У Римі на 81-му році життя померла відомий італійський модельєр, співвласниця будинку моди Fendi Карла Фенді. В останні роки життя жінка перенесла важке захворювання легенів і померла невдовзі після виписки з лікарні і повернення в свою римську резиденцію в Палаццо Русполі.
Бренд Fendi в 1925 році заснували батьки Карли - Адель і Едоардо Фенді. Карла - четверта з п'яти сестер Фенді, до яких будинок моди перейшов в 1946 році. Паола, Анна, Франка, Карла і Альда по черзі брали на себе управління модним будинком. З 1965 року і по сьогоднішній день креативним директором будинку є німецький модельєр Карл Лагерфельд, який створив знаменитий логотип компанії - дві літери F, одна з яких перевернута. Саме Карла Фенді стала ініціатором появи Лагерфельда в команді модельєрів компанії.
Карлу Фенди знають, як пристрасного колекціонера, шанувальницю мистецтва. Їй належала колекція предметів європейського мистецтва XX століття, в яку увійшли полотна Анрі Матісса, роботи Лучо Фонтана, Джорджо Моранді і Енріко Кастеллані. У 2007 році вона створила свій Фонд (Fondazione Carla Fendi), який спонсорує проведення концертів і музичних фестивалів, на які запрошуються знамениті музиканти, артисти балету, сучасні художники і оперні співаки.
Крім того, фонд Карли завжди підтримував італійську культуру і архітектуру. Фонд проводив реставрацію старих історичних будівель, в 2013 році ініціювали реставрацію знаменитого римського фонтану Треві, яка обійшлася в $2,2 млн.
В особистому житті Карла Фенді вирізнялася постійністю. У 1960 році вона вийшла заміж за Кандідо Спероні, з ним вона прожила все життя.
Від початку компанія Fendi замислювалася як бренд, що випускає вироби зі шкіри та хутра. Однак пізніше бренд став знаменитий своїми сумками-багетами, лінією одягу, ароматами, дитячим та чоловічим одягом і аксесуарами, а також колекціями предметів інтер'єру і навіть бутик-готелем у Римі, відкритим у 2015 році.
У 2001 році бренд Fendi приєднався до французького концерну LVMH - Louis Vuitton Moët Hennessy S.A. З того часу Карла Фенді залишилася почесним президентом модельного будинку. У мережі Fendi налічує понад 160 магазинів у 25 країнах світу. У 2011 році повідомлялося про понад $1 млрд прибутку компанії.
Відомими прихильницями бренду Fendi є співачка Ріанна, актриса Сара Джесіка Паркер, модель Джордан Данн, модний блогер Леандро Медін і скульптор Рейчел Фейнштейн.
Однією з найдорожчих речей, вироблених будинком Fendi, стала шуба з кутюрної колекції Fendi f/w 2015 року, яку оцінили в $1 млн. Шуба увійшла в дебютну кутюрну колекцію, підготовлену до 50-річчя роботи Карла Лагерфельда на посаді креативного директора модного будинку. Хутряне пальто було створено з рідкісного виду соболиного хутра, який майстри покрили сріблом, отримавши металевий ефект.
Не менш відомими і дорогими є жіночі сумки компанії. Так, Fendi Selleria bag - посріблена лайкова сумка знаменитого бренду, шкіра якої оброблена вручну старовинним методом, що застосовувався ще в античності.
Ця досить містка модель може бути зроблена на замовлення з урахуванням побажань замовника, якому пропонується на вибір облямівка з таких цінних матеріалів, як хутро соболя або шиншили. Сумку оцінили в $38 тисяч. Цю модель придбали Бейонсе і Вікторія Бекхем.
Ще одна з найвідоміших у світі сумок - Fendi Baguette, що відноситься до сучасної класики. Модель була розроблена в 1997 році Сільвією Вентуріні за подобою знаменитого французького хліба - багета. З тих пір було створено понад тисячу «багетів» з найрізноманітніших матеріалів. Популярність Fendi Baguette отримала після виходу нового епізоду серіалу «Секс у великому місті», в якому Керрі Бредшоу дефілювала з маленькою елегантною сумочкою з логотипом Fendi.
В Україні Fendi також носять представниці вищого світу. Так все ще пам'ятається вихід у світ першої леді Марини Порошенко в 2015 році з крокодиловою сумкою Fendi Peekaboo блідо-рожевого кольору. Тоді громадськість різко засудила дружину президента за зайву марнотратність. Сумка Fendi Peekaboo відноситься до так званих it-bag. Її навіть називають однією з головних цінностей Модного дому Fendi.
Серед зіркових мам популярний і найдорожчий у світі дитячий візочок модного бренду - Aprica for Fendi Medic Cincilla, що обшитий наддорогим хутром шиншили. Орієнтовна вартість - більше $30 тисяч. Товар виробляється виключно на замовлення.
Не менш знамениті і хутряні брелоки Fendi. Так, у рамках шоу колекції Fendi осінь-зима 2014 року Кара Делевінь вийшла з брелоком з хутра норки і лисиці. Незважаючи на ціну в тисячі доларів, за аксесуаром роботи Карла Лагерфельда сформувався вейт-лист у 600 осіб. Шкіряні брелоки для ключів від Fendi коштують від $312.
Природно, через свою пристрасть до натурального хутра бренд неодноразово стає об'єктом нападок і критики захисників природи.