В першу чергу, побоювання записи телефонної розмови пов'язані з поширенням біометрії, зокрема, семплів розмовної мови, і її застосування, розповів агентству "Прайм" заступник генерального директора з технологій і розвитку групи ІБ-компаній Angara Дмитро Пудов.
"Якщо сервіси будуть покладатися на використання голосових команд по телефону, то шахраї зможуть використовувати отримані зразки для синтезу вашого голосу і подальшої атаки на такі сервіси. До речі, нейросетей, здатних по семплам змоделювати голос, вже досить", - пояснює експерт.
Так, наприклад, в 2019 році була проведена атака з використанням підробки голосу. Шахраї подзвонили гендиректору британської фірми, який думав, що розмовляє зі своїм начальником. Він "дізнався" голос і німецький акцент керівника материнської компанії з Німеччини, який попросив перевести $ 234 тисячі нібито на рахунок постачальника. Ці гроші дісталися шахраям, говорить він.
При цьому Пудов зазначає, що шахраїв не завжди цікавить саме ваш голос. Якщо говорити про різні види шахрайства, має сенс згадати і vishing. Голосовий фішинг є практикою використання соціальної інженерії по телефонній мережі для отримання доступу до особистої інформації людини з метою фінансової винагороди.
Цей метод також використовується зловмисниками для збору докладних даних про потрібної їм організації. Наприклад, може використовуватися система шахрайського інтерактивного голосового відповіді (IVR) для відтворення законно звучить повідомлення банку або системи IVR іншої установи. Жертва отримує запит на дзвінок в "банк" за номером, наданим для "перевірки" інформації.
"Типова система vishing буде постійно відхиляти входи в систему, пропонуючи жертві кілька разів вводити PIN-коди або паролі, щоб розкрити кілька різних паролів. Ця техніка активно набирає обертів в останні роки", - пояснює експерт.
Якщо вам здається, що розмова записується, експерт рекомендує припинити розмову. "Намагайтеся уникати безглуздих і ні до чого не ведуть розмов, будь то настирливий спам або шахраї", - уклав Пудов.