За прогнозами європейських експертів, до 2020 року буде продано 700 тис. електромобілів, яким потрібні додаткові 500 мегават енергії. Щоб в світі не стався енергетичний колапс, провідні автовиробники і енергокомпанії розробили "план порятунку".
Зокрема, в Італії найближчим часом запустять пілотний проект, який дозволить електромобілям віддавати електроенергію назад у мережу. Відповідну угоду підписали японський автовиробник Nissan, італійська енергокомпанія Enel і Технологічний інститут Італії.
Ця процедура можлива при використанні так званих зарядок Vehicle-to-Grid (V2G). Вони дозволяють підключати електромобілі та гібриди в загальну мережу для підзарядки автомобіля і віддавати надлишкову електроенергію назад.
Розробники цієї технології запевняють, що власники електромобілів з впровадженням V2G зможуть навіть заробити, оскільки у них буде можливість продавати електроенергію енергетикам в години, коли автомобіль не використовується, і заряджати автомобіль під час, коли електроенергія дешевша, оскільки в багатьох країнах ціна електроенергії залежить від часу доби. До речі, як і в Україні - вночі електроенергія теж коштує дешевше.
А це вже буде стимулювати покупців купувати екологічно чисті автомобілі, впевнені виробники.
Також власники таких автомобілів матимуть можливість підключати машину до власного будинку і використовувати їх як безперебійне живлення для будинку або офісу.
Всі ці функції доступні завдяки двонаправленому управлінню зарядної станцією.
В Італії проект почне впроваджуватися на базі Технологічного інституту Італії, де Enel Energia встановила дві зарядні станції технології V2G, а Nissan надала два електромобілі.
Впроваджувати технології V2G почали в Данії, де в центральному офісі компанії Frederiksberg Forsyning, яка є найбільшим постачальником комунальних послуг країни, встановили 10 таких зарядок для автомобілів. А в межах країни вже діє 17 зарядних станцій з технологією V2G.
Підключилася до цього проекту і Велика Британія. Там у технічному центрі Nissan European Technical Centre в Кранфілді встановили 9 таких зарядних станцій.
Продавати надлишки електроенергії не використаної електромобілем зможуть і українці. Уже в 2018 році НЕК «Укренерго» планує приступити до впровадження інтелектуальних мереж Smart Grid, які включають в себе і установку зарядних станцій з технологією V2G. Почати хочуть з автопарку самого «Укренерго». При цьому планують його замінити електромобілями.
До слова, автопарк Кабінету міністрів з 5 березня теж поповнили електромобілями. Коли ж скористатися новою технологією зможуть пересічні українці, поки невідомо.