Кожна віруюча людина чула про смертні гріхи. Тим не менш, не завжди приходить усвідомлення, що ховається за цими словами і чому саме ці справи руйнують людську душу.
Смертні гріхи названі саме так з тієї причини, що не борючись з ними, не каючись і не визнаючи їх за собою, душа людини опиняється у свого роду полоні у низинних потреб, виявляючи найнеприємніші якості. Певною мірою вони є рамками, що поневоляють свідомість, за рахунок чого і відбувається віддалення душі від Бога, порушується Закон Божий і людина просто омертвлює свою душу. Вважається, що таких гріхів 7, або 8, якщо поділити сум і зневіру на два окремі. Звичайно ж, найдієвішим способом врятувати свою душу є молитва, наприклад, «нехай воскресне Бог».
Зрозуміло, звичайно ж, не саме бажання є. Це — абсолютно нормальна потреба тіла. Питання полягає лише в тому, як людина відноситься до їди і чи знає міру в їжі. Те саме стосується і алкоголю: стан сп'яніння вже є не нормальним, а прийняття невеликої порції вина, особливо у свята, не забороняється. Можна виділити два типи цього гріха: чревобесся (прагнення є якнайбільше їжі) і гортанобесие (культ гурманства). Є смачно та корисно — потрібно. Робити ж із їжі культ — гріховно.
Це — ще одне спотворення потреб тіла. Церква не вітає будь-які статеві стосунки поза шлюбом, оскільки гріх за своєю суттю — це порушення Закону. Будь воно фізичне чи моральне, результат один: шкода для тіла та добровільна саморуйнація. По суті, те, що потрібно і необхідно для народження дітей у шлюбі, звичайно ж, тільки заохочується. Поза офіційним шлюбом будь-які статеві зносини та рукоблуддя є потуранням плотським потребам і уподібнюють людину до тварини.
Насамперед йдеться про те, що необхідно обов'язково бути жебраком для спасіння душі. Адже серед святих є й багаті царі та імператори, наприклад, Давид. Питання полягає у відношенні до грошей. Особливо враховуючи факт, що сучасне покоління можна назвати поколінням споживачів. Люди націлені лише матеріальні блага і можуть не думати про душу. Адже справжнє багатство не матеріальне, а для щастя людині потрібне кохання, друзі, дбайлива сім'я та саморозвиток. Цього за гроші не можна купити. У Біблії цьому гріху приділено чималу увагу, адже Ісус Христос саме за гроші, за 30 срібників, був відданий Юдою.
Проявляється у надмірній дратівливості, запальності, призводить до сварок. Людина ображається, мучиться гризучим почуттям заздрості і складає плани помсти, тоді як людина, яка змусила випробувати це почуття гніву, часто зовсім не підозрює про муки свого недоброзичливця. Вражаючи, люди часом завдають один одному і тілесної шкоди. З цих причин і варто уникати конфліктів та навчитися прощати. Адже тримаючи в пам'яті образу на людину, часом можна просто зациклитися на самому почутті гніву і в результаті прийти до того, що було у родин Монтеккі та Капулетті у відомій трагедії У. Шекспіра.
Важкі потрясіння, звичайно ж, часто спричиняють сльози, розпач, що є адекватною реакцією на, наприклад, втрату близької людини. Питання лише в тому, чи воно перетвориться на депресію і жаління себе. Адже прийняття на себе ролі жертви — це становлення пасивну підлеглу позицію. У депресивному стані реальність оцінюється дещо неадекватно.
Зневіра ж частіше і більше має на увазі деяку подобу лінощів. Відбувається так, що будь-яка справа не приносить радості, все хочеться кинути, нічого не видно. Це — закономірний етап розвитку людини, який змінює активний період. Важливо не застрягти в ньому надовго і боротися, щоб знову дійти справи.
Достатньо часто людина навіть не підозрює про те, що у неї присутній цей гріх. Виявляється він іноді у виправданні та поясненні своїх вчинків, але невизнання вини. Людина не хоче заплямувати свою весняну репутацію, підносячи себе в кращому вигляді, ніж є. Часом через нього руйнуються сім'ї і взагалі життя людей. Досить часто подібне можна помітити у сфері бізнесу і спорту: найкращі роки життя і всі резерви організму витрачаються на те, щоб бути відзначеними чимось, здобути славу. За рахунок чого породжуються скандали, інтриги та злочини.
Вважається, що саме через цей гріх з'являються бунти. Адже першим бунтарем був Люцифер, який пишався своєю силою, дарованої йому Господом, і вирішив сам стати подібним до Бога. Людина зневажає ближнього, судить собі подібних уперед до Суду Божого. Гріх гордині найчастіше виявляється одним із малопомітних у собі, але від цього не менш сильним.
Дуже часто один гріх спричиняє інший: сріблолюбство — обжерливість і перелюб, Марнославство — гордість та гнів. Тому боротися необхідно з усіма й одразу. Не варто думати, що ви повністю вільні від усіх них, особливо від гріхів марнославства та гордині: вони присутні, як стверджують святі отці, майже в кожній людині. Робота над собою та молитви, вміння визнавати свої слабкості та долати їх якраз і є важливим аспектом людського життя. Якщо ви правильно молитиметеся своєму ангелу-охоронцю, то обов'язково знайдете втіху. Усього доброго