Воду Bonaqua, яку видобувають під Броварами Київської області зі свердловин сеноманського (220 метрів) та юрського (360 метрів) горизонтів, 2015-го визнали кращим товаром року
20 квітня 1967 року в Радянському Союзі був введений Державний знак якості СРСР. Використовувати його мали право від двох до п'яти років підприємства, високу якість продукції яких підтверджували результати державної атестації. Цей знак стимулював роботу заводів та фабрик і на перших порах ставився дійсно на якісно вироблених ними товарах, за якими (я це добре пам'ятаю) «бігали» й мої батьки.
Згадала ж про ті часи не випадково: всі товари (це навіть не обговорюється) повинні відповідати високим стандартам якості та безпечності. Але й серед них (це цілком природно) споживач хоче вибрати найкращий. Тому виробнича змагальність повинна бути. І Всеукраїнський конкурс якості продукції (товарів, робіт, послуг) «100 кращих товарів України», який вперше був проведений 2003 року, мав стати для вітчизняних виробників таким заохоченням.
До речі, до 2016 року в Конкурсі з якості взяло участь близько 11 тисяч вітчизняних підприємств, установ та організацій. Вони стали творцями позитивного іміджу України в світі й довели, що наша продукція цілком може бути конкурентоспроможною. Більше того, нею вітчизняним виробникам вдалося навіть дещо наситити ринок України, задовольнивши значною мірою потреби та очікування споживачів.
Прогнозований результат
Підприємство «Кока-Кола Беверіджиз Україна» належить до числа саме таких виробників очікуваної споживачами продукції: стабільний лідер на українському ринку безалкогольних напоїв упродовж 25 років забезпечує співвітчизників не лише якісними напоями Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, соками та нектарами Rich, Rich kinds, холодним чаєм Nestea, енергетичними напоями Burn, природною водою Bonaqua, а й демонструє відданість найвищим світовим стандартам у виробничій сфері (продукція заводу отримала міжнародні сертифікати ISO 9001, PAS 223, FSSC 22000), в галузі корпоративної соціальної відповідальності, регулярно вкладає в економіку України інвестиції. Останні, до речі, сягнули вже понад 400 мільйонів доларів США.
Тому Bonaqua у Всеукраїнському конкурсі 2015 року випередила інші питні води, що виготовляються в Україні. Лише під Броварами зі свердловин сеноманського (220 метрів) та юрського (360 метрів) горизонтів земної кори, які віками накопичували живильну енергію (наймолодшому горизонту - 17 тисяч років), видобувається така вода. Глибина свердловин (а їх на заводі нараховується 10), якість труб та обслуговування убезпечують Bonaqua від забруднень домішками антропогенного походження.
Андрій Бублик«Видобуту з горизонтів воду ми перемішуємо за певною пропорцією, отримуючи ідеальне сполучення сольового балансу та якості, - говорить директор зі зв'язків з державними установами та комунікацій «Кока-Кола Беверіджиз Україна» Андрій Бублик. - На поверхні свердловини огороджені спеціальним парканом і закриті окремими невеликими цегляними спорудами, устаткованими відеообладнанням. Щопівгодини на підприємстві перевіряється якість води. Уся вода, яку використовують для виробництва напоїв, відповідає, а за деякими показниками й перевищує стандарти, встановлені Всесвітньою організацією охорони здоров'я та законодавством України. Щомісяця проводять незалежний забір зразків продукції з магазинів, які перевіряють у спеціалізованій аналітичній лабораторії «Кока-Кола» в Індії на відповідність до вимог стандартів компанії з якості. Діє на заводі також програма щорічного аналізу в незалежній німецькій лабораторії SGS Institut Fresenius, обладнання якої дає змогу визначати, чи не потрапили до води, наприклад, пестициди, які в Україні ніколи не використовувалися. Тому з впевненістю можу сказати, що Bonaqua - унікальна та корисна вода в Україні і подібної в нашій державі не виробляє ніхто».
Кожна шоста пляшка
Цікавий факт: вік води становить приблизно 4,5 мільярда років. Її запасів, здавалося б, має вистачити на всіх. Але лише 2,5% загальної кількості живильної вологи придатні для споживання. В ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» бережно ставляться до цього неоціненного дару природи: на виробництво літра готової продукції на заводі витрачають 1,91 літра води зі свердловини. Остання цифра містить і ту частину рідини, що використовується для миття пляшок. Після цієї виробничої операції воду повторно використовують на автомийці, і лише потім вона надходить до найсучасніших очисних споруд відкритого типу. Заводська вода живить озеро, в якому водиться риба.
«Можете уявити собі можливості лише однієї виробничої лінії, - веде далі розповідь Андрій Анатолійович, - якщо за годину з конвеєра однієї з ліній заводу сходить приблизно 50 тисяч пляшок продукції. А загальна кількість ліній - 10. Узагалі 2015 року кожна шоста пляшка питної води, що була продана в Україні, мала броварську прописку. ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» - беззаперечний лідер на безалкогольному ринку в нашій державі. Щодня до 200 сорокатонних вантажівок з продукцією виїжджають у рейси з території заводу».
Найбільший завод у компанії
У 1998 році, коли під Броварами запрацювала перша виробнича лінія ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна», авторитетне видання International Food Engineering визнало український завод найпрестижнішим та найсучаснішим серед усіх заводів Coca-Cola в Європі. Нині тут працюють чотири PET-лінії з розливу солодких газованих напоїв у пластикові пляшки об'ємом 0,5, 1, 1,5 та 2 літри, лінія з розливу в банки об'ємом 0,25, 0,33 та 0,5 літра, лінія з розливу у скляні пляшки, дві лінії з розливу соків, лінія з розливу сиропів для апаратів ресторанів швидкого харчування, асептична лінія з розливу холодних напоїв Nestea об'ємом 0,5 та 1,5 літра.
На підприємстві працюють приблизно 1500 осіб, кожна з яких у суміжних галузях української економіки забезпечує роботою ще шістьох людей. До речі, 96% постачальників ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» (майже 1400 різних підприємств) мають українську прописку. Робота в компанії вважається конкурентною перевагою та важливим досвідом для кар'єри. Не випадково з 2004 року на підприємстві діє програма стажування для випускників вишів. А ще в ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» працівники мають усі підстави для самореалізації: тут схвалюють знання англійської мови (70-80% колективу володіють нею), бо завод входить до складу світової компанії. Попередній директор підприємства Віталій Заваженко нині, наприклад, керує кількома заводами в Нігерії. А починав він у Броварах із роботи оператора на окремо взятій лінії.
«Наше підприємство, - говорить з гордістю Андрій Бублик, - є надійним партнером для понад 87 тисяч магазинів, ресторанів, супермаркетів та інших торговельних компаній. Підтримуємо також малих незалежних реалізаторів, проводимо низку різноманітних навчальних програм для операторів в індустрії безалкогольних напоїв для зростання їхніх доходів та прибутків. До речі, підприємство кілька років поспіль бере участь не лише у Всеукраїнському конкурсі якості продукції. Для нас «100 кращих товарів» - це не красива рамочка на стіні, а результат аудиту державними органами, якість та безпечність продукції. Не випадково разом із цією нагородою ми отримали торік ще й бурштинову зірку Асоціації «Укрпиво» та безалкогольних напоїв. За останні чотири роки цю нагороду присуджували вперше. Ми отримали її як компанія, що демонструє найдинамічніший розвиток. Це престиж наших торгових марок. У ситуації, коли всі кричать про кризу, зраду, ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» працює зі зростанням і своєчасно та в повному обсязі сплачує податки. Торік, наприклад, до бюджету ми перерахували 455 мільйонів гривень».
«Смарагдове місто»
Коли ж наша розмова вже добігала кінця і я попросила Андрія Анатолійовича поділитися планами компанії на 2016 рік, директор зі зв'язків із державними установами та комунікацій заговорив про... «Смарагдове місто». Я одразу не зрозуміла, про що йдеться, поки не згадала, що таку назву має центр соціальної реабілітації дітей-сиріт у місті Святогірську Донецької області. У Центрі перебуває нині понад 500 дітей, переселених з восьми сиротинців, вивезених українськими вояками із зони бойових дій на сході України.
«Цього року ми започатковуємо великий проект, - голос Андрія Анатолійовича став серйозним. - Він стосується не лише благодійних вантажів, як от надання торік безкоштовно понад 150 тисяч літрів нашої продукції соціально незахищеним верствам населення. У Святогірську ми взяли на себе відповідальність про майбутнє дітей: забезпечили «Смарагдове місто» медикаментами, одягом, взуттям, обладнали чотири спортивні класи, 30 дітям з вадами зору закупили окуляри. Кожна з десяти вантажівок наших караванів була заповнена товарами, без яких Центр не міг існувати. Окрім того, підприємство допомогло багатьом дітям надолужити згаяне в навчанні, забезпечивши через інтернет їхнє спілкування зі столичними вчителями за програмою iLearn. А з цього року для всіх випускників Центру започаткували разом із ГО «Освіторія» освітню програму «Перша професія». Усі охочі мають змогу здобути професію кухаря та перукаря».
Директор зі зв'язків із державними установами та комунікацій ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна» запевнив також, що компанія прагне залучити до цього проекту щонайменше 1300 дітей. А до 2020 року кількість охоплених увагою та піклуванням таких дітей сягне 20 тисяч. Підприємство закликає українські компанії долучитися до цієї благородної справи.