Роботи, навчені вловлювати сарказм в повідомленнях краще, ніж люди, зможуть допомогти захистити людей від онлайн-знущань у соціальних мережах. Дослідники з Массачусетського технологічного інституту створили алгоритм, який може розібрати тон повідомлень і зрозуміти, якщо хтось у них використовує сарказм, розповідає The Telegraph.
Інструмент інтерпретує смайлики, які використовуються при написанні повідомлень, щоб розібрати емоційний підтекст і визначити, чи використовує людина сарказм. Штучний інтелект, названий DeepMoji, проаналізував 1,2 мільярда повідомлень у Twitter, щоб зрозуміти, як 64 популярних смайли використовувалися в них для передачі сенсу.
«Оскільки ми не можемо використовувати інтонацію в нашому голосі або мову тіла, щоб передати контекст повідомлення, в інтернеті ми використовуємо смайли», - сказав Іяд Рахвал, професор лабораторії MIT Media.
Спочатку дослідники навчили програму використовувати відповідний смайлик у повідомленні, в залежності від того, яким був його тон: сумний, щасливий або смішний. Потім вона використовувала це емоційне розуміння, щоб зрозуміти почуття в повідомленні.
Ця програма - не перша з тих, що намагалися проаналізувати сарказм в інтернеті, але дослідники сказали, що вона є найдосконалішою на сьогоднішній день. DeepMoji правильно оцінила сарказм в 82% випадків, в той час як у добровольців-людей показник дорівнював 76%.
Спочатку проект був розроблений як інструмент для виявлення расистських повідомлень у Twitter, але незабаром вчені зрозуміли, що він повинен інтерпретувати сарказм, щоб бути ефективним.
У 2014 році Секретна служба США заявила, що вона розробляє спосіб виявлення сарказму в інтернеті в рамках більш широкого плану зі створення власних інструментів моніторингу соціальних мереж.
У дослідженні Лісабонського університету минулого року брала участь програма, здатна зрозуміти, чи має повідомлення саркастичний тон, порівнюючи його з попередніми повідомленнями користувачів. Тоді програма змогла виявити сарказм приблизно в 87% випадків.
Онлайн-знущання стали справжнім лихом для соціальних мереж, таких як Facebook, Twitter і YouTube. Їхны адміністрації щосили намагаються відстежувати публікації на своїх сайтах, попереджуючи так званий булінг.