Якщо ви прямуєте до Венеції у відпустку цього літа, не забудьте упакувати з собою протигаз. Занепокоєння щодо токсичного повітря може здатися дивним в місті з невеликою кількістю доріг і ще меншою кількістю автомобілів, але повітря Венеції має безліч проблем, повідомляє TheGuardian.
Щодня п'ять або шість величезних круїзних кораблів запливають в саме серце древнього міста, в якому розташований найбільший у світі круїзний термінал. Ці кораблі рекламують розкішні ресторани, великі басейни і екзотичні розваги, але ніхто не розповідає про забруднення, які вони випускають у повітря міста.
Це одна з причин, чому місцеві жителі обурені впливом туризму на їхнє знамените місто. Протести проти круїзних суден є звичайним явищем. У травні майже 20000 венеціанців проголосували на неофіційному референдумі, 99% підтримали пропозицію заборонити круїзним лайнерам вхід у місто.
Круїзні оператори стверджують, що кораблі використовують пальне з низьким рівнем викидів, коли перебувають поблизу великих міст, але вимірювання, які проводилися поблизу порту Венеції, показують іншу картину. Пальне, яке вони спалюють на причалі, містить більш ніж у 100 разів більше сірки, ніж дизельне пальне для вантажівок.
Поки великі кораблі пропливають головним каналом, всього за два кроки від берега вчені фіксують до 500 ультратонких частинок на кубічний сантиметр - в 500 разів більше, ніж у чистому морському повітрі.
Ці частинки затримуються в повітрі надовго після того, як кораблі попливли, і вітер відносить їх на сотні кілометрів всередину країни. Тверді частинки призводять до серйозних проблем зі здоров'ям, таким як серцево-судинні та респіраторні захворювання, включно з інсультом і раком.
Всесвітня організація охорони здоров'я прирівнює їх до тієї ж канцерогенної категорії, що і куріння і азбест. Дизельні двигуни виробляють і низку інших забруднюючих речовин, які завдають шкоди здоров'ю людини, довкіллю та клімату, зокрема канцерогенну сажу, а також оксиди сірки і азоту.
За даними Європейської комісії, близько 50000 осіб щорічно передчасно вмирають у Європі через викиди судноплавного сектора. Існують доступні заходи для ефективного розв'язання цієї проблеми, від використання більш чистого пального до установки фільтрів і використання батарей поблизу узбережжя.
Але круїзна індустрія занадто популярна серед європейців, щоб йти на поступки. Майже мільйон британців щороку проводять відпустку на кораблях, багато з них платять до £1000 за тижневий круїз по Середземному морю. З огляду на те, що на одному кораблі вміщаються до 6000 пасажирів, це пристойний дохід.
Незважаючи на це, великі судноплавні компанії, як і раніше, відмовляються витрачати гроші на очисні технології, завдаючи цим шкоди здоров'ю людей. Забруднення завдають шкоди і пасажирам круїзних лайнерів. Навіть нові кораблі створюють неймовірний рівень забруднень.
Круїзна індустрія не відповідає основним державним стандартам у галузі навколишнього середовища і здоров'я людини. Хорошою новиною для венеціанців є те, що місто очікує цього року на 10% менше суден, ніж зазвичай. Але до тих пір, поки кораблі не будуть оснащені кращими фільтрами і не почнуть використовувати більш чисте пальне, краще брати з собою маску.