Протягом 2015-2016 років через те, що автодорогами України їздили перевантажені великогабаритні автомобілі, було завдано збитків дорожньому покриттю на 2 млрд грн. Про це 11 квітня, під час прес-конференції в Києві заявив голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк, передає кореспондент АСН.
Він додав, що в 2016 році було виявлено близько 7 тис. порушень, що стосуються габаритно-вагових норм, і нараховано штрафів майже на 3 млрд грн.
«Штрафна санкція за перевантаження накладається за певною формулою. Береться проміжок, звідки автомобіль їхав, якщо він їхав ыз перевантаженням, і де його зупинили, кілометраж множиться на ту вагу, де є перевантаження, і виводиться відповідна штрафна санкція. Вона може складати від декількох десятків євро, але були випадки, коли і більше 20 000 євро становив штраф», - пояснив Ноняк.
Чиновник нагадав, що дорогами державного значення можуть їздити вантажівки, вага яких не перевищує 40 тонн, дорогами місцевого значення - не більше 24 тонн.
Ноняк сподівається, що до початку збору продукції з полів, коли найчастіше трапляються перевантажені автомобілі, Україна зможе поставити першу партію нових вагово-габаритних комплексів. Всього таких планують закупити 78 одиниць.
«Гроші від донорів на покупку 78 вагово-габаритних комплексів ми отримали в кінці 2016 року. Був оголошений тендер, було кілька фірм, дуже схожих одна на одну. У них не відповідала документація тим технічним вимогам, які ми ставили в системі Prozoro, тому система скасувала цей тендер. Ми повторно цього року знову оголосили тендер і очікуємо, що в травні низка фірм вийде з хорошими пропозиціями. Будемо запускати тендер, поки не будуть виходити на нього «пустушки», - зазначив він.
Зараз в Україні 38 застарілих вагово-габаритних комплексів, з яких справні лише 26 одиниць.