Вашингтонський Центр стратегічних та міжнародних досліджень (CSIS) з серпня 2023 року вивчив сотні комерційних супутникових знімків перевезення боєприпасів з Північної Кореї до Росії.
Як пишуть автори дослідження, рух суден між північнокорейським портом Наджин та російськими далекосхідними портами досі триває, хоча відбулися деякі зміни в активності перевезень.
Автори дослідження виявили, що з серпня 2023 року було здійснено щонайменше 25 заходів до порту Наджин для завантаження північнокорейських боєприпасів та їх доставки до Росії.
Щонайменше 19 суден із відключеними транспондерами зайшли до Східного порту в Росії для розвантаження та навантаження контейнерів.
За оцінкою CSIS, ці рейси сприяли перекиданню понад 2,5 млн артилерійських снарядів та інших боєприпасів.
Крім того, супутникові знімки північнокорейської залізничної станції Туманган на кордоні з росією, отримані в період з жовтня 2023 по січень 2024 року, показують безпрецедентну кількість залізничних вагонів різних типів — як на цій станції, так і на станції російського приморського селища Хасан. Межі. Як зазначається, рівень залізничних перевезень останнім часом тут набагато вищий, ніж у період із 2019 по 2023 рік.
Як повідомляють автори дослідження, публікують численні супутникові знімки об'єктів, про які йдеться, в Росії активно розширюється інфраструктура Тихорецького складу боєприпасів у Краснодарському краї, Моздокського складу боєприпасів та аеродрому Єгорлицька в Ростовській області, переобладнаного до складу боєприпасів.
Дослідження під назвою «Великі постачання боєприпасів з Північної Кореї до Росії» опубліковано на сайті проекту CSIS Beyond Parallel, присвяченого проблемам та перспективам об'єднання двох Корей.
CSIS – найбільший американський аналітичний центр у сфері міжнародних відносин та оборони. У 2013 році він посів перше місце у світовому рейтингу аналітичних центрів, які займаються питаннями оборони та національної безпеки.