Газовики придумали новий спосіб позбавляти громадян субсидій. До редакції АСН звернулася жителька Новосанжарського району (Полтавська область) зі скаргою на місцевих газовиків, які виписали їй неіснуючий борг, через що жінка вже не зможе отримати субсидію.
Пенсіонерка Ганна Василівна живе в селі і заявляє, що ніколи не мала боргів, більше того, намагалася для вірності переплачувати наперед, щоб не втратити субсидію.
"До мене перевіряючі навіть не заходять, говорили завжди - так у вас все добре, будьте спокійні. А тут раптово мені приносять повідомлення про борг, величезний - більше 1000 гривень", - обурюється жінка. За її словами, щоб розібратися у всьому вона приїхала в районне відділення "Полтавагаз збут".
На місці жінці ніхто нічого пояснити до ладу не зміг. "У мене взяли повідомлення про втрату чинності, закрилися в кабінеті окремо (працівники газконтори. - Авт.), ось там обговорювали, потім вийшла до мене працівниця, сказала, що так, у мене немає боргу, але повідомлення про це вони мені дати не можуть, щоб я могла все-таки податися на субсидію. Мені сказали, що щоб отримати цю довідку - що я не боржник, газовики повинні зняти і перевірити мій лічильник!" - обурена жінка.
Щоб уточнити, як могло таке статися, ми самі дзвонимо в Новосанжарське представництво підприємства. Там зізналися, що такий випадок має місце і став він наслідком того, що користувач вказав кількість використаного газу набагато менше, ніж нарахувала в прогнозі використання програма газовиків.
"Там було близько 600 кубів різниці між тим, що прогнозує за споживанням наша програма, і тим, що користувач вказав в реально використаний. Ми не можемо просто на слово повірити користувачеві, що він ось так взяв і заощадив, останнім часом у нас почастішали випадки недобросовісної вказівки користувачами даних лічильника. Тепер ми, щоб упевнитися, що не було ніякого втручання в роботу газового лічильника, повинні його зняти і перевірити", - відповіли нам в газконторі.
При цьому працівник. який відповідає за правильність обліку, не змогла сказати, коли ж буде проведена перевірка, скільки вона триватиме і хто за неї повинен буде платити. Також на уточнююче запитання про те, чи розуміють газовики, що таким чином газовики позбавляють ні в чому не винну людину права на субсидію, нам відповіли ствердно, але послалися на "наказ зверху діяти саме за такою схемою", який вступив в силу буквально на днях.
Також нам відмовили в інформації щодо того, скількох людей в районі торкнеться така перевірка, повідомивши лише, що сьогодні в газконтору з аналогічною скаргою звернулися три людини.
Щоб дізнатися подробиці наказу або хоча б його номер, ми намагалися додзвонитися до начальника місцевого відділення "Полтавагаз збуту", проте того не виявилося на місці.
Зауважимо, що дії газовиків здаються особливо підозрілими з огляду на той факт, що у звітах вони просять користувачів вказувати, чи є у них в будинку альтернативне джерело опалення, крім газового, саме для того, щоб зайвий раз не перевіряти людей, які показують у звітах значну економію блакитного палива.
"Навіщо я щомісяця це вказую в звітах? Що у мене є дров'яний котел? Для кого? Ось Гройсман закликав економити газ, ну я і економила, у мене в будинку було всю зиму 18 градусів, я ніколи не зловживаю! Наекономили на монетизацію, тепер позбулася субсидії взагалі", - обурюється жінка.
АСН направить письмовий запит в "Полтавагаз збут", а також в Мінпаливенерго з проханням пояснити законні підстави для нарахування неіснуючих боргів споживачам, через які ті позбавляються державної допомоги.
Також ми закликаємо всіх одержувачів субсидій заздалегідь довідатися, що газовики не вчинять із ними так само, як і з героєм нашої статті. Якщо ви економили газ, упевніться, що у вашій місцевій газконторі вам за це не підклали "свиню".