Уже в перші дні нового року українці, переважно - водії, почали висловлюватися з приводу того, як працює закон про обмеження швидкості автомобілів у населених пунктах до 50 кілометрів на годину. Потрібно зауважити що думки користувачів соціальних мереж радикально розділилися. Ті, у кого невеликий досвід водіння і пішоходи - в основному - "за". Водії зі стажем - "проти". Причому, ті, хто "за" - в абсолютній меншості.
Для початку уточнимо, позаяк існує поширена думка, що закон вступив у силу таки з 1 січня 2018 року. Отже, з цього дня звичні для нас цифри в 60 за годину змінили на 50. І на даний момент це все, що примудрилися прийняти законотворці. Підвищення штрафів за порушення, зниження "бонусних" 20 км на годину, якими часто користуються водії, до 10 км на годину, запровадження системи фото- і відеофіксації - досі не проголосовано парламентом і існує лише на папері. Про це пишуть юристи та журналісти.
Тобто поки що від українців вимагають їздити повільніше, сподіваючись, що це благотворно вплине на якість водіння і зменшить кількість аварій. МВС заговорило про зменшення швидкості руху в містах після кошмарної аварії аварії в Харкові в жовтні 2017 року, в результаті якої загинуло шість осіб.
Однак спроба чиновників зробити хоч щось, щоб заспокоїти оскаженілу громадськість, схоже, вилізе їм ще більшими проблемами. Оскільки неможливість реалізувати вимогу про обмеження швидкісного режиму виставляє владу на посміховисько. Адже і 100 кілометрів на годину, на яких мчала Зайцева Харковом - теж давно заборонена в наших містах швидкість. І трагедія сталася саме тому, що навіть цю вимогу поліція виконати не в змозі.
Користувачі соцмереж задаються справедливими питаннями: як система, яка не здатна вирішити проблему "євроблях", покупки водійських прав і навіть таку примітивну проблему, як неправильна парковка, збирається змусити відразу всю країну знизити швидкість?
Дійсно, поліція поки не може штрафувати за перевищення швидкості в автоматичному режимі, так як просто не має відповідного обладнання. Передбачений законом інструмент фіксації порушників - система спеціальної відеофіксації порушень повноцінно запрацює тільки в середині або в другій половині цього року.
Нове правило вже обізвали "законом третьої передачі". Багато користувачів соцмереж вказують на те, що шукали, але так і зустріли на дорозі того, хто ризикне в загальному потоці, що рухається зі швидкістю 80 км \ год, знизити її майже вдвічі. Деякі навіть намагалися провести експеримент.
Деякі користувачі так вказують на те, що з введенням нових безглуздих правил доведеться міняти майже половину дорожніх знаків в країні. І припускають, що "на цьому хтось із своїх неодмінно почне працювати".
Також користувачі вказують, що при порушенні правил дорожнього руху що на 50 км на годину, що на 80 км на годину - практично одне і те саме. Адже головним завданням поліції повинно бути змусити всіх без винятку учасників дорожнього руху дотримуватися правил.
Про те, що "помазані" чиновники і представники влади продовжуватимуть їздити зустрічною смугою і перевищувати дозволений швидкісний ліміт мінімум у 2,5 рази, користувачі соцмереж не сумніваються. Деякі жартують, мовляв скоро закордонні автовиробники почнуть випускати спеціально для українських товстосумів авто з обмеженням швидкості, а марштурки "для простих смертних" будуть прив'язувати тросом у крайньому правому ряду.