Напевно, найважливіше у цьому пакеті — це новий підхід. Тепер західні країни не просто запроваджують нові обмеження проти секторів російської економіки, а намагаються домовлятися з третіми країнами — через них до Росії продовжує йти паралельний імпорт та просто постачання підсанкційних товарів.
Цим третім країнам у ЄС обіцяють навіть технічну допомогу, мабуть, у дотриманні обмежень. Якщо ж співпраця не вдасться, країни ЄС обіцяють швидку відповідь проти окремих представників цих країн. Більше того, в окремих випадках країни ЄС можуть обмежити експорт до третіх країн товарів та послуг, які вже заборонені до експорту до Росії, — наприклад, зброї та військових технологій.
ЄС уже склав список із 87 компаній з Росії та третіх країн, які постачали товари до Росії. Поки незрозуміло, хто до нього увійшов. У прес-релізі згадуються лише чотири іранські виробники дронів.
При цьому список заборонених до експорту в Росію товарів було розширено — в основному за рахунок електроніки та різних компонентів, які теоретично можуть бути використані для зброї.
Країни ЄС також обмежили транзит товарів через Росію — під заборону потрапив транзит вантажівками із причепами та напівпричепами, зареєстрованими у Росії. FT писав, що в Росії буквально "розчинилися" європейські товари на 1 млрд євро, призначені для інших країн і доставлялися через Росію транзитом.
У ЗМІ загалом останні місяці було багато публікацій про те, що підсанкційні товари потрапляють до Росії. Як правило, це відбувається через складні ланцюжки посередників у третіх країнах, наприклад, у Туреччині. Там створюються компанії, афілійовані з росіянами, а Росії для такої торгівлі — не дуже відомі невеликі юрособи. Ось тут можна докладно прочитати, як європейці готувалися обмежити торгівлю з Росією підсанкціонованими товарами.
США вже кілька місяців запроваджують санкції проти посередників. У списки санкцій потрапляють цілі мережі компанії з Європи та Азії разом з їх власниками. Так, у списках були громадяни Швейцарії та карликового Ліхтенштейну.
Окремо європейці намагаються боротися із нелегальними постачаннями російської нафти. Наразі в ЄС діє ембарго на постачання російської нафти та нафтопродуктів морем. Діє і стеля цін на нафту — європейським компаніям не можна перевозити чи страхувати російську нафту, якщо її продають за ціною, вищою за 60 доларів за барель.
ЗМІ пишуть, що Росія навчилася оминати ці обмеження. Наприклад, у неї з'явився цілий тіньовий флот із танкерів — переважно досить старих. А деякі танкери, навіть застраховані у західних компаніях, вимикали систему спостереження, перш ніж зайти до російського порту.
У ЄС тепер з'явиться право заборонити танкерам входити до європейських портів, якщо їх підозрюють у перевезенні російської нафти, особливо при виключенні навігаційної системи.