Mitsubishi Motors знизила вартість своїх авто для поліції України на цілих 14%, в «зв'язку з особливою ситуацією в Україні», - повідомив радісну звістку на своїй сторінці в соцмережі міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.
Судячи з повідомлення на сайті МВС, Аваков навіть зустрічався з президентом Mitsubishi Motors Corporation Осамой Месуко, щоб обговорити питання здешевлення "Аутлендер", куплених просто таки величезним оптом (635 штук). Бо виявилося, що нам вони обійшлися значно дорожче, ніж точно такі - в Європі. Переговори були вдалими, так що японці пообіцяли трохи подумати і пізніше сказати остаточну суму знижки, так що 14% - це поки тільки орієнтовно.
З боку виглядає, ніби міністр взяв і навів порядок в своєму відомстві. Насправді ж Арсен Борисович почав діяти тільки після того, як в фейсбуці вибухнув буйний скандал, що стосується завищеної ціни на поліцейські електрокари.
А черговий виток його почався з поста автогонщика Олексія Тамразова, який без єдиного коментаря опублікував квитанцію на замовлення автомобіля «Mitsubishi Outlander PHEV», в якій ціна хоча і була вказана в євро, але шляхом нехитрих підрахунків і порівнянь можна було прийти до висновку, що українську поліцію «надули» мінімум на 7 тисяч доларів.
На пост Тамразова дав посилання у себе на сторінці журналіст ZN.UA Олексій Шалайський, який гнівно затаврував міністра МВС за «відкати в його відомстві».
У коментарях під його постом розгорілася палка дискусія з приводу ціни на нові поліцейські авто, до якої приєднався і прес-секретар МВС Артем Шевченко.
Одні вказували на те, що оптова ціна за всіма законами ринку повинна бути набагато нижчою за роздрібну.
Інші, в тому числі і сам Тамразов, закликали Артема Шевченка розкрити деталі торгів і пояснити аргументи тих, хто приймав рішення про покупку саме цих авто за такою ціною.
Останній стверджував, що ціна цілком справедлива, що такою вона є через особливу комплектації, а також - через гарантій, які виробник дає на обслуговування автомобілів.
Були і стверджували, що торги пройшли взагалі на одній ропозиції.
Поглянемо ж на цю додаткову комплектацію, яка так підвищила в ціні поліцейські авто:
а) обігрів сидінь
б) захисний щит випускної системи (адаптація корпусу автомобіля до неякісного дорожнього покриття, пересіченій місцевості або бездоріжжю)
в) додатковий електричний обігрівач салону (дає можливість підігрівати салон під час зарядки згідно заздалегідь встановленою програмою / таймером.
г) дистанційне включення і вимиканням таймера зарядки / обігріву з ключа; д) додатковий кабель для зарядних пристроїв (для можливості підзарядки електричної батареї від звичайної розетки з напругою в 220 Вт).
Також, автомобіль обладнується сигнально-громкоговорящим пристроєм, радіостанцією, кольорово-графічним поліцейським оформленням.
Можна припустити, що як мінімум пункт «В» і «Г» взагалі не є життєво необхідними, а щит з пункту «Б» був би корисний, хіба якщо наварити його на бампер «пріуса», так як всі основні ушкодження поліцейські автомобілі отримували не в днище авто, а туди, куди отримують все в ДТП - бампер, капот, бічні удари.
Швидше, в українських реаліях, цим автомобілям потрібні не додаткові шнури для підзарядки, а додаткова броня.
Якщо згадати нещасні "Пріус", половину з яких недосвідчені поліцейські перебили за шість місяців роботи, то не складно прийти до висновку, що дорогі і тендітні електрокари не підходять ні для наших доріг, ні для нашої кримінальної обстановки, ні для новачків-полісменів.
А може бути за майже мільярд гривень (якщо бути точним - 958 4 77404,25 грн), на який розрахований проект із закупівлі чергової партії авто для поліції, можна було б придбати більш підходящі, іншими словами, більш "живучі" авто?
Але на жаль так не думають в МВС. На зекономлені після перерахунку вартості "Аутлендер" гроші там пообіцяли ... купити ще 101 таку ж модель.
Втім, питання ще далеко не закрите, бо так і стоять мертвим вантажем сотні перебиті "Пріус" з попередньої закупівлі. Їх нема на що ремонтувати - а на них теж виробник давав гарантію обслуговування, про яку згадував Артем Шевченко?
Але головне питання - відбулося б все це казкове здешевлення, якби не підняли шум активісти і медіа? Можливо і ні.
Адже покупку величезної партії авто за неринковою ціною затвердили відразу в декількох міністерствах і відомстві. Втім, в новому році, ми звернемося з цими питаннями і в Міжвідомчу робочу групу і в Мінприроди, і до Мінфіну.