Як відомо, з першого дня нового року Національне агентство з попередження корупції запустило черговий етап е-декларування за 2017 рік. Так здавати їх повинні державні місцеві чиновники. До 1 квітня вони повинні заповнити на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію.
Що робити, якщо електронний ключ прострочений?
Перед тим як заповнювати декларацію, потрібно перевірити адресу електронної поштової скриньки, вказану у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб - реєстру, а також - термін дії і актуальність електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП) для роботи з реєстром.
Щоб перевірити, треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з сайту акредитованого центру сертифікації ключів, натиснути на сертифікат подвійним кліком і у вікні переглянути термін його дії. Якщо він минув, потрібно отримувати новий ключ.
Після того, як ви отримаєте новий ключ, треба зайти на сторінку входу до Реєстру і скористатися посиланням: «Я втратив/змінив свій приватний ключ». В полі «Поточна адреса» потрібно вказати адресу електронної пошти, з якої ви зареєстровані в Реєстрі, і натиснути кнопку «Вислати код для відновлення».
Вам прийде лист з посиланням, на яке потрібно перейти і в полі ЦСК вибрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому був отриманий новий ЕЦП, вибрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП і натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Ваше прохання про зміну ключа розглянуть за добу.
Об'єкти нерухомості - як декларувати
У декларації зазначаються відомості про об'єкти нерухомості, що належать суб'єкту декларування та членам його сім'ї на праві приватної власності, включно зі спільною власністю або такою, що перебуває у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладання угоди, в результаті якої придбано таке право.
А це:
- дані про вид, характеристика майна, місцезнаходження, дата вступу майна у власність, оренду чи інше право користування, вартість майна на дату вступу ним у власність, володіння або користування.
- якщо майно перебуває у спільній власності, про всіх співвласників такого майна зазначаються відомості, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі якщо нерухоме майно перебуває в оренді чи на іншому праві користування, про власника такого майна також зазначаються відомості.
Якщо я орендую житло, треба вказувати?
Так! Закон зобов'язує вказувати в декларації всі об'єкти, які належать суб'єкту декларування або члену його родини на праві користування - оренда, сервітути, право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), право забудови земельної ділянки (суперфіцій), утримання, застава, користування на підставі довіреності, зокрема генеральної довіреності, інші права.
Декларант повинен задекларувати всі об'єкти нерухомості незалежно від їх вартості, що належать йому на праві власності, перебувають у нього на праві оренди або іншого права користування станом на останній день звітного періоду - до 31 грудня звітного року.
Крім того, в розділі 3 «Об'єкти нерухомості» декларації необхідно вказувати інформацію про об'єкти нерухомості, де фактично проживає суб'єкт декларування, навіть якщо такі об'єкти нерухомого майна не належать на праві власності суб'єкту декларування.
При цьому, якщо інформацію про зареєстроване місце проживання або місце фактичного проживання була відзначено в розділі 2.1 «Інформація про суб'єкта декларування» декларації, відповідну інформацію треба дублювати в розділі 3 «Об'єкти нерухомості» декларації. Також у декларації треба написати про всю нерухомості, якою володіють члени сім'ї декларанта.
А якщо на 31 грудня я не володію цією нерухомістю?
Тоді декларувати цю нерухомість не потрібно. Вона, так само як і об'єкти незавершеного будівництва, декларується відповідно до їх наявності станом на останній день звітного періоду.
Тобто, якщо зазначені об'єкти станом на 31 грудня попереднього року не перебувають у володінні або користуванні декларанта або членів його сім'ї, то вони не повинні подаватися в декларації, навіть якщо перебували на такому праві протягом певного часу в звітному періоді.
Як подавати декларацію ФОП?
Фізичній особі-підприємцю в декларації теж треба вказувати інформацію про дохід, отриманий від діяльності. Так декларанти зобов'язані подати повідомлення в разі отримання ними доходу на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Нагадаємо 1 січня 2017 року він становив 1544 грн.
Крім того, якщо кредит, позика, поворотна безвідсоткова фінансова допомога (позика) і т.д. були отримані суб'єктом декларування або членом його сім'ї протягом звітного року, то вони повинні бути відображені в розділі «Доходи, зокрема подарунки» як «Інші доходи» (із зазначенням, про який саме дохід йдеться).
Не виплачені кредити або позики станом на останній день звітного періоду вказуються в розділі «Фінансові зобов'язання», незалежно від того, чи були вони отримані в звітному періоді.