counter

З сьогоднішнього дня парковки в Києві стали безготівковими. Але як змусити їх працювати на бюджет міста?


Переглядів: 132


З сьогоднішнього дня парковки в Києві стали безготівковими. Але як змусити їх працювати на бюджет міста?

Від сьогоднішнього дня в столиці розплатитися за парковку автомобіля можна буде тільки через паркомати, мобільні додатки або придбавши спеціальний талон в кіосках "Союздруку". За задумом, близько 400 паркувальників повинні зникнути з вулиць Києва.

На своїй сторінці в Facebook департамент транспортної інфраструктури КМДА вирішив нагадати киянам та гостям столиці, як виглядають і як користуватися паркувальним талоном і місячної карткою на парковку.

"Місячну картку для початку паркування досить покласти лицьовим боком під лобове скло автомобіля. Якщо ви будете користуватися талоном на годину, на ньому зауважте тривалість паркування і знову ж розмістіть його лицьовим боком під лобове скло вашого авто", - порозуміються в повідомленні.

парковка, КМДА. паркомат, водій, автомобіль, паркомісце, паркувальник, закон

парковка, КМДА. паркомат, водій, автомобіль, паркомісце, паркувальник, закон

Заплатити за паркомісце можна і за допомогою СМС. Для цього теж потрібно придбати в кіосках "Союздруку" спеціальну скретч-карту і відправити СМС на номер 516.
парковка, КМДА. паркомат, водій, автомобіль, паркомісце, паркувальник, закон

Чи стануть люди добровільно оплачувати парковку?

Нововведення передбачає, що з сьогоднішнього дня на вулицях Києва не буде жодного паркувальника. Хто ж буде контролювати, заплатила людина за паркомісце чи ні, поки не відомо, та й самих паркоматів на все місто трохи більше 80.

«Звичайно, ніяких нових пристроїв сьогодні на парковках не з'явиться, бо повинні бути проведені інвестиційні конкурси або закупівля через Прозорро. Тому фактично нічого не зміниться, хіба що зникнуть паркувальники і ми залишимося один на один зі своєю совістю, платити нам за парковку чи ні», - вважає менеджер групи «Реанімаційний Пакет Реформ - Київ», член Антикорупційної ради при київському міському голові Оксана Величко.

А як показують результати експерименту «Чесна парковка», половина водіїв не платить за стоянку, а підземні паркінги заповнені лише на 30%. Все тому, що ніякої відповідальності за парковку "де попало" не настає.

Без закону про парковки - нікуди

Величко впевнена, що така ситуація триватиме доти, поки Верховна Рада не ухвалить в цілому законопроект про паркування. Він передбачає введення відповідальності водіїв за несплату паркування або неналежну парковку, а також фото- та відеофіксацію правопорушень стоянки і парковки транспортних засобів. Для цього будуть створені групи так званих інспекторів, які будуть перевіряти, оплатив чи ні водій парковку.

«Вони будуть робити це в автоматичному режимі, будуть підходити до автомобілів зі сканером, сканувати номери, які пов'язані з відповідною базою даних власників транспортних засобів МВС. Якщо водій не заплатив, тоді видасть підтвердження і інспектор фіксує фото і відео цього авто і автоматично генерується протокол про адміністративне правопорушення», - пояснила експерт.

Зараз паркувальник теж може виписати адмінпротокол, але для цього йому потрібно попросити водія надати паспорт. Складно уявити, хто на це піде добровільно.

Приватний інвестор краще комунального підприємства

Крім цього, експерти Реанімаційне пакету реформ пропонують передати денні парковки міста приватним інвесторам, які будуть обиратися на відкритому конкурсі на вигідних для міста умовах. І, як показує вже існуюча практика здачі в оренду парковок інвесторам, найкраще, щоб місто брало з орендаря фіксовану суму за паркомісце.

«Наприклад сьогодні на окремих парковках, де є приватні оператори, місто заробляє свій відсоток, але тоді приватний оператор схильний обманювати і говорити, що сьогодні у нього практично не було автомобілів. Тому щоб не вдаватися до такого контролю, краще брати з операторів фіксовану плату і дуже ретельно стежити за дотриманням ними договірних умов», - вважає Величко.

А ось в те, що комунальне підприємство зможе стати ефективним оператором парковок, експерт не вірить. Хоча для міста було б вигідніше, щоб плату за паркомісце стягувало саме КП, оскільки в такому випадку всі зібрані кошти йшли б до міського бюджету.

«Але ми багато років до цього мали комунальне підприємство і довіри до нього немає. Ніби й не складна система, але наша тенденція до того, щоб обманювати на кожному кроці, насторожує», - пояснила вона.

З прийняттям вищезгаданого законопроекту, який також передбачає збільшення розміру штрафу за несплату сервісу парковки, приватні компанії будуть надзвичайно зацікавлені в такому бізнесі, вважає Величко.

«Тому що це суто прибутковий бізнес, який не вимагає особливих витрат», - пояснила вона.

Центр Києва задихається від машин

Сьогодні від сплати за паркування місто заробляє близько 70 млн грн на рік. За результатами проекту «Чесна парковка», ці надходження можна було б збільшити в 3-5 разів навіть при наявності паркувальників і належного їх контролю. А якщо сплату за паркомісце повністю автоматизувати, прибутковість зросте ще більше.

Ще одна проблема Києва - відсутність належної кількості парковок у центрі міста. Всього в столиці на сьогодні є близько 6 тис. паркувальних місць. При тому, що щодня в місті на постійній основі або транзитом перебуває близько 1,6 млн транспортних засобів.

Вирішити проблему перевантаженості автомобілями центру можна піднявши тариф на паркування в цій частині міста, впевнені експерти Реанімаційного пакету реформ.

А ось у недавно створеному при КМДА Центрі організації дорожнього руху пропонують піти іншим шляхом - зменшити кількість транзитного транспорту в центрі Києва і створити перехоплюючі паркінги на в'їзді в місто.

Ще на початку 2013 року Київська міська державна адміністрація представила концепцію відкриття на 6 основних в'їздах до столиці 12 таких паркінгів. Влітку цього ж року біля станції метро "Іподром" був відкритий перший з них. Перший і останній. Але навіть цей єдиний паркінг, на побудову якого було витрачено понад 1 млн грн, з початку 2016 року не працює.

С сегодняшнего дня в столице расплатиться за парковку автомобиля можно будет только через паркоматы, мобильные приложения или приобретя специальный талон в киосках "Союзпечати". По задумке около 400 парковщиков должны исчезнуть с улиц Киева.  

На своей странице в Facebook департамент транспортной инфраструктуры КГГА решил напомнить киевлянам и гостям столицы, как выглядят и как пользоваться парковочным талоном и месячной карточкой на парковку. 

"Приобретя месячную карточку для начала парковки ее достаточно положить лицевой стороной под лобовое стекло автомобиля. Если вы будете пользоваться талоном на час, на нем заметьте продолжительность парковки и опять же разместите его лицевой стороной под лобовое стекло вашего авто", - разъяснятся в сообщении. 

парковка, КМДА. паркомат, водій, автомобіль, паркомісце, паркувальник, закон

парковка, КМДА. паркомат, водій, автомобіль, паркомісце, паркувальник, закон

Заплатить за паркоместо можно и с помощью СМС. Для этого тоже нужно приобрести в киосках "Союзпечати" специальную скретч-карту и отправить СМС на номер 516. 
парковка, КМДА. паркомат, водій, автомобіль, паркомісце, паркувальник, закон

Станут ли люди добровольно оплачивать парковку?

Нововведение предусматривает, что с сегодняшнего дня на улицах Киева не будет ни одного парковщика. Кто же будет контролировать, заплатил человек за паркоместо или нет, пока не известно, да и самих паркоматов на весь город всего чуть более 80.  

«Конечно, что никаких новых устройств сегодня на парковках не появится, потому что должны быть проведены инвестиционные конкурсы, или закупка через Прозорро. Поэтому фактически ничего не поменяется, разве что исчезнут парковщики и мы останемся один на один со своей совестью, платить нам за парковку или нет», - считает менеджер группы «Реанимационный Пакет Реформ - Киев», член Антикоррупционной совета при Киевском городском голове Оксана Величко.

А как показывают результаты эксперимента «Честная парковка», половина водителей не платит за стоянку, а подземные паркинги заполнены лишь на 30%. Все потому, что никакой ответственности за парковку "где попало" не наступает.  

Без закона о парковках никуда

Величко уверена, что такая ситуация продлится до тех пор, пока Верховная Рада не примет в целом законопроект о парковке. Он предусматривает введение ответственности водителей за неуплату парковки или ненадлежащую парковку, а также фото- и видеофиксацию правонарушений стоянки и парковки транспортных средств. Для этого будут созданы группы так называемых инспекторов, которые будут проверять оплатил или нет водитель парковку.

«Они будут делать это в автоматическом режиме, будут подходить к автомобилям со сканером, сканировать номера, которые связаны с соответствующей базой данных владельцев транспортных средств МВД. Если водитель не заплатил, тогда выдаст подтверждение и инспектор фиксируют фото и видео этого авто и автоматически генерируется протокол об административном правонарушении», - объяснила эксперт.

Сейчас парковщик тоже может выписать админпротокол, но для этого ему нужно попросить водителя предъявить паспорт. Сложно представить, кто на это пойдет добровольно. 

Частный инвестор лучше коммунального предприятия

Кроме этого эксперты Реанимационного пакета реформ предлагают передать дневные парковки города частным инвесторам, которые будут избираться на открытом конкурсе на выгодных для города условиях. И как показывает уже существующая практика сдачи в аренду парковок инвесторам, лучше всего чтобы город брал с арендатора фиксированную сумму за паркоместо.

«Например сегодня на отдельных парковках, где есть частные операторы, город зарабатывает свой процент, но тогда частный оператор склонен обманывать и говорить, что сегодня у него практически не было автомобилей. Поэтому чтобы не прибегать к такому контролю, лучше брать с операторов фиксированную плату и очень тщательно следить за соблюдением ими договорных условий», - считает Величко.

А вот в то, что коммунальное предприятие сможет стать эффективным оператором парковок, эксперт не верит. Хотя для города было бы выгоднее, что бы плату за паркоместо взымало именно КП, поскольку в таком случае все собранные средства шли бы в городской бюджет.

«Но мы много лет до этого имели коммунальное предприятие и доверия к нему нет. Будто и не сложная система, но наша тенденция к тому, чтобы обманывать на каждом шагу, настораживает», - объяснила она.

С принятием вышеупомянутого законопроекта, который также предусматривает увеличение размера штрафа за неуплату сервиса парковки, частные компании будут чрезвычайно заинтересованы в таком бизнесе, считает Величко.

«Потому что это чисто прибыльный бизнес который не требует особых затрат», - объяснила она.

Центр Киева задыхается от машин

Сегодня от уплаты за парковки город зарабатывает около 70 млн грн в год. По результатам проекта «Честная парковка» эти поступления можно было бы увеличить в 3-5 раз даже при наличии парковщиков и надлежащего их контроля. А если уплату за паркоместо полностью автоматизировать, доходность вырастет еще больше.  

Еще одна проблема Киева – отсутствие надлежащего количества парковок в центре города. Всего в столице на сегодня есть около 6 тыс. парковочных мест. При том, что ежедневно в городе на постоянной основе или транзитом находится около 1,6 млн транспортных средств.

Решить проблему перегруженности автомобилями центра можно подняв тариф на парковку в этой части города, уверены эксперты Реанимационного пакета реформ.  

А вот в недавно созданном при КГГА Центре организации дорожного движения предлагают пойти другим путем - уменьшить количества транзитного транспорта в центре Киева и создать перехватывающие паркинги на въезде в город.

Еще в начале 2013 года Киевская городская государственная администрация представила концепцию открытия на 6 основных въездах в столицу 12 таких паркингов. Летом этого же года у станции метро "Ипподром" был открыт первый из них. Первый и последний. Но даже этот единственный паркинг, на построение которого было потрачено более 1 млн грн, с начала 2016 года не работает.

Тетяна Стець

Читайте АСН в Google News




Новини партнерів



Інші важливі новини і публікації
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Коли в будинку з'являється маленьке кошеня, власнику необхідно забезпечити належний догляд Що потрібно придба....
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Чакри — це енергетичні рівні розвитку Це наші внутрішні центри сили, якими протікає енергія
Як створити місце сили у своїй квартирі
Як створити місце сили у своїй квартирі
Будинок може не тільки захищати нас від зовнішніх факторів, але й надавати сили Такий куточок можна створити у....
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Стрес є невід'ємною частиною життя сучасної людини Незважаючи на те, що в житті кожного з нас бувають складні ....
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Кожна людина зазнає негативного впливу: втома, дратівливість та раптові болі – ознаки енергетичної атаки Борот....
більше матеріалів
/-0,37696504592896-/ /-pc-/
Top