергетичні рівні розвитку Це наші внутрішні центри сили, якими протікає енергія
Як створити місце сили у своїй квартирі
Як створити місце сили у своїй квартирі
Будинок може не тільки захищати нас від зовнішніх факторів, але й надавати сили Такий куточок можна створити у....
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Стрес є невід'ємною частиною життя сучасної людини Незважаючи на те, що в житті кожного з нас бувають складні ....
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Кожна людина зазнає негативного впливу: втома, дратівливість та раптові болі – ознаки енергетичної атаки Борот....
більше матеріалів
/-0,95156598091125-/ /-pc-/
Top