counter


Переглядів: 12


Колись у грудні у Києві оголошували про відкриття нових станцій метро. Цього ж року оголосили про термінове закриття одразу цілого відрізку лінії, щоб зробити ремонт.

Рух поїздів на частині блакитної гілки київського метрополітену – від Либідської до Теремків – припинено.

При цьому ще вранці п'ятниці у столичній владі повідомляли, що закриття ділянки відбудеться з 9 грудня. Проте поїзди довелося зупинити вже в обід 8 грудня.

У метрополітені та КМДА пояснили це терміновою потребою в "ремонті на перегінному тунелі між станціями "Деміївська" та "Либідська".

"Рух поїздів метро на ділянці між станціями "Теремки" – "Деміївська" вже зупинено з міркувань безпеки та з урахуванням технічного стану тунелів. Поїзди курсують між станціями "Героїв Дніпра" – "Либідська", - повідомила КМДА у фейсбуку близько 14:00 у п’ятницю.

Замість метро почнуть працювати дублюючі наземні маршрути.

Під вечір киїський мер Віталій Кличко повідомив, що на маршрут від Либідської до Теремків вже вийшли 55 автобусів та 15 тролейбусів, а надалі їхня кількість збільшиться до 77 автобусів та 20 тролейбусів.

"Така кількість наземного транспорту зможе перевезти 14-15 тисяч людей на годину, - пояснив київський мер. - До прикладу, метро на даній ділянці перевозило близько 12 тисяч людей на годину".

Чому так терміново?

Пояснюючи несподівану зупинку частини лінії, що дозволяла дістатися до кількох густо населених житлових масивів, у метрополітені наголосили, що пріоритетом є безпека:

"Зупинка руху поїздів на цій ділянці лінії метро – вимушений крок для уникнення в подальшому позаштатної ситуації під час інтенсивного руху поїздів".

А згодом керівник Київського метрополітену Віктор Брагінський пояснив поспіх тим, що вранці п'ятниці в тунелі виявили нові тріщини.

"Сьогодні після ранкового піка ми побачили ці нові тріщини. Це вже загроза для безпеки перевезення наших пасажирів. Тому було прийнято рішення о 13:45 зупинити рух цією ділянкою", - заявив він телеканалу "Київ".

У КМДА кажуть, що є ризик втрати стійкості тунельних споруд. А відбулося це через "нерівномірні процеси розущільнення, віброповзучості навколо ґрунтового масиву і навантаження на тунельну оправу".

Там нагадали, що перегін між "Либідською" та "Деміївською" споруджували "у поймі річки Либідь у 2008-2010 роках підземним способом у складних гірничо-геологічних умовах, при штучному водозниженні".

Іншими словами, ґрунтові води у тому районі стоять надто високо і є надто масивними, щоб витримувати тиск споруд.

Як довго стоятиме метро?

За попередніми розрахунками, щоб ліквідувати небезпеку для тунеля знадобиться "близько шести місяців".

"За цей час фахівці планують провести необхідні обстеження, дослідження та інженерні вишукування, з визначенням причин виникнення надзвичайної ситуації і виконати невідкладні заходи із стабілізації конструкцій", - йдеться у повідомленні КМДА.

Попередньо припускають, що причиною всього цього могло бути порушення при будівництві.

За словами керівника Київського метрополітену, перші результати обстеження стануть відомі не раніше, як за два тижні. Після цього "тунель буде розкритий зверху через котлован", розміри якого будуть приблизно 20 на 10 метрів, розповів Віктор Брагінський.

Остаточні висновки стануть відомі за два-три місяці.

"Ми повинні ззовні добратися до тунелю і побачити, чи були генпідрядником дотримані ті норми, які були передбачені проєктом. Тобто, чи була зроблена гідроізоляція, чи було зроблене хімзакріплення тощо", - пояснив керівник столичного метро.

При цьому станції метро "Деміївська", "Голосіївська", "Васильківська", "Виставковий центр", "Іподром", "Теремки" продовжать цілодобову роботу в режимі укриття.

Метро до Нового року і "дня визволення Києва"

Будівництво метро до великого столичного житлового масиву Теремки розпочалося задовго до того, як Україна здобула незалежність.

Влітку 1980, коли моя родина переїхала в нову квартиру на вулиці Голосіївській, друзі, які вітали нашу родину з новосіллям, були впевнені, що на новий, 1981 рік, приїдуть до нас вже на метро.

Але з того часу ми чули лише про "плавуни" і важке будівництво.

"Голосіївську" станцію, так само, як і "Деміївську" та "Васильківську", відкрили лише через тридцять років – у грудні 2010 і в переддень нового 2011 року.

До Теремків метро дійшло у листопаді 2013 – на "день визволення Києва", як пояснював тоді це прем’єр-міністр Микола Азаров.

Загалом шість станцій на цьому відрізку блакитної лінії метро стали відкривати під час президентства Віктора Януковича і влади Партії регіонів, які подавали нові станції метро як "подарунок киянам" і доказ виконання обіцянок.

Як нагадує краєзнавець та публіцист Кирило Степанець, ділянка між "Либідською" та "Деміївською" була однією з найскладніших під час будівництва метро в Києві, "адже саме тут протікає маленька на вид, але дуже підступна річка Либідь".

Він нагадує, що під час спорудження цієї частини гілки метро загинули кілька будівельників.

"Погано підморозили, або просто "гнали" відкриття нових станцій, щоби могли попіаритися Азіров та Федорич в 2010 році", - припускає причини сьогоднішньої зупинки лінії краєзнавець.

Проте і в наступні 10 років історія гілки на Теремки була не менш суперечливою.

За цей час, починаючи від "Либідської", уся нова частина гілки обросла великими житловими комплексами та торговельними центрами, будівництво деяких з яких супроводжувалося скандалами.

На це вказують і дописувачі соцмереж, які коментують зупинку руху метро на Теремки.

"Більше ЖК будуйте і ТРЦ в районі, де близько проходять ґрунтові води", - пише одна з коментаторок рішення.

"Мені здається, то скоріше з варварською забудовою Голосієва повʼязано, але я ж не фахівець - їм видніше", - припускає інший дописувач.

У соцмережах люди також звертають увагу, що наземний транспорт в Києві, на відміну від метро, має зупинятися під час тривог.

"А тепер просто уявіть, як десятки тисяч людей застрягатимуть на вулицях через тупе рішення Ради оборони про зупинку громадського транспорту під час повітряних тривог. Під час тривог. Взимку. В морози", - зазначає паблік "Пасажири Києва".

А інші також нагадують, що цією гілкою метро користувалися не лише кияни, але й ті, хто живе у Київській області на південь від столиці.

Є і такі, хто нагадує про ще один багаторічний "біль" киян, – тільки вже на півночі столиці, - метро на Троєщину, яке вже стало мемом невиконаних обіцянок фактично кожного київського очільника:

"Не встигли кияни, а особливо троєщинці, відійти від радощів відкриття Подільсько-Воскресенського мостового переходу для автобуса на русанівські дачі, а тут вже через пів року буде відкриття одразу 6 станцій метро!"

 

 


Читайте АСН в Google News




Новини партнерів



Інші важливі новини і публікації
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Кошеня в будинку: що потрібно знати про маленьких мурликів
Коли в будинку з'являється маленьке кошеня, власнику необхідно забезпечити належний догляд Що потрібно придба....
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Відкриття чакр: як досягти внутрішньої гармонії
Чакри — це енергетичні рівні розвитку Це наші внутрішні центри сили, якими протікає енергія
Як створити місце сили у своїй квартирі
Як створити місце сили у своїй квартирі
Будинок може не тільки захищати нас від зовнішніх факторів, але й надавати сили Такий куточок можна створити у....
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Життя без стресу: як дійти згоди із собою та зі світом
Стрес є невід'ємною частиною життя сучасної людини Незважаючи на те, що в житті кожного з нас бувають складні ....
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Як боротися з негативними енергетичними впливами
Кожна людина зазнає негативного впливу: втома, дратівливість та раптові болі – ознаки енергетичної атаки Борот....
більше матеріалів
/-0,34413599967957-/ /-pc-/
Top