Білоруський телеграм-канал Nexta Live, один із серії каналів Nexta, засновник якого був заарештований в Мінську 23 травня в результаті примусової посадки літака компанії Ryanair, який летів з Афін до Вільнюса, написали розгорнутий прогноз, чим загрожує авіабойкот Білорусі. Адже в результаті багато авіакомпаній відмовилися направляти свої літаки транзитом через територію Республіки Білорусь, а деякі літаки державної компанії Белавіа вже сьогодні не змогли вилетіти з країни.
Мінський центр управління повітряним рухом обслуговує 980 компаній з 100 країн світу. 83% - це транзитний потік, 17% - з посадками в Білорусі. Найбільше використовують повітряний простір республіки компанії Росії - близько 30%.
Через припинення польотів у повітряному просторі Білорусі постраждає національний провайдер аеронавігаційних послуг - держпідприємство «Белаеронавігація». До пандемії його диспетчери обслуговували близько 300 тис. Польотів на рік. Останні роки цей показник зростав через бажання авіакомпаній облітати схід України після трагедії з літаком Malaysia Airlines, який був збитий ракетою над Донецькою областю.
За оцінкою експертів, «Белаеронавігація» до пандемії могла заробляти до $ 50-70 млн щорічно. Через пандемії щільність руху впала на 80%. Після заборони авіасполучення показник знизиться ще сильніше.
У мережі вже з'явився документ, який показує перспективи Belavia: скорочення витрат, чисельності працівників, простий в деяких підрозділах і відпустки. Авіакомпанії-монополісту, чий парк складається з 31 літака, включаючи сучасні Boeing 737 MAX і Embraer E195-E2, загрожує банкрутство. Останні кілька років значна частка її прибутку припадала на транзитні перельоти між Росією і Україною.
Навіть під час пандемії рейси Belavia залишалися єдиною можливістю для європейців літати між країнами Європи. Незважаючи на Коронавірусние обмеження, авіакомпанія повністю не припиняла польоти. Однак минулий рік Belavia все одно закрила зі збитками - мінус 92 млн. Білоруських рублів.
Введення заборон може бути поширене і на заборону польотів транспортних авіакомпаній - «РубіСтар», Rada Airlines, «Генекс» і «Трансавіаекспорт». При цьому вони перевозять не тільки білоруські вантажі, але і вантажі інших країн.
Найбільша з цих компаній - державний «Трансавіаекпорт». Його виручка за 2020 рік склав 71,1 млн руб, а чистий прибуток - 4,3 млн руб.