Під час виборів у Німеччині не було зафіксовано серйозного іноземного втручання, яке вплинуло б на їх результати, але є ризик, що іноземні держави, включно з Росією, можуть спробувати впливати на підсумки переговорів німецьких партій щодо формування правлячої коаліції, повідомляє Reuters.
Про це заявив Буркхард Евен, начальник контррозвідки у Федеральній службі захисту Конституції Німеччини в четвер, 28 вересня. Він сказав, що масштаб втручання в німецькі вибори не порівняти з американськими за обсягом і впливом. Він назвав їх «низькорівневою пропагандою», що проводиться переважно фінансованими Росією ЗМІ, яка «не мала істотного впливу на виборців» і не вплинула на «результати виборів у цілому».
З іншого боку, методи пропаганди можуть бути використані іноземними державами, щоб «перешкодити формуванню нового уряду», додав він, маючи на увазі, що продовжуються переговори між німецькими політичними партіями про вступ до правлячої коаліції.
«Парламентські вибори в Німеччині... уникли великих атак, але я повинен відзначити, що навіть після виборів такі спроби можливі, наприклад, щоб дискредитувати (посадових осіб) або спробувати вплинути на формування нового уряду», - сказав Евен на конференції в Берліні.
Ультраправа партія Альтернатива для Німеччини набрала 12,6%, що забезпечило їй третє місце і 91 місце в Бундестазі. Вона виступала за припинення мусульманської міграції до Німеччини і вигнання більшості мігрантів з країни. Партія також закликала до тісніших відносин між Берліном і Москвою і агітувала не ухвалювати економічні санкції проти Росії у відповідь на анексію Криму.
Деякі експерти вважають, що російські розвідувальні служби провели секретну кампанію з метою заручитися підтримкою виборців для АдН напередодні виборів. Російські ЗМІ, такі як Супутник або RT, опублікували велику кількість пропаганди до виборів, стверджує Евен.
У підробленій публікації в Twitter, опублікованій від імені Майкла Лінка, говорилося про те, що 3,5 мільйона нових громадян Німеччини (загальна назва для іммігрантів) проголосували за консерваторів Меркель, пославшись на доповідь від спостерігачів ОБСЄ, що «просочилася в пресу». Компанія Facebook заявила в середу, 27 вересня, що в останній місяць перед виборами в Німеччині вона видалила десятки тисяч підроблених акаунтів, щоб соціальна мережа не використовувалася як платформи для маніпуляції громадською думкою.