Життя мексиканського мільярдера Карлоса Сліма нероздільно пов'язане з Мехіко. Він володіє більшістю мобільних операторів, інтернет-провайдерів. Його компанія Telmex встановила по місту камери спостереження, а Grupo Carso управляє головним у місті заводом з очищення води. Банк Сліма Inbursa шостий за величиною в країні. Навіть міський акваріум належить йому. У 2015 році його компаніям належали 6% ВВП країни.
Батько Сліма - Хуліан Слім, переїхав до Мексики з Лівану. Свої статки він заробив під час мексиканської революції, коли викуповував земельні ділянки у людей, які втекли з країни, практично за безцінь. Зараз його син володіє торговим центром біля найдавніших у Мексиці пірамід в Куїкуїлько, а також першим у Мехіко хмарочосом. Він же був головним ідейним натхненником перебудови історичного центру Мехіко, де йому належало близько 78 будівель.
Тепер, на заході своєї кар'єри, він вирішив в останній раз вплести своє ім'я в канву міста, побудувавши новий аеропорт - третій за величиною в світі. Він розташовуватиметься на останній незабудованій міській ділянці, серед боліт Тескоко, повідомляє The Guardian.
Цього разу ставки для Карлоса Сліма неймовірно високі, адже в разі успіху цей проект стане символом його впливу на формування сучасного Мехіко. У разі ж провалу, майбутні покоління будуть озиратися на нього як на химерний пам'ятник епохи вседозволеності багатіїв.
Місце майбутньої споруди всипане червоним вулканічним гравієм. Проект був вперше запропонований урядом у 2001 році, але громадськість протистояла будівництву. Новий проект таємно розроблявся з 2011 по 2014 рік. Аеровузол стане альтернативою аеропорту Беніто Хуареса, що не витримує навантаження. Компанія Сліма Grupo Carso відповідає за будівництво загальною вартістю майже $5 млрд. Керують будівництвом Норман Фостер - англійський архітектор, лауреат Прітцкерівської премії в галузі архітектури, і Фернандо Ромеро - зять Сліма.
Крім Форстера, серед іноземних компаній, які беруть участь у проекті: британська компанія Arup (створила генеральний план), Бостонська консалтингова група (бізнес-план), іспанські будівельні компанії Acciona і FCC (будівництво терміналів). Голландська компанія Netherlands Airport Consultancy проектують злітно-посадкові смуги, будівлю терміналу, доріжки, платформи. Менеджер проекту - американська інжинірингова компанія Parsons International.
На 4430 га розташуються: 3 злітно-посадкові смуги, зона багатофункціональних сервісів під назвою Ciudad Aeropuerto і індустріальний парк - все це входить у план будівництва. Місткість нової споруди становитиме 50 млн пасажирів на рік - на 50% більше, ніж місткість існуючого аеропорту.
У грудні 2015 року Auditoria Superior de la Federación - мексиканська урядова установа, яка вчиняє перевірку фінансового стану - попередила про нестачу прозорості в дизайні, будівництві та управлінні проектом. Критики також стверджують, що заболочені землі Тескоко є сейсмонебезпечною зоною. До того ж зона будівництва дуже близько розташована до території міста, так що довколишні райони опиняться під впливом шуму та інших антропогенних навантажень.
Всі його проекти зустрічали громадський спротив ще з 1997 року, коли він перетворив занедбаний завод, поруч з пірамідами, на торговий центр. Недавнім його фіаско є Corredor Chapultepec - лінійний парк, що проходить крізь найбільш облагороджені райони Мехіко. Масштабне суспільне невдоволення проектом призвело до референдуму в 2015 році і проект був закритий. Його інтерес до будівництва на запустілих територіях призводить до парадоксального ефекту: як тільки він оголошує проект, громадськість відразу ж висловлює інтерес до місця будівництва. Те ж саме відбувається і з майбутнім аеропортом. Заболочена місцевість, усипана сміттям, при цьому зуміла зберегти 2% світового біологічного різноманіття. Побудувати на ній величезний технологічний об'єкт буде непросто.
Ще одним приводом для занепокоєння мільйонера є чутки про корупцію. За яку б справу не брався Слім, держава йому неодмінно допомагає, будь то приватизація державної телефонної компанії Telmex в 90х або безліч державних замовлень, які він отримав за роки роботи
У 2018 році в Мексиці пройдуть президентські вибори і опозиційний кандидат - Андрес Обрадор - обіцяє скасувати проект, якщо прийде до влади. Але всі контракти, пов'язані з будівництвом, будуть розподілені до кінця 2017 року, що зробить будь-які зміни практично неможливими.