Хороша репутація компанії - чинник ефективних продажів. Позитивні відгуки спонукають людей купити продукт і викликають довіру до бренду, а негативні можуть загнати бізнес у кризу.
Критика в інтернеті поширюється швидше, ніж пожежа. Недарма у маркетологів є популярний вислів: «Задоволений покупець приведе ще двох, а незадоволений - забере десятьох».
Якщо над псуванням іміджу ще й попрацювали конкуренти, то вам терміново потрібно провести відновлення репутації компанії в інтернеті.
З чого почати?
Клієнти цікавляться репутацією бізнесу, перш ніж ухвалити рішення про покупку: читають відгуки, моніторять публікації, порівнюють із конкурентами.
Інформацію про компанії в інтернеті можна почерпнути з багатьох джерел:
● корпоративного сайту;
● соціальних мереж;
● Google Мій бізнес;
● форумів і блогів;
● сайтів-відгуків тощо.
Психологія покупців така, що вони швидше повірять одному негативному відгуку, ніж трьом позитивним. А вже якщо ваші конкуренти замовили чорний піар, про вашу компанію поширюються фейкові новини або незадоволений працівник написав компромат на форумі, то бренду і зовсім доведеться туго.
Робота над репутацією компанії полягає в тому, щоб постійно відстежувати інформацію про себе, працювати з критикою і негативом і стимулювати клієнтів залишати позитивні відгуки.
Тому почати необхідно з ретельного аналізу репутації в мережі:
➢ найпростіший спосіб: погуглити брендову назву і подивитися, де є відгуки про компанії;
➢ далі за допомогою спеціальних сервісів можна промоніторити згадки про себе в соціальних мережах, пошукових системах, новинних та інформаційних порталах, форумах тощо;
➢ виявити джерело негативу, а також дати оцінку достовірності відгуку: реальний або замовний;
➢ якщо справжній відгук залишив незадоволений клієнт, треба розібратися в суті претензії.
Що робити далі?
Виявити джерело негативу - це тільки верхівка айсберга. Для відновлення репутації в мережі необхідно здійснити щонайменше 5 важливих кроків:
➢ Дати адекватну і максимально оперативну реакцію на погані відгуки: розібратися, чому клієнт його залишив і як ви можете розв'язати конфліктну ситуацію. Якщо ж ви можете довести, що відгук - замовний, його можна спробувати видалити, написавши відповідний запит адміністрації веб-ресурсу.
➢ Мотивувати клієнтів залишати позитивні відгуки в соціальних мережах або пошукових системах.
➢ Розміщувати справжні хороші відгуки на перевірених сайтах: популярних сайтах відгуків, місцевих форумах, новинних порталах, блогах.
➢ Провести SEO оптимізацію пошукової видачі, щоб витіснити ресурси з негативною інформацією з ТОПу.
➢ Створити позитивний імідж за допомогою публікації інформації на сайтах-партнерах, у блогерів і лідерів думок тощо.
І навіть це неповний перелік інструментів для створення правильного іміджу бренду в інтернеті.
Як із цим впоратися?
Спроба встежити самостійно за кожним негативним коментарем - великий ризик. У будь-який момент ви можете просто не осилити потік критики на вашу адресу.
Вибудувати правильну стратегію роботи над іміджем бренду допоможуть спеціалізовані агентства інтернет-маркетингу, які надають послуги з SERM - управління репутацією в пошукових системах.
У компанії Netrocket ви отримаєте комплексний підхід до розв'язання цього завдання: від повного аналізу до створення довгострокової іміджевої стратегії.