У зв'язку з розширенням повноважень Держпродспоживслужби фальсифіковану продукцію вилучатимуть з магазину відразу після скарги споживача або громадських організацій. Таку думку висловив начальник Держпродспоживслужби Києва Олег Рубан на прес-конференції, передав кореспондент АСН.
"Територіальний орган приймає рішення про вихід на об'єкт - без попередження, без узгодження, без інформування суб'єктів господарювання, із залученням споживача, з проведенням відеофіксації, лабораторних досліджень. І при виході на цей суб'єкт проводиться забір матеріалу, який реалізується, з подальшим лабораторним дослідженням" , - зазначив експерт.
За його словами, крім того, держінспектор тепер на місці має право призупинити реалізацію підозрілої продукції, а також діяльність суб'єкта господарювання на термін до 10 днів. Далі висновок буде направлятися в суд, а на виробника - накладатися штраф в середньому в 70 тисяч гривень.
Крім того, інформація про недобросовісних операторів ринків - від виробника до реалізатора - буде оприлюднюватися на сайті Держпродспоживслужби. При цьому він додав, що тепер у разі придбання неякісного товару покупець може звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби, також працює Гаряча лінія відомства.
І якщо раніше на отримання дозволу для проведення позапланової перевірки за фактом скарг відомству було потрібно не менше 12 днів, а нерідко і до 3-4 місяців, то тепер експерт може виходити на об'єкт без попередження і без узгодження. Нагадаємо, за кілька місяців ситуація з якістю продукції має стабілізуватися, тому що багато виробників отримають штрафи - максимальний в 70 тисяч.
Держпродспоживслужба зможе купувати в кожній області один і той же зразок продукції, і в результаті виробник може накопичити штрафів на кілька мільйонів гривень і все одно прийде до виробництва якісної продукції, яку сам же заклав власними технічними умовами.