В даний час на Росії розглядається питання про доцільність використання дорогих літаків A-50, призначених для далекого радіолокаційного виявлення та управління. Після кількох випадків збиття таких літаків постало питання про можливість заміни на інші засоби спостереження.
Експерт з авіації Валерій Романенко зазначає, що після серії вдалих атак на ворожі літаки-розвідники на росії стоїть питання про заміну їх на інші засоби розвідки. При цьому він зазначив, що на сьогодні немає підтвердження про пошкодження у Таганрозі літака А-50.
"Давайте дивитися правді в очі - пошкоджений був не літак, а пошкоджений був цех в якому був літак. По цеху були три прильоти в одному боці - саме там був літак не зрозуміло. Тому що в такому цеху можуть розміститися три такі літаки", - сказав він в ефірі телемарафону.
В даний час у російських збройних сил, можливо, залишається не більше семи таких літаків.
Однак виникає питання про безпеку їх використання, оскільки літаки можуть бути атаковані на відстані до 220 км від лінії фронту. Це означає, що їх маршрути слід відсувати на безпечнішу відстань, що може знизити їх ефективність, оскільки обладнання на борту не завжди забезпечує виявлення на великих дистанціях.
Романенко зазначає, що використання таких дорогих літаків стає менш обґрунтованим, і наразі розглядається можливість використання безпілотних літальних апаратів для розвідки. А-50 можуть продовжувати контролювати повітряний простір, але їхня здатність виявлення на великих відстанях може бути обмежена, що знижує їхню корисність.