Київській владі і всім, хто буде претендувати на ці посади в майбутньому, напевно, треба на законодавчому рівні заборонити згадувати про будівництво метро на Троєщину як питання, що глибоко травмує майже мільйон людей. Добрий десяток років політики і чиновники спекулюють на бажанні громадян просто жити нормальним, зручним життям.
І чим про більш короткі терміни будівництва метро на одному з найбільш густозаселених районів Києва йдеться, тим цинічніші ці спекуляції . А все тому, що метро в цей район не прокладуть, швидше за все, ніколи. Подільський мостовий перехід, від якого залежить весь цей проект, роками іржавіє під відкритим небом і ніяк не може добудуватися. Біля нього ніби й копошаться будівельники, але навіть приблизної дати закінчення робіт ніхто не називає.
Мінінфраструктури треба ще три роки
Четверта гілка столичного метро в найближчі три роки не з'явиться, це підтвердив виданню Politeka і заступник міністра інфраструктури з євроінтеграції і електронного урядування Віктор Довгань. Чиновник вирішив не ганьбитися і рубав правду-матку.
«Давайте говорити відверто: цей проект зараз здійснити неможливо. Я не кажу, що зараз нам не потрібна четверта гілка метро, але на це є дві об'єктивні причини », — сказав Довгань.
Він підтвердив - все тому, що не добудований Подільсько-Воскресенський міст. За його словами, столична влада зараз намагається домовиться про кредитну лінію на добудову моста з німецьким банком. Якщо не вистачає грошей, щоб добудувати вже майже готовий міст, то не дивує відсутність і $2 млрд на запуск по ньому повноцінної гілки метрополітену.
Цих грошей теж немає де взяти, каже чиновник. За його словами, все тому, що МВФ встановив ліміт на кредити - всього $ 550 млн в рік на інфраструктурні проекти в Україні.
Подільський міст - один з найдорожчих недобудов у світі
Навіть будучи жителем Троєщини, відповідальний громадянин все одно порадів би, що іноземні донори встановлюють нашим чиновникам ліміти на запозичення коштів. Інакше горе-будівельники "спускали б на воду" ще більші суми.
Уже зараз Подільсько-Воскресенський міст можна назвати одним з найдорожчих недобудов в світі. Можна наочно порівняти вартість цієї не функціонуючої горе-конструкції з повноцінно працюючими європейськими мостами.
Лише за приблизними підрахунками, на будівництво моста вже витрачено 3,424 млрд грн. 10 листопада під час візиту до Німеччини міський голова Києва Віталій Кличко намагався "спокусити" німецьких інвесторів добудовою моста, на яку, за його словами треба ще 400 млн євро.
Більш того, в мерії вирішили заздалегідь "підготувати ґрунт" серед киян на випадок, якщо інвестори таки з'являться. "Проїзд по мосту, якщо його таки добудують, може стати платним", повідомив на своїй сторінці в соцмережі радник столичного мера Дмитро Білоцерківець.
Можливо, бажаючі проскочити нескінченні пробки на Московському мосту і Петрівці готові були б заплатити за свободу пересування. Але проблема в тому, що це лише пусті балачки, на обговорення яких не варто витрачати часу. Міст таким чином не окупиться ніколи.
Тим часом міст іржавіє і гниє
Поки чиновники шукають або роблять вигляд, що шукають гроші на добудову Подільського моста, його опори іржавіють, втрачають міцність, кабелі та проводка всередині псується і окислюється, так як частина її знаходиться в постійно вологому і не ізольованому середовищі.
Незважаючи на те, що будівництво намагалися консервувати, залізні конструкції все ж втрачають міцність. На даний момент вони покриті корозією, ступінь впливу якої на міцність ніхто навіть не намагався вивчати.
Міст також постійно піддається набігам злодіїв і вандалів, його ніхто не охороняє. Постраждали від корозії і тимчасові опори моста, так що не ясно, там опори тримають міст або вже міст — опори. З огляду на жалюгідний стан конструкції, не дивно, що в неї ніхто не хоче вкладати гроші — ненадійно і окупатися буде добрих 300 років (яких не простоїть, звичайно).
Міст нікуди виводити
Якщо є в'їзд на міст, то з нього повинен бути і виїзд. Логічно. Але це не про Подільський міст. Спори щодо того, куди виводити його правобережну сторону не вщухають десяток років. Раніше проект передбачав виведення моста на вул. Електриків. Однак зараз уже обговорюється можливість виведення моста на вул. Верхній і Нижній Вали, через які транспорт буде їхати вже в сторону мікрорайону Лук'янівка.
Коли міст тільки планували до будівництва, а це було за царя Гороха, земля під ним не була настільки цінною, але тепер там ведеться активне будівництво елітних житлових масивів. Складно уявити, як заради мосту будуть рівняти з землею ці висотки. Особливо з огляду на той факт, що будівельникам не вдалося перемогти навіть дачників, які не побажали віддавати без компенсацій свої землі.
Ділянки на шляху моста розкуповують як гарячі пиріжки
Наш співрозмовник Сергій обертається в колах близьких до "будівельників" моста. Він розповідає, що два роки тому купив на Русанівських садах (куди повинна була виходити частина моста) 6 соток і побудував на них свій приватний будинок.
Каже, якщо пошукати і поторгуватися, зараз 6 соток можна купити за 30-35 тисяч доларів. За словами Сергія, відбою від бажаючих придбати ці землі немає. Цікавимося — чи не боїться він втратити все, якщо будівництво моста все-таки відновиться.
"Моста на Троєщину не буде ніколи. Він ніколи не запрацює. Так, про те, що його добудують говорять постійно, але це лише" замануха ". Тут не ведеться ніяке серйозне будівництво. Будівельники тихенько собі освоюють бюджет і збираються "пиляти " його до останнього. Поки це все не розвалиться, як "Захарій", — посміхається він.
Так що якщо проблема складного і перевантаженого трафіку з Троєщини вас обтяжує, варто задуматися над переїздом або над зміною місця роботи. Вона не буде вирішена в найближчі роки. А можливо, і ніколи.