Після початку війни споживачі та трейдери з ЄС почали відмовлятися від купівлі російської нафти. Купувати російську нафту також не хочуть великих міжнародних нафтотрейдерів, а дисконт у ціні становив $20–30 за барель.
Часткове нафтове ембарго передбачено 6 пакетом санкцій ЄС проти Росії. І країни Євросоюзу зроблять усе можливе, щоби повністю відмовитися від «токсичних» російських енергоносіїв.
Щоб продовжити експорт нафти, російським компаніям необхідно переорієнтувати постачання в Азію, але для цього, як і у випадку з вугіллям, буде потрібна серйозна розбудова логістики.
За відсутності достатнього обсягу сховищ видобувним компаніям доведеться зберігати незатребувану нафту у землі, тобто зупиняти окремі свердловини.
На думку аналітиків, видобуток нафти в Росії вже цього року скоротиться до 8,8 млн б/д. Це на 10% нижче за рівні 2021 р. і майже на 15% нижче за прогноз, який був актуальний до початку війни. У 2023 р. видобуток впаде ще на 9%.
Ці заходи у комплексі можуть призвести до зниження надходжень до бюджету надприбутків від експорту нафти та нафтопродуктів.
Рятуючись від санкцій, росія придумала схему з "чорним золотом" і з Єгиптом, щоб обійти санкції Заходу. Про це дізналися журналісти Bloomberg.
Для того, щоб залишитися гравцем на ринку нафти, рашисти відправляють її до портів Єгипту. А за деякий час її відвозять на іншому судні. Якщо коротко, то сиру російську нафту доставляють до єгипетських терміналів, де її змішують з єгипетською нафтою, після чого встановити її походження дуже складно.
Зокрема у липні 2022 року в Єгипті було вивантажено партію російської нафти. Вантаж обсягом близько 700 000 барелів російської нафти було доставлено на єгипетський нафтовий термінал Ель-Хамра на середземноморському узбережжі вранці 24 липня. За кілька годин інше судно забрало партію нафти з порту. Партія нафти, що вивозилася, могла включати як частково доставлену нафту Росії (росії фашистської), так і повністю весь російський вантаж. Про це повідомили у Bloomberg згідно з даними відстеження судів.
Эль-Хамра, управляемая египетской компанией Western Desert Operating Petroleum Co., имеет шесть резервуаров для хранения, способных вместить 1,5 млн баррелей сырой нефти, и один буй-швартовщик (SLMM Single Point Mooring buoy - SLMM) для погрузки и разгрузки танкеров. Терминал был построен для перевалки сырой нефти, добываемой в западной пустыне Египта, что дает возможность смешивать российские баррели с местными объемами.
Така дія ускладнює відстеження кінцевого пункту призначення вантажу російської нафти, і призводить до того, що постачання російської нафти стає все більш прихованим, оскільки європейські покупці почали уникати їх після віроломного вторгнення фашистської росії в Україну.