Незручності з новими паспортами виникають при зверненні в державні установи. Українці скаржаться, що держустанови не надають послуги через неможливість зчитати з пластикових документів необхідну інформацію.
Так, банки не можуть перевипустити банківську карту і надати інші банківські послуги власникам id-паспортів. Зокрема, про це пише киянка Тетяна Микитенко в Facebook.
У коментарях, до речі, представники банку їй відповідають, що, відповідно до вимог законодавства (постанова НБУ № 417), в банку повинні бути актуальні дані клієнта для його коректного обслуговування.
«Так як на ID-картці не вказані деякі дані, наприклад адреса прописки, то необхідно також надати роздрукований додаток, щоб співробітник міг переконатися, що дані не змінилися або, навпаки, внести нові дані в базу банку», - пише співробітник банку Сергій Коваленко.
У той же час в інших відомствах говорять, що власникам пластикових карт відмовляти не повинні. Так, у Державній міграційній службі кажуть, що вимагати ще якісь документи крім пластикового паспорта не повинні - вся інформація є на електронному чіпі. Хоча у відомстві все ж відзначили, що є нюанси. Наприклад, прописки на чіпі може і не бути.
«Id-карта самодостатній документ, зчитування чіпа ні для чого не потрібно. Там дійсно міститься інформація про місце проживання, але тільки якщо людина захотіла, щоб її туди внесли. Вона вноситься за бажанням і не є обов'язковою. Але юридичним підтвердженням реєстрації місця проживання є довідка (додаток 13), яка видається органом реєстрації. У Києві, наприклад, це ЦНАП. Для випадків, коли ще хтось або десь вимагає, ми видаємо виписку з реєстру разом з id-картою папір, який не треба носити з собою весь час, а тільки тоді, коли якийсь орган його вимагатиме», - сказав керівник служби інформації Державної міграційної служби України Сергій Гунько.