В Україну завезли неякісний автогаз. Це головна тема для обговорення в ремонтних майстернях установників такого обладнання на автомобілі в останні два тижні. Багато водіїв у жовтні почали скаржитися на те, що автомобілі почали погано заводитися і навіть глухнути.
Так користувач Павло Муравйов на своїй сторінці в соцмережі опублікував фото фільтра, який автотехніки зняли з його автомобіля. Всередині фільтра виявився густий липкий осад, який видаляється важко навіть механічними засобами, скаржиться водій. При цьому він стверджує, що завжди заправлявся тільки на сертифікованих заправках.
"Намагався заправлятися тільки у великій "перевіреній" мережі з "хорошим" газом європейського рівня. І ось результат на фото: редуктор забитий ось цією прекрасною хріновиною: чи то масло, чи то смола, з відстійника фільтра вилили мілілітрів 50 - очисники насилу беруть. І навіть дорослі форсунки Hana лягли дві з чотирьох. Установка ставилася мною особисто - все нове. Досить дорога штука для двигуна TSI. Загальний пробіг всього 15 тисяч", - поскаржився водій.
При цьому водій повідомив, що справа обійшлася лише чищенням фільтру без серйозних поломок. У своєму пості водій вказав мережу заправок, послугами яких він користувався. Водночас у коментарях до посту інший користувач вказав, що мав такі ж проблеми, але заправлявся в іншій мережі.
Ще один користувач зазначив, що "весь газ у Києві з однієї бочки". Інший користувач написав, що "проблема типово київська та пов'язана з великою кількістю авто на газу". При цьому, за його словами, у столиці немає достатньої кількості автогазу, а отже - конкуренції та боротьби за якість. "У передмісті ситуація краща в рази", - написав користувач.
Газу не дають "відстоятися"?
Як пояснили АСН на одній із заправок, можливо, така ситуація склалася через те, що газу, після його перекачування в резервуари на АЗС, не дають як слід відстоятися - тобто осад, який присутній у газі, не опускається на дно.
Можливо, це пов'язано з великим попитом, через який заправники відразу ж пускають газ у продаж. Водночас не виключено, що і сам газ став набагато гіршої якості, однак назвати постачальника, який міг "викинути" на ринок пальне низької якості, нам не змогли. Разом з тим експерт з енергетичних питань Валентин Землянський здивований тим, що подібна ситуація склалася саме на великих АЗС з ім'ям.
«Таке можливо, щоб партія автогазу поганої якості була завезена в Україну, але щоб її пропустили без контролю якості великі мережі... наскільки я знаю, вони за це дуже переживають», - зазначив він у коментарі АСН.
Дві третини "автогазу" на заправках - технічна суміш
У свою чергу ще один експерт з енергетичних питань Геннадій Рябцев ситуацію, яка склалася з автогазом, вважає закономірною. Оскільки, з його слів, дві третини газу, який реалізується на українському ринку, - це не автогаз, а СПБТ - суміш пропан-бутанова технічна.
«Реалізують її переважно на нелегальних заправках. Але я не виключаю, що така суміш реалізується, зокрема, і через великі мережі», - додав він.
У тому, що таке пальне потрапляє на український ринок, експерт нічого дивного не бачить. А винним в цьому вважає уряд, який не може вже кілька років налагодити контроль над ринком пального: «Якщо на ринку відсутній орган ринкового нагляду, якщо цей ринок не регулюється, якщо навіть стандарту немає українського, який би визначав характеристики автогазу», - зазначив він .
Водіям експерт радить перед тим, як заправлятися, перевірити наявність паспорта якості та сертифіката відповідності пального. У сертифікаті має бути вказано, що це саме пропан-бутан автомобільний, і визначено його виробника, а в паспорті якості - характеристики цього ресурсу.
«На будь-якій заправці ці документи повинні бути обов'язково. Якщо їх немає або не видається чек, або відсутній телефон довіри, за яким можна телефонувати на гарячу лінію контролю якості, я б не радив на такий заправці заправлятися», - зазначив Рябцев у коментарі АСН.