Українські мобільні оператори знайшли новий спосіб заробити, формально не піднімаючи тарифи. Але багатьом абонентам не подобається таке шулерство. Українські мобільні оператори, щоб не підвищувати ціни, вирішили перейти на 28-денний облік в тарифних планах. Фактично таким чином в році з'явиться зайвий 13 місяць.
"У літровій пляшці - 900 мл, в місяці мобільних операторів - 28 днів", - добре пожартував з цього приводу виконавчий директор Центру економічної стратегії Гліб Вишлінський. Він, очевидно, проводив аналогію з тим, що роблять деякі виробники молочної продукції: в однаковій по висоті упаковці може виявитися менше продукту, ніж у конкурентів, що стоять на одній і тій же полиці магазину. Але візуально буде здаватися, що це все той же літр кефіру.
Вчора lifecell повідомив про те, що переводить prepaid-абонентів 5 тарифних планів на 28-денну тарифікацію. Менше ніж через місяць зміна торкнеться ще 3 тарифів.
У прес-службі уточнили, що lifecell останнім з мобільних операторів здійснює перехід на новий розрахунковий період. З середини літа найбільший оператор мобільного зв'язку Київстар теж почав перехід на чотиритижневий облік в тарифних планах для prepaid-абонентів. У комунікаціях по тарифам компанія вказує, що абонентська плата нараховується за 4 тижні або за 28 днів. На сайті мобільного оператора в актуальній лінійці новий принцип тарифікації використовується в чотирьох тарифах - Безлім Розмови, Безлім соцмережі, Безлім Відео, Максимальний Безлім.
У прес-службі Vodafone повідомили, що у них є різні тарифи з різними умовами тарифікації, в тому числі і з 28-денним обліком. На сайті оператора серед актуальних тарифних планів колишня помісячна тарифікація доступу тільки для лінійки Vodafone Device. Всі інші вже позиціонуються як 4-тижневі тарифи.
Глава Національної комісії з питань регулювання зв'язку та інформатизації Олександр Животовський каже, що ще не вникали в тарифні нововведення операторів. Те ж саме відповіли і в АМКУ.
Чому так
У lifecell відзначають, що зміни в тарифікації пов'язані з ростом інфляції в Україні. Але оператор з оглядкою на дії конкурентів все-таки не наважився підвищувати розцінки безпосередньо.
"Залишивши 30-денний термін тарифікації при збільшених тарифах ми б програвали аналогічним по наповненню пропозиціям конкурентів, які вже почали переходити на 28-денний розрахунковий період. Адже вирішальним фактором для прийняття рішення абонентом зазвичай є ціна пакета послуг", - відзначають в компанії.
Відзначимо, що за прогнозом Нацбанку, в кінці 2018 року інфляція в Україні повинна скласти 8,9%. "Зміна фінансового періоду для абонента буде означати незначне зростання вартості користування послуг - приблизно на 6 коп на кожну 1 грн, що вдвічі нижче поточного рівня інфляції в Україні", - відзначають в lifecell. Альтернатива, яку пропонує компанія - перехід на контрактну форму обслуговування.
"Нарахування послуг на чітко визначену кількість днів для абонентів передоплати - поширена в більшості країн світу норма", - говорять в Київстарі. У компанії також відзначають, що пропонують абонентам і інші варіанти, зокрема контрактні тарифи.
Як зазначає Гліб Вишлінський, якщо всі інші умови тарифів мобільних операторів залишаться без змін, то перехід на 28-денну систему обліку дозволить компаніям збільшити заробіток з таких сім-карт на 8%. Виходить, що за фактом клієнти будуть платити операторам не 12 разів на рік, а 13. Тут нагадаємо, що середній чек в місяць (ARPU) lifecell в другому кварталі цього року склав 55,5 грн (на 10 грн більше, ніж за аналогічний період роком раніше), розповідає Ліга.