Ожеледиця в багатьох містах України перетворила звичайну поїздку на авто на справжню пригоду, а для когось - цілий колапс. Тільки в першій половині дня у столиці було зафіксовано більше сотні ДТП. АСН зробила підбірку для водіїв, як безпечно їздити за таких погодних умов.
Звичайно ж, перший і один з основних критеріїв для безпечного водіння - це хороша зимова гума. На неї грошей шкодувати точно не варто і міняти треба було задовго до ожеледиці - коли середньодобова температура встановиться в районі 5 градусів тепла.
Для міста "шипована" не підходить
За такої температури «літня гума» втрачає свою еластичність - "дубіє" від холоду. Хочемо ще раз нагадати - «всесезонної гуми», про яку часто говорять маркетологи, не існує. Що стосується шипованої, то вона хороша або на льоду, або на утрамбованому снігу. На зимовому асфальті шипована гума може навіть збільшити гальмівний шлях на кілька метрів.
Хоча в Україні їзда в місті з увімкненим світлом і не обов'язкова, але експерти настійно рекомендують це робити. У багатьох європейських країнах ближнє світло фар або денні ходові вогні мають бути ввімкнені під час руху автомобіля протягом усього року.
Також у першу ожеледь краще на кілька днів змінити комфортний автомобіль на громадський транспорт. Річ у тім, що, судячи зі статистики, в першу ожеледь відбувається найбільше ДТП, а відповідно мегаполіси зупиняються в заторах. Адаптація недосвідчених водіїв і лихачів займе кілька днів.
Часто аварії взимку відбуваються через погану видимість, тому настійно рекомендуємо не просто вмикати ближнє світло, а й почистити від бруду дзеркала, скло і фари.
Зранку замість обігріву краще салон просто провітрити або увімкнути обдування холодного повітря. Якщо у вас буде гаряче лобове скло, то сніг миттєво розтане і покриє автомобіль крижаною кіркою. І навіть через півгодини прогріву вам доведеться дуже повозитися, щоб зняти наліт із льоду.
Якщо ви збираєтеся виїжджати на завантажену ділянку дороги, а тим більше - в затор, рекомендується прогріти гуму, а також перевірити зчеплення з дорогою, кілька разів загальмувавши.
Гальмувати і одночасно повертати на передньопривідному авто не можна, це краще робити плавно, щоб уникнути занесення. Якщо у вас автомобіль з механічною коробкою передач, то їздити на нейтральній передачі по ожеледі не рекомендується.
Гранично обережним слід бути на естакадах і мостах. У цих місцях лід з'являється набагато раніше і сходить пізніше. Візуально може здатися, що асфальт сухий, але це оманливо.
Частіше мийте машину, оскільки соляний розчин прискорює корозію. Водночас у дуже сильні хуртовини мити авто варто рідше. У зимовий період обов'язково возіть в машині невелику лопату і пластикову пляшку з сіллю або піском. Пісок допоможе піднятися на невелику гірку або вибратися з крижаної лунки. У багажнику має бути трос, а також не будуть зайвими спеціальні шипи для коліс або ремені, якщо ви примудрилися заїхати у великі кучугури снігу.
Звичайно, слід дотримуватися швидкісного режиму, тримати дистанцію від автомобіля, що їде попереду, а також відмовитися від будь-яких різких маневрів.